Felmeddelande efter uppgradering till Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Felmeddelande efter uppgradering till Windows 8.1

Hej!

Uppdaterade från Windows 8 till Windows 8.1 och får nu ett felmeddelande varje gång jag startar om datorn. Fönstret heter "RunDll" och felmeddelandet är "Fel i C:\Program Files (86)\Intel\Bluetooth\btmshellex.dll Post som saknas: Tra:•(och nåt konstigt tecken)"

Har provat att både stänga av, ta bort och installera om Bluetoothenheten från Enhetshanteraren men meddelandet kommer ändå upp.

Mycket tacksam för all hjälp!

Visa signatur

ASUS UX302LG, Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, 8 GB SO-DIMM DDR3L 1600 MHz
NVIDIA Geforce GT 730M, dedikerat 2048 MB
Hårddisk 256 GB, SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Ska kolla upp om det hjälper och återkommer med hur det gått.

Visa signatur

ASUS UX302LG, Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, 8 GB SO-DIMM DDR3L 1600 MHz
NVIDIA Geforce GT 730M, dedikerat 2048 MB
Hårddisk 256 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Läste igenom länken du skickade men jag har inget inkopplat som använder Bluetooth. Kollade i inställningar och datorn hittar bara en annan dator jag har och den är inte kopplad. De senaste drivrutinerna har jag redan hämtat hos Asus och installerat.
Felet är alltså kvar och jag undrar fortfarande vad man kan göra. Skulle vara intressant att hitta vad som orsakar det men jag börjar fundera på att installera om Windows helt och hållet om jag inte hittar felet snart.

Visa signatur

ASUS UX302LG, Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, 8 GB SO-DIMM DDR3L 1600 MHz
NVIDIA Geforce GT 730M, dedikerat 2048 MB
Hårddisk 256 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Finns det något i Autostart (Aktivitetshanteraren har väl den fliken i Windows 8?) som drar igång något som har med Bluetooth att göra?
I så fall inaktivera.

Permalänk
Medlem

Tack CeciliaB!
Det finns något som heter Btmshellex i Autostart i Aktivitetshanteraren men den har bara två valmöjligheters när man högerklickar på den (alla andra har fyra). Det jag kan göra är Inaktivera och Söka Online. Öppna Filsökväg och Egenskaper är grå och det är ju egentligen dom man skulle vilja titta mer på för att veta vad man inaktiverar.
Ska i alla fall inaktivera den och se vad som händer.

Två funderingar:
1. Är det någon som vet vad denna Btmshellex är och vad den har för funktion?
2. Hur får man tillbaka den om det skulle behövas?

Visa signatur

ASUS UX302LG, Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, 8 GB SO-DIMM DDR3L 1600 MHz
NVIDIA Geforce GT 730M, dedikerat 2048 MB
Hårddisk 256 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Inaktiverade Btmshellex men felmeddelandet kommer fortfarande upp. Och fråga 2 är besvarad. Den ligger kvar i Autostart som inaktiverad.

Visa signatur

ASUS UX302LG, Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, 8 GB SO-DIMM DDR3L 1600 MHz
NVIDIA Geforce GT 730M, dedikerat 2048 MB
Hårddisk 256 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinnbadd:

Inaktiverade Btmshellex men felmeddelandet kommer fortfarande upp. Och fråga 2 är besvarad. Den ligger kvar i Autostart som inaktiverad.

Det verkar vara en Intel Wireless Bluetooth drivrutin som inte fungerar på din maskin efter uppdatering till Windows 8.1 , ta bort den ifrån datorn avinstallera ifrån kontrollpanelen, se till att mappen tas bort också. Sen se om Windows hittar drivrutinerna själv eller om du behöver gå in på dells sida för att hitta nya.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, hoppas någon annan får hjälp av detta. Själv gav jag upp då inte heller återställningsfunktionen fungerade trots hjälp från ASUS-support. Jag lämnar tillbaka datorn.

Lösning!
Fick samma problem med den nya datorn.
Fixade sig genom att jag laddade ner och installerade ASUS egna drivare till nVidias grafikkort.

Visa signatur

ASUS UX302LG, Microsoft Windows 8.1, 64-bit
Intel Core i7 4500U 1,8 GHz, 8 GB SO-DIMM DDR3L 1600 MHz
NVIDIA Geforce GT 730M, dedikerat 2048 MB
Hårddisk 256 GB, SSD