780 Ti ACX, dålig överklock...

Permalänk
Medlem

780 Ti ACX, dålig överklock...

Sitter och mixtrar i EVGA Precision X / Unigine Heaven.

Jag lyckas inte ens få mitt kort stabilt med +80 core och +150 på memory. Jag använder 100% Power usage med 82 celcius som temp-target.

Är det mitt exemplar som inte klockar bra eller? Tycker mig ha sett flera reviewers som har lyckats få upp det i +120 core och +300 memory.

Har någon några idéer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Sitter och mixtrar i EVGA Precision X / Unigine Heaven.

Jag lyckas inte ens få mitt kort stabilt med +80 core och +150 på memory. Jag använder 100% Power usage med 82 celcius som temp-target.

Är det mitt exemplar som inte klockar bra eller? Tycker mig ha sett flera reviewers som har lyckats få upp det i +120 core och +300 memory.

Har någon några idéer?

Dra upp power limit så mycket det går.
Har du rört volten något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Dra upp power limit så mycket det går.
Har du rört volten något?

Gjorde det nu och kom inte över +80 core och 150 memory.

Nej jag har inte rört volten. Bör jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Gjorde det nu och kom inte över +80 core och 150 memory.

Nej jag har inte rört volten. Bör jag?

Ja dra upp volten så högt det går.
Det är samma med processorer, desto mer effekt desto mer volt behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Ja dra upp volten så högt det går.
Det är samma med processorer, desto mer effekt desto mer volt behövs.

Ok, så man öppnar "overvoltage" i EVGA precision X och drar upp den så långt den går eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Ok, så man öppnar "overvoltage" i EVGA precision X och drar upp den så långt den går eller?

Yes exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Yes exakt

Ok! Jag misstänker att jag kommer nå höga temps. Men vi provar.

Är det lugnt trots att jag inte har ett classified-kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Ok! Jag misstänker att jag kommer nå höga temps. Men vi provar.

Är det lugnt trots att jag inte har ett classified-kort?

Njea inte så extremt mycket högre. Jag har flashat mitt BIOS och kör nu vid max överklock 1.212V och jag kör reference kylare så du bör inte ha några problem. Gör en egen fläktkurva så är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Njea inte så extremt mycket högre. Jag har flashat mitt BIOS och kör nu vid max överklock 1.212V och jag kör reference kylare så du bör inte ha några problem. Gör en egen fläktkurva så är det lugnt.

Ok! Tack för dina svar

Dock så lyckas jag trots dina tips inte komma förbi +80Core och +150Mem! Antingen är det Unigine Heaven som strular eller så har jag otur.

Kan det vara så att jag måste flasha grafikkortet? Tycker inte att det ska behövas. Det finns så många andra som lyckats klocka detta kort bättre utan att behöva göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Ok! Tack för dina svar

Dock så lyckas jag trots dina tips inte komma förbi +80Core och +150Mem! Antingen är det Unigine Heaven som strular eller så har jag otur.

Kan det vara så att jag måste flasha grafikkortet? Tycker inte att det ska behövas. Det finns så många andra som lyckats klocka detta kort bättre utan att behöva göra så.

Klockar du både memory och core samtidigt? Fokusera på core endast först, du kanske fått Elpida eller Hynix minnen som klockar dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Klockar du både memory och core samtidigt? Fokusera på core endast först, du kanske fått Elpida eller Hynix minnen som klockar dåligt.

Började med core som ville upp till +80, efter det memory till +150. Ja kanske det, har Hynix-minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Klockar du både memory och core samtidigt? Fokusera på core endast först, du kanske fått Elpida eller Hynix minnen som klockar dåligt.

Hynix klockar inte så dåligt ändå, jag har Hynix och kan dra upp memory till 350-400 beroende på vilket benchmark eller spel jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Hynix klockar inte så dåligt ändå, jag har Hynix och kan dra upp memory till 350-400 beroende på vilket benchmark eller spel jag kör.

Jag kanske ska gå efter en annan benchmark än just heaven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Hynix klockar inte så dåligt ändå, jag har Hynix och kan dra upp memory till 350-400 beroende på vilket benchmark eller spel jag kör.

kör du minnena i 8200Mhz? eller menar du 350-400 totalt?
vad jag fick upp mitt i efter några timmars pillande, som jag förstått det behöver du fibbla med bios/volt om du vill komma högre än 1200 i "boost"
http://www.3dmark.com/3dm/2487673

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

kör du minnena i 8200Mhz? eller menar du 350-400 totalt?
vad jag fick upp mitt i efter några timmars pillande, som jag förstått det behöver du fibbla med bios/volt om du vill komma högre än 1200 i "boost"
http://www.3dmark.com/3dm/2487673

Plus 400 i Precision X totalt