Permalänk
Medlem

windows 8

hej, jag har en fråga, är det värt att uppgradera sig till windows 8? har windows 7 och tycker att 8:an verkar krånligt? eller svårt att hitta i. har dock bara testat i circka 5 min.men jag har hört att man får bättre prestanda ?
tacksam för svar
MVH Alex

Permalänk

Nej. direkt jag får fingrarna hur rumpan kommer jag att byta bort detta cp windows till 7an igen, om jag inte lyckas få bort metro på en gång.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Vissa spel får marginellt bättre prestanda, men då snackar vi bara om några enstaka %. Så nej, om du tycker Windows 7 fungerar fint och 8 verkar krångligt och rörigt så tycker jag du ska stanna kvar fram tills dess att Windows 9 lanseras och se vad det har ett erbjuda.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex1234:

hej, jag har en fråga, är det värt att uppgradera sig till windows 8? har windows 7 och tycker att 8:an verkar krånligt? eller svårt att hitta i. har dock bara testat i circka 5 min.men jag har hört att man får bättre prestanda ?
tacksam för svar
MVH Alex

Nej. Om du tycker att Windows 8 är krångligt så är det inte värt de extra FPS man får. Särskillt inte eftersom mer och mer pekar på att Microsoft kommer släppa Windows 9 till hösten där man kan välja den klassiska "Windows 7 startmenyn" igen. Så tycker man windows 8 verkar krångligt verkar det inte vara någon idé att vänja sig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex1234:

hej, jag har en fråga, är det värt att uppgradera sig till windows 8? har windows 7 och tycker att 8:an verkar krånligt? eller svårt att hitta i. har dock bara testat i circka 5 min.men jag har hört att man får bättre prestanda ?
tacksam för svar
MVH Alex

Det du kan göra är att ladda ner utvärderingsversionen av Windows 8.1 och testa själv, se till att LÄRA dig hur man navigerar så att du ger det en chans. Annars installera 3-part startskärm. Windows 8.1 innehåller mycket mer roliga funktioner än 7an helt klart. bättre prestanda också.

Du kan ladda ner test versionen här.
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej. Om du tycker att Windows 8 är krångligt så är det inte värt de extra FPS man får. Särskillt inte eftersom mer och mer pekar på att Microsoft kommer släppa Windows 9 till hösten där man kan välja den klassiska "Windows 7 startmenyn" igen. Så tycker man windows 8 verkar krångligt verkar det inte vara någon idé att vänja sig.

Tror inte på hösten, det mesta verkar peka på våren 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Tror inte på hösten, det mesta verkar peka på våren 2015.

Det har u ändrats några gånger i och för sig, men det senaste från WZOR jag läst är att någon slags beta ska släppas på deras Build Conference nu i vår och sedan blir det skarpt till hösten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har u ändrats några gånger i och för sig, men det senaste från WZOR jag läst är att någon slags beta ska släppas på deras Build Conference nu i vår och sedan blir det skarpt till hösten.

Ok, ja, den som lever får se. Det mesta tyder ju på att mycket kommer utkristallisera sig på Build i april i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Ok, ja, den som lever får se. Det mesta tyder ju på att mycket kommer utkristallisera sig på Build i april i alla fall.

Hittade källan också http://www.networkworld.com/community/blog/leaked-release-dat...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har haft windows 8 sedan det kom ut och installerade 8.1 när den kom ut.

Var lite småknepigt i början men efter ett tag vänjer man sig. Hade inte bytt tillbaka till Win 7 nu. Alla nya funktioner är för trevliga för att gå miste om (imo).

En post värd att läsa om förbättringarna i Win 8 jämfört med Win 7

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Nej. direkt jag får fingrarna hur rumpan kommer jag att byta bort detta cp windows till 7an igen, om jag inte lyckas få bort metro på en gång.

StartIsBack?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler