Dator vill inte ge bild "no signal detected"

Permalänk

Dator vill inte ge bild "no signal detected"

Okej, nu är det så att jag nyss köpt ett nytt moderkort.
ASUS M5A97 LE R2.0 hade jag köpt.
Lång historia kort, jag har haft lite små problem men jag lyckades lösa det så smånig om.

Men, nu är det så att jag skulle lägga dit ny kylpasta och ja, det gick bra. Men då jag skulle starta datorn, så fick skärmen ingen signal.

"No signal detected" fick jag och jag testade clear CMOS vilket som fixade många av mina rpoblem i början.

Men senare, tog jag ut cpu kylaren och senare cpun och då märkte jag pinnarna är böjda.
Mamma och jag försökte räta till dem, villket hon lyckades väldigt bra med.
Jag installerade CPU:n, men samma sak.. Jag har testat att byta kabel, skärm, TV, och grafikkorts uttag men aa. Ingenting funkar.

Om det är till någon hjälp, så lyste musen hela tiden, men tangentbordet lyste aldrig. Det verkar som att den inte fick någon ström.

Men är det CPU:n som är boven i allt?

Eller är det möjligen något mer?

Dator är i sign. Men moderkortet (det nya) har jag inte ändrat i sign än.
Hjälp uppskattas!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

kolla så att grafik kortet sitter som det ska ?

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, för mig var det att datorn helt enkelt inte startade ( hade bara en SSD inkopplad så jag hörde inget ) och det berodde på att jag inte kopplat in 4-pinskontakten från nätaggregatet i moderkortet. Då ville datorn inte gå igång och jag fick "ingen signal" när jag försökte.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Jag hade samma problem, för mig var det att datorn helt enkelt inte startade ( hade bara en SSD inkopplad så jag hörde inget ) och det berodde på att jag inte kopplat in 4-pinskontakten från nätaggregatet i moderkortet. Då ville datorn inte gå igång och jag fick "ingen signal" när jag försökte.

Datorn startar, och alla lampor lyser grönt också. Och 4 pin ska vara i.... Har dock två 4 pin, kan testa dock.

Skrivet av Grönis:

kolla så att grafik kortet sitter som det ska ?

Jo, jag testade det nyss. Både att ta ut det och sätta in det. Men nepp... Samma sak förut.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk

Juste, tack för svar allihopa. Men det funkar nu. Kopplade in fläkten till cpun så funkade allt! Tror jag... Eller då jag böt 4-pin kontakten till moderkortet. Aja, det funkar iaf

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk

Hm, nu har jag samma problem igen. Har testat allt ungefär förutom en sak.
Att ta ut grafikkortet och koppla in det igen.

Vet förra gången jag fick det, så testade jag det. Mne samma gång gjorde jag mycket, så jag vet inte om det är det som fixade det.
Men hur som helst.
Eftersom jag kan få det här då o då, är det grafikkortet som det är fel på?

Har ändrat på monitorn med att ändra om jag använder DVI, osv
Använder VGA kabel, men den har alltid funkat med DVI inställningen.

I värsta fall får jag väl fara med den till en vän o låta han felsöka.. Men vad tror ni?

Edit:ALLA lampor lyser. Allting startar, men skärmen ger ingen bild.
Ifall det hjälper...

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE