Testa ett annat grafikkort.

Permalänk
Medlem

Testa ett annat grafikkort.

Så här ligger det till.
Jag har lite problem med föräldrarnas datorn, och jag skulle vilja felsöka GPU:n genom att installerad det i min egna dator. Jag undrar då hur det fungerar med drivruterna. Om jag skulle vilja byta min egna GPU helt och hållet hade jag normalt sätt avistallerat mina nuvarnde drivrutiner och stoppat in det andra grafikkortet. Nu är det ju dock så att jag ska bara byta ut det temporärt. Vad jag då undar är hur det fungerar med drivrutinerna? Måste jag avistallera mina nuvarande, kommer det ske problem annars? Finns det något enklare sätt att gå till väga?

Mitt grafikkort:
Nvidia GeForce GTX 560 Ti
Det jag vill felsöka:
Nvidia GeForce 9800 GT

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Entusiast

Jag skulle avinstallera drivrutinerna ändå, har blivit ganska tokigt efter att jag bytt mellan Nvidia-grafikkort lite snabbt i min dator en gång då jag inte avinstallerade drivrutinerna först.

Det som hände då var att jag hur lätt som helst kunde köra det andra grafikkortet på de dåvarande drivrutinerna men när jag sedan satte tillbaks det ursprungliga kortet så fastnade jag på "Windows startas" vid varje uppstart.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Okej, då kör jag på det för säkerhets skull. Tack så mycket!

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |