Permalänk

Cooler Master Hyper 212 Evo installation?

Efter att ha kollat runt på lite forum har fått för mig gängorna i bak-plattan (AMD)
för montering av distanserna för kylaren är lite veka/ojämna.

Är det någon som har erfarenhet av denna kylare till AM3+ angående hur stabil/robust den är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

Efter att ha kollat runt på lite forum har fått för mig gängorna i bak-plattan (AMD)
för montering av distanserna för kylaren är lite veka/ojämna.

Är det någon som har erfarenhet av denna kylare till AM3+ angående hur stabil/robust den är?

Jag har haft både 212 plus och EVO och kan säga att de har alltid varit underbart bra för de pengarna man lägger
ut på dem. Personligen har gängorna i bak-plattan alltid varit raka och fina och har passat in på de två moderkorten jag
har använt (atx am3 och mAtx 1150) med inga problem.

Dock är det lätt att missa att skruvarna som används har hack på en sida för att de skall hållas på plats när man skruvar in
muttrarna och kylflänsen efteråt, var noga med att läsa bruksanvisningen för detta!

Det är lite krångligt första gången men ta det bara lungt se till att ha manualen till hands om du är ovan med att montera
kylflänser som dessa.

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

ta det lugnt så ska du se att det är en aslätt kylare att montera
läs manualen noggrant!

Permalänk
Medlem

Min fungerar rätt så bra. På senare veckor har dock kylningen minskat, men det kan också bero på det massiva Gigabyte-kortet jag har i burken.