Permalänk

Behöver lite hjälp vid byte av chassi

hejsan
Som rubriken lyder jag ska byta chassi då mitt gamla nu är i sönder...
När jag ska flytta över hårddisken är det stor risk att den tappar något?
Sedan ska jag sätta i ett till ram minne. Då man är nybörjare så undrar jag är det bara att sätta ditt det på moderkortet sen är det installerat eller kräver det någon installation
tacksam för svar

Permalänk

Svaret på båda dina frågor är nej!

Ram-minnen ska "jobba i par" har jag hört, men det får någon som vet berätta mer om...

Permalänk
Rekordmedlem

Se till att distanserna är korrekt monterade !
Det ska inte vara nått problem att stoppa i mera minne om de är av rätt typ och det funkar att göra det styckvis, det påverkar prestandan lite beroende på hur många minneskanaler du har, de flesta moderkort har 2 kanaler och då ska det vara jämna par med minnen, annars förlorar du ca 1-2% prestanda men det är inte nån jätteskillnad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Okey tack så mycket för svaren har installerat nya minnen nu funkade kanon

Permalänk

tjenna har 2 frågor till har en hårddisk som är helt tom (aldrig använd) är det bara till att stoppa in den så är det fixat med mer diskutrymme. min andra fråga är när man har bryggat ihop 2 gkort är de ihopa kopplade så man får bättre grafik. som sagt jag är ny så inga dumma svar tack

Permalänk

Det är bara att koppla in hårddisken, Du får bättre prestanda om du kör SLI / Crossfire om spelet stödjer det.

Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kolingen1966:

tjenna har 2 frågor till har en hårddisk som är helt tom (aldrig använd) är det bara till att stoppa in den så är det fixat med mer diskutrymme. min andra fråga är när man har bryggat ihop 2 gkort är de ihopa kopplade så man får bättre grafik. som sagt jag är ny så inga dumma svar tack

Om disken är tom så måste den partitioneras och formateras efter att du kopplat in den om du ska kunna använda den, du behöver troligen använda diskhanteraren, gå in på
Kontrollpanelen\System och säkerhet
och välj sen skapa och formatera hårddiskpartitioner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Och korten behöver ju vara kompatibla med varandra.

Permalänk

Okey tack för schyssta svar sånt man gillar (Y) har en fråga till hur tar man bort ett windows xp på en hårddisk

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kolingen1966:

Okey tack för schyssta svar sånt man gillar (Y) har en fråga till hur tar man bort ett windows xp på en hårddisk

Ska du tömma disken är det enklast att snabbformatera den, annars går det att radera winmappen om du bootar från nån annan disk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.