Permalänk
Medlem

Ljud problem på dator

Hej, har problem med mitt ljud som inte funkar. mitt ljud är integrerat på modekortet
De började med att jag skulle omformatera datorn allt gick bra till jag. startade datan igen då funkade inte ljudet.
Någon som vet vad de kan vara för fel och vad jag bör göra. samt om de kan vara drivrutiner de är fel på ?

de står på enheter att jag har
1. ATI high definition audio device
2. high definition audio device

skulle uppskatta om någon kunde länka drivrutiner eller vad för komponent jag bör byta.

-tack

Permalänk
Medlem

Första är ljudkortet på grafikkortet. Andra är på moderkortet, förmodligen något realtek. Kolla vad du har för moderkort för att sedan kolla vad för ljudkort den har.

Du kan ladda ner äldre drivrutiner från moderkortstillverkaren eller senaste från tillverkaren av ljudkortet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Första är ljudkortet på grafikkortet. Andra är på moderkortet, förmodligen något realtek. Kolla vad du har för moderkort för att sedan kolla vad för ljudkort den har.

Du kan ladda ner äldre drivrutiner från moderkortstillverkaren eller senaste från tillverkaren av ljudkortet.

kan det vara. Realtek RTL8168D/8111D family PCI-E gigabit ethernet NIC (NDIS 6.20) ?

hittar inget till de dock skulle uppskatta en länk

-tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scooder:

kan det vara. Realtek RTL8168D/8111D family PCI-E gigabit ethernet NIC (NDIS 6.20) ?

hittar inget till de dock skulle uppskatta en länk

-tack

Leta upp ditt moderkort på tillverkarens hemsida, brukar finnas ljudkortsdrivrutiner där.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Leta upp ditt moderkort på tillverkarens hemsida, brukar finnas ljudkortsdrivrutiner där.

de är gröna staplar på digital ljudet och google chrome ljudet , men inte på systemljudet. vilket är konstigt har testat alla både gamla och nya drivrutiner men inget funkar . skulle uppskatta om någon kunde tyckas veta vad de är för fel eller vad jag bör göra.

-tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scooder:

de är gröna staplar på digital ljudet och google chrome ljudet , men inte på systemljudet. vilket är konstigt har testat alla både gamla och nya drivrutiner men inget funkar . skulle uppskatta om någon kunde tyckas veta vad de är för fel eller vad jag bör göra.

-tack

Bump