Firefox 27.0.1 flash problem.

Permalänk
Medlem

Firefox 27.0.1 flash problem.

Jag har senaste versionen av firefox och senaste versionen av flash och flash segar ner och blir långsammare och långsammare. Någon som har något tips som åtgärdar problemet. I Explorer 11 är problemet i stället att explorer segar ner.
Kör win 7

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nammatj:

Jag har senaste versionen av firefox och senaste versionen av flash och flash segar ner och blir långsammare och långsammare. Någon som har något tips som åtgärdar problemet. I Explorer 11 är problemet i stället att explorer segar ner.

Kanske nåt med flash och göra och inte webbläsarna? Har du kollat om det finns nån uppdatering av flash? För mig har det funkat bra och jag har också FF 27.0.1. Min flash version är 12.0.0.43, den senaste är dock 12.0.0.70

Du kan kolla din version här https://www.adobe.com/se/software/flash/about/

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag har flash 12.0.0.70 och den blev värre med nya flash.
Kan det ha med win 7 att göra? eller något hårdvarufel då datorn låser sig då och då?

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nammatj:

Jag har flash 12.0.0.70 och den blev värre med nya flash.
Kan det ha med win 7 att göra? eller något hårdvarufel då datorn låser sig då och då?

Ingen aning. Kan det inte vara drivrutinen för grafikkortet?. Mitt brukar funka fint. Jag lade in 12.0.0.70. Ska kolla om det funkar som det ska.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hej
Testa med 13.0.0.80 beta, kör jag med utan några problems...
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer.html

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubbe1:

Hej
Testa med 13.0.0.80 beta, kör jag med utan några problems...
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer.html

testat men samma sak.

tidigare fick jag bluescreens men nu har dator börjat låsa sig. enda lösningen är att bryta strömmen och starta om någon som har någon ide om felet?
Gjorde någon OCCT test och enligt den så går en kärna på 100 % och resten på ca 20% men resten av hårdvaran verkar vara normal.

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4

Permalänk
Medlem

I Windows finns det oändligt mycket som kan ha blivit korrupt av olika anledningar och orsaka felen. Enda sättet att utesluta dom är att ta bort och installera om allt. Vissa fel kräver också att man tar bort Windows partition med Win DVD skivan för att det vid felen inte räckte att bara formatera och installera om.

Även om du vet att det är X som orsakar det så räcker det ofta INTE att bara uppdatera eller installera om X ovanpå den nuvarande för då blir ofta det korrupta kvar i nån mapp. Man måste först avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar men även då får man inte alltid bort allt det gamla.

Permalänk
Medlem

Pratade med en kompis som är väldigt duktig på datorer. Han sa att till 99% är det mjukvaruproblem så jag kommer att formatera om och installera nytt så får vi se.

Visa signatur

Asus tuf B450 pro gaming. Amd Ryzen 5 3400g, Kingston A2000 M.2 250GB, HyperX Fury RGB 16GB 3200MHz DDR4