100-150 FPS i CS:GO - MSI GeForce GTX 770 2GB, dåligt?

Permalänk
Medlem

100-150 FPS i CS:GO - MSI GeForce GTX 770 2GB, dåligt?

Tjenare!

Köpte för några månader sedan en ny dator. I den finns:

i5 4670k
8GB ram
SSD 120gb
MSI Z87-G45

och ovanstående grafikkort.

Har aldrig kommit över 200 FPS på min dator när jag spelar CS:GO vilket jag tycker är lite konstigt. Borde inte denna datorn kunna kräma ut lite mer av spelet?

Någon som kan komma med lite synpunkter om det är bra eller dåligt? Om det är dåligt vad kan jag göra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Låter kanske lite lågt men det finns ju inget behov att vara över 200 fps. Om du har en 60 hertz skärm ser du ju inte mer än 60, har du en 120 blir det ingen skillnad om du har över 200 ändå. Men du har inte råkat ställa in någon fps-cap eller något liknande?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Låter kanske lite lågt men det finns ju inget behov att vara över 200 fps. Om du har en 60 hertz skärm ser du ju inte mer än 60, har du en 120 blir det ingen skillnad om du har över 200 ändå. Men du har inte råkat ställa in någon fps-cap eller något liknande?

Jag har 144HZ skärm som jag köpte i samma veva som datorn. Det är ju rätt tråkigt då om jag går ner på 100 FPS.

Ska kolla mina FPS-inställningar, men jag är rätt säker på att jag inte ställt in det på någon cap.

Dum som jag var såg jag nu att jag ställt in fps_max på 144, ställt den på 999 nu och får 300-400.. ibland är man bra dum!

Permalänk
Medlem

Klocka cpu tror jag vore en bra idé då cs är ganska cpu krävande kan det underlätta att få ut mer fps

Permalänk
Medlem

det var ju märkligt... har samma setup som du, och låg på 180-240 fps oklockat, 260-320 klockat, med allt på max

har du aktiverat alla cores?

*bra att det löste sig! fps_max är lätthänt att man glömmer
har du igång net_graph 1 hela tiden också?

Permalänk
Skrivet av Lindan:

Tjenare!

Köpte för några månader sedan en ny dator. I den finns:

i5 4670k
8GB ram
SSD 120gb
MSI Z87-G45

och ovanstående grafikkort.

Har aldrig kommit över 200 FPS på min dator när jag spelar CS:GO vilket jag tycker är lite konstigt. Borde inte denna datorn kunna kräma ut lite mer av spelet?

Någon som kan komma med lite synpunkter om det är bra eller dåligt? Om det är dåligt vad kan jag göra?

Tack på förhand!

Har ett gtx 550ti och jag ligger mellan 140-180 fps