Permalänk
Medlem

datorn vill inte boota efter chassi byte

Först och främst så har jag sökt men hittar inte liknande problem. Jag fick nog av mitt gamla chassi så köpte jag nytt idag. Flyttade allt till nya lådan men inget händer. Skärmen är bara svart. Kommer inte ens förbi första stadiet.

En annan sak som jag tycker att det är att jag får ingen varnings pip när jag provade utan minnen eller gfx kortet.

Datorn funkar och jag har kollat om kablarna men fortfarande samma problem.

Behöver tips ifrån er.

Som sagt jag får absolut ingen bot i början alls.

Tack

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Avstängd

1. Vad innehåller dator för delar, vi är inga tankeläsare.
2. Startar datorn överhuvudtaget?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_evil:

Först och främst så har jag sökt men hittar inte liknande problem. Jag fick nog av mitt gamla chassi så köpte jag nytt idag. Flyttade allt till nya lådan men inget händer. Skärmen är bara svart. Kommer inte ens förbi första stadiet.

En annan sak som jag tycker att det är att jag får ingen varnings pip när jag provade utan minnen eller gfx kortet.

Datorn funkar och jag har kollat om kablarna men fortfarande samma problem.

Behöver tips ifrån er.

Som sagt jag får absolut ingen bot i början alls.

Tack

Har du monterat alla distanser rätt?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Datorn startar ja men händer inget sen. Har dragit om mina kablar men ingen lycka.

Socket 1136 i
Asus put deluxe v2
Hd 4890
Corsair ddr3 1600mhz

Vf får jag inte ens fram pip ljudet längre?

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Avstängd

Vad för hårddiskar har du i datorn, någon SSD enhet?

Hur långt kommer du när den bootar, tills windows börjar ladda eller innan?

Har du gjort en ClearCMOS?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Skrivet av dj_evil:

Först och främst så har jag sökt men hittar inte liknande problem. Jag fick nog av mitt gamla chassi så köpte jag nytt idag. Flyttade allt till nya lådan men inget händer. Skärmen är bara svart. Kommer inte ens förbi första stadiet.

En annan sak som jag tycker att det är att jag får ingen varnings pip när jag provade utan minnen eller gfx kortet.

Datorn funkar och jag har kollat om kablarna men fortfarande samma problem.

Behöver tips ifrån er.

Som sagt jag får absolut ingen bot i början alls.

Tack

Ta och testa om systemet fungerar utan chassit, om det gör det är det troligen något som du monterat fel.
Annars, har du satt startknappen rätt i moderkortet?
Har du slått på nätagget(Kanske låter dumt, men suttit konfunderad själv och sedan insett att nätagget var av)?

Permalänk
Medlem

Vanliga mekaniska hdd. Alltså datorn startar och inget mer händer. Får inte ens fram första bilden alls.

Jag vill se bios men det går inte. Min bios är redan flashalt för sista uppdatering

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Skrivet av dj_evil:

Vanliga mekaniska hdd. Alltså datorn startar och inget mer händer. Får inte ens fram första bilden alls.

Jag vill se bios men det går inte. Min bios är redan flashalt för sista uppdatering

Har du satt på skärmen, skämt åtsido.
Testa med en annan kabel till skärmen/annan skärm?

Permalänk
Medlem

Jag hittade boven, 8pin sladden mådde inte så bra. Tog en annan och systemet är igång igen. Vad en trasig kabel kan göra.

Tack för hjälpen

Visa signatur

Lev livet