Snabbtitt: Geforce GTX 750 Ti och Radeon R7 265

Permalänk
Medlem

Finns en hel del Titan black tester ute nu också

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Aha den rörde mining. Kanske man skall klicka på länken nästa gång då... My bad!

Skrivet av Umbrellas:

Du tror att miningprestanda kan jämföras med hur den presterar i BF4? Pinsamt okunnig.

Snarare pinsamt lat. Ditto?

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ser ju lovande ut för framtida Maxwell lanseringar detta!
Lite dum fråga kanske men, om man köper ett 750 ti med extra 6pin kontakt, går det bra att inte använda extra 6pin kabel om man inte vill/kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shtengah:

Ser ju lovande ut för framtida Maxwell lanseringar detta!
Lite dum fråga kanske men, om man köper ett 750 ti med extra 6pin kontakt, går det bra att inte använda extra 6pin kabel om man inte vill/kan?

Når kortet klarer seg i sin standard klokke uten mere strøm enn fra selve PCIe bussen så vil det være ikke nødvendig. Det er først når en overklokker kortet som det vil kunne trenge ekstra forsyning gjennom 6 pin kabel, men slik benchmarking video her overfor viser, så klarer jo MSI Gaming kortet seg uten. Derfor vil jeg tro at slike kort med ekstra 6 pin er blitt så kraftig overklokket (i sin design) slik at de faktisk trenger denne ekstra strøm fra 6 pin kontakten for å ikke bli instabil når systemet hopper mellom ulke modus (gaming>OC>silent etc).

Det koster trass alt penger å skape et PCB som har denne design med 6 pin og teknisk sett vil kunne gi den strøm GPU kretsen krever, så jeg vil neppe tro det er noe brukeren/kjøperen av slike kort kan velge å kople til eller fra etter sin egen nese.

En side er jo at moderkortet vil bli kraftig belastet på PCI express bussen for å levere min. 75 W til kortet som da egentlig burde hatt mere. Dette kan jo lede til at moderkortet ryker på grunn av overbelastning i VRM kretsen, så jeg ville ikke satse på at et slik kort vil fungere uten 6 pin.

Permalänk
Medlem

Som sagt kan man inte lita på att det går utan sladd i kontakten. Jag har fått intrycket att korten oftast inte ens försöker starta om de inte hittar ström i 6-pinkontakten. Inget modernt kort drar ju mer än 75W i idle, så om det bara var effektåtgång det hängde på så borde man ju kunna köra alla kort i windows utan sladd iaf. Ändå har jag aldrig varit med om att en kort med 6-pinkontakt startat utan ström i kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Nej inte allls.

Det du måste förstå är att de har tagit det som vi kallar för HD 7850 (Pitcairn Pro) med dess 1024 streamprocessorer och 2GB GDDR5 på en 256-bits minnesbuss och endast bytt BIOS på korten som nu säljs som "R7 265".
Detta gör att de automatiskt är inställda att köra i de nya ökade klockfrekvenserna men det medför såklart att de drar mer ström samt går lite varmare än HD 7850'n för det är ändå same shit different name.

Nu visar ju inte Sweclockers någon jämförelse i strömförbrukning mellan R7 265 och HD 7850 i denna snabbtitt men det har de gjort på Toms Hardware och där ser man att R7 265 drar 10W mer än HD 7850 i full load http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r7-265-review,3748...

R7 265 är ingenting nytt över huvud taget tyvärr.

Sorry då har nog jag missförstått det hela. Jag trodde själva gpu:n var helt ny i R-serien men att typ allt annat var kopierat, bortsett från diverse annat smått och gått.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

PCPER testade "Coin mining"-prestanda
http://www.pcper.com/news/General-Tech/NVIDIA-Coin-Mining-Per...

Mining har också drivit upp priserna på grafikkort. Till och med hårdvaruleverantörer gör nu annonser för grafikkort riktade mot miners.

Permalänk

finner det väldigt underligt att 260x presterar så dåligt i sweclockers tester...
försöker bestämma vilket grafikkort min syster ska få, hjälp mig på traven
mantle + trueaudio vs ? (260x vs 750ti)

vs

ultra på instegskort kanske inte rekommenderas men

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

finner det väldigt underligt att 260x presterar så dåligt i sweclockers tester...
försöker bestämma vilket grafikkort min syster ska få, hjälp mig på traven
mantle + trueaudio vs ? (260x vs 750ti)

Reagerade också på det. Någon som har en förklaring?