780 krashar på operation metro BF4?

Permalänk

780 krashar på operation metro BF4?

Min kompis har köpt ett nytt grafikkort nyss, ett EVGA 780 ACX SC. Det första vi gjorde va att ladda ner EVGA precision X från mitt konto (jag har ett MSI 780) Han fick samma volt och samma coreclock (1110MHZ, 1162 MV) som mig av någon anledning? Det finns inget sätt att göra så att kortet går på rätt clocks heller av någon anledning (1020 MHZ)? Testade att flasha till skyn3t bios och höjde volten och sänkte coreclock men det hjälpte inte heller.

Hur kan det vara så att vi ha samma coreclock och volt, är det möjligt att inställningarna är låsta till mitt EVGA konto?
Är kortet defekt?

Permalänk
Avstängd

Testa inte på Operation Metro. Det krashar för väldigt många för tillfället.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

hos mig kraschar firestorm hehe

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiTroNooB96:

Min kompis har köpt ett nytt grafikkort nyss, ett EVGA 780 ACX SC. Det första vi gjorde va att ladda ner EVGA precision X från mitt konto (jag har ett MSI 780) Han fick samma volt och samma coreclock (1110MHZ, 1162 MV) som mig av någon anledning? Det finns inget sätt att göra så att kortet går på rätt clocks heller av någon anledning (1020 MHZ)? Testade att flasha till skyn3t bios och höjde volten och sänkte coreclock men det hjälpte inte heller.

Hur kan det vara så att vi ha samma coreclock och volt, är det möjligt att inställningarna är låsta till mitt EVGA konto?
Är kortet defekt?

hmm... lite svårt att avgöra det är 2 olika kort , och du förväntar dig att ni skall få samma resultat och komma upp i samma klocks. SKildnaden mellan ditt o hans kan vara rätt stora ett 870 dc acx är specade och testade i dessa klocks, Jag skälv exempel har ett kort evga 780 sc som du visar och orginal installd klock på detta kort är 1085 i core och jag kan typ köra upp det i 1140 kanske innan jag får frysningar och att drivarna slutar svara.

poängen är att du inte kan begära att ditt kort klockar lika bra som hans

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Testa inte på Operation Metro. Det krashar för väldigt många för tillfället.

aha med det som är problemet egentligen är att han har fått mina inställningar?

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

hmm... lite svårt att avgöra det är 2 olika kort , och du förväntar dig att ni skall få samma resultat och komma upp i samma klocks. SKildnaden mellan ditt o hans kan vara rätt stora ett 870 dc acx är specade och testade i dessa klocks, Jag skälv exempel har ett kort evga 780 sc som du visar och orginal installd klock på detta kort är 1085 i core och jag kan typ köra upp det i 1140 kanske innan jag får frysningar och att drivarna slutar svara.

poängen är att du inte kan begära att ditt kort klockar lika bra som hans

Ja jag vet det. men frågan är hur har han fått samma inställningar som mig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiTroNooB96:

aha med det som är problemet egentligen är att han har fått mina inställningar?

Nej.

Alla kort är inte likadana och kräver ofta olika inställningar. Överklockning är ingen garanti.

Testa använda MSI Afterburner och återställ inställningarna där. (Med standardbios då såklart, annars blir det ju Skyn3t-defaults)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Han får kanske helt enkelt vänta på en bf4 patch?

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej.

Alla kort är inte likadana och kräver ofta olika inställningar. Överklockning är ingen garanti.

Testa använda MSI Afterburner och återställ inställningarna där. (Med standardbios då såklart, annars blir det ju Skyn3t-defaults)

har testat MSI afterburner men han har ändå samma inställningar som mig o.O Tror inte att de ska komma så högt överklockad som den är.. Den ligger på 1110 mhz. På inets hemsida står det att boost ligger på 1020 mhz. Tycker bara att det är väldigt märkligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiTroNooB96:

har testat MSI afterburner men han har ändå samma inställningar som mig o.O Tror inte att de ska komma så högt överklockad som den är.. Den ligger på 1110 mhz. På inets hemsida står det att boost ligger på 1020 mhz. Tycker bara att det är väldigt märkligt

Säger GPU-Z samma sak?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Metro kraschar för väldigt många hur som helst just nu Så kanske inte är nått fel på själva kortet utan behöver en patch i bf4 som en tidigare talare påpekade!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Säger GPU-Z samma sak?

Yes. Han får olika coreclock i olika stresstest också I kombustor GF OC test får han 1110 mhz och i kombustor Furry and Tessy får han mellan 950-1020 mhz...

Jag vet inte haha, vi får vänta och se om en patch fixar det Tack för snabba svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiTroNooB96:

Yes. Han får olika coreclock i olika stresstest också I kombustor GF OC test får han 1110 mhz och i kombustor Furry and Tessy får han mellan 950-1020 mhz...

Jag vet inte haha, vi får vänta och se om en patch fixar det Tack för snabba svar!

Och i BF? Sådana typer av stresstestprogram är aldrig en bra visning vad för frekvens som körs.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Och i BF? Sådana typer av stresstestprogram är aldrig en bra visning vad för frekvens som körs.

1110 mhz

Permalänk
Medlem

Får du direct x error så är det klocken förmodligen, blir det soundloop utan felmeddelande är det spelbuggen. Detta är vad jag märkt iaf. Fick öka gpuvoltage med några mV efter senaste nvidiadrivaren för att inte få directx error.