Windows 7 eller Windows 8.1

Permalänk
Livsnjutare 😎

Windows 7 eller Windows 8.1

Bygge igår ihop en HTPC med en 4670k, 8gb ram, gtx 780 och lite annat godis.
Har ännu inte installerat något operativsystem på maskinen ännu, men jag går lite i valen och kvalet om att köra nytt eller stanna kvar på van mark.

Jag har kört Windows 7 i flera år nu, och det är ett operativsystem som jag gillar, jag vet vart jag hittar allting och tycker det är skönt flyt i det med...
Men, så står man ju här med Windows 8 också, skall man satsa på det istället?

Primärt kommer maskinen begåvas med Steam och främst köra det i Big Picture då jag vill efterlikna en spelkonsol så mycket som möjligt intialt.
Men känner jag mig själv rätt kommer jag säkert se på möjligheten att stream'a filmer, emulera spel, köra spotify, xbmc och annat därtill.

Att man skulle få 2-3 extra FPS i BF4 spelar ingen roll, vill jag ha mer FPS köper jag ett bättre grafikkort, men vad har Windows 8 som skulle göra det till en bättre HTPC maskin än Windows 7 ?

Enda fördelen som jag har med Win7 är att jag kan det, inget mer.
Står och funderar på vilket av dem jag skall köpa - de kostar ju likvärdigt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Haft Windows 8 i mindre än en vecka, bytte från Windows 7. Ser inte vad allt fuss handlar om egentligen. Den nya startmenyn gör precis lika mycket för mig som den i W7. För att se hur startmenyn ser ut kolla här. Ignorera "swipe" eftersom du kan klicka med musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Bygge igår ihop en HTPC med en 4670k, 8gb ram, gtx 780 och lite annat godis.
Har ännu inte installerat något operativsystem på maskinen ännu, men jag går lite i valen och kvalet om att köra nytt eller stanna kvar på van mark.

Jag har kört Windows 7 i flera år nu, och det är ett operativsystem som jag gillar, jag vet vart jag hittar allting och tycker det är skönt flyt i det med...
Men, så står man ju här med Windows 8 också, skall man satsa på det istället?

Primärt kommer maskinen begåvas med Steam och främst köra det i Big Picture då jag vill efterlikna en spelkonsol så mycket som möjligt intialt.
Men känner jag mig själv rätt kommer jag säkert se på möjligheten att stream'a filmer, emulera spel, köra spotify, xbmc och annat därtill.

Att man skulle få 2-3 extra FPS i BF4 spelar ingen roll, vill jag ha mer FPS köper jag ett bättre grafikkort, men vad har Windows 8 som skulle göra det till en bättre HTPC maskin än Windows 7 ?

Enda fördelen som jag har med Win7 är att jag kan det, inget mer.
Står och funderar på vilket av dem jag skall köpa - de kostar ju likvärdigt.

Jag tycker att: ska man köpa nytt så välj Windows 8, gillar du det inte skaffa start8 eller liknande så blir det som Windows 7.
Har du redan en Windows 7 licens så är det inte värt att köpa Windows 8 utan fortsätt i så fall på 7:an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Shiftypants:

Haft Windows 8 i mindre än en vecka, bytte från Windows 7. Ser inte vad allt fuss handlar om egentligen. Den nya startmenyn gör precis lika mycket för mig som den i W7. För att se hur startmenyn ser ut kolla här. Ignorera "swipe" eftersom du kan klicka med musen.

Kanske värt att testa på ändå.

Finns det någon möjlighet att kontrollera Metro med en Xbox 360 kontroll?
Då blir det ju lite som Xbox One / Xbox 360's menysystem...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kör Windows 8.1 , ta bort allt onödigt ifrån startskärmen. och lägg till det du vill ha så att den är lättnavigerad.
tex,

Se till att ändra dessa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200