Evga Geforce 780 TI 3GIG - Fps drops i csgo :SSSS hjälp?

Permalänk
Medlem

Evga Geforce 780 TI 3GIG - Fps drops i csgo :SSSS hjälp?

Hej, jag har CSGO fps drops ner till 50 från 300 samt hack, något är tokigt :S

Ja g kör en i7 k4770, 8 GB ram 1600mhz
Geforce 780 TI gig EVGA och en SSD på 60 gig med bara Windows och CSGO på.
Har en 144hz skärm till detta också.

Vänligen hjälp med detta :S

Permalänk
Skrivet av mixhoe:

Hej, jag har CSGO fps drops ner till 50 från 300 samt hack, något är tokigt :S

Ja g kör en i7 k4770, 8 GB ram 1600mhz
Geforce 780 TI gig EVGA och en SSD på 60 gig med bara Windows och CSGO på.
Har en 144hz skärm till detta också.

Vänligen hjälp med detta :S

Hur ser temperaturerna på CPU:n och GPU:n ut när du spelar?

Överklockat något?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Dålig rigg eller dåligt spel? (CS:GO)

Hej!

Jag har en helt ny dator som absolut inte borde ha några problem med CS.GO. Rätta mig om jag har fel!!

Asus z87-deluxe moderkort
Intel i7 4770 3.5 ghz, (ej clockad)
8gb 1600 RAM
Geforce GTX 780 TI Evga 3GB
SSD HDD...
BenQ xl2420T 144hz

Kör detta på senaste driviisar för GFX via Geforce Experience. Operativ system är Win 8 (ej 8.1)

När ja spelar CS.GO så har jag 200-300 fps. Ibland ner till 150 fps i Strid vilket är lide konstigt :S

Jag har testat med att köra alla CS.GO Launch Options som finns, -threads -high osv men det är samma skit ändå, testat med olika upplösningar även lägsta men fortf samma drops.

tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

Jag har inte över 50C på CPU GPU och jag har inte clockat ett shitt.

Permalänk
Medlem

Installera EVGA Precision X och sätt på K-boost. Jag har märkt att i vissa spel, i mitt fall SWTOR att kortet "fastnar" i 546Mhz eller liknande. Att ställa om till "Maximum Performance" verkar inte funka heller då men om jag sätter på K-boost så ställer den om till max klocka, i mitt fall 1206Mhz överklockat. Jag stänger sedan av det när jag är klart för att slippa ha kortet körandes för fullt i desktop-läge och vara konstant 60c varmt.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

Din rigg är absolut inte dålig. Att fps: en sjunker kan ber. på vad som helst. Kanske att det är för mycket aktivitet som händer på samma gång. Har du något exempel på när det händer? Eller är det bara slumpvis?

Permalänk
Medlem

Hej, Alltså att du överklockar grafikkortet med Precision X? är inte detta lite överdrivet för CS.GO? känns som det iaf :S

Permalänk
Medlem

Det är inget som är på, bara skype om jag spelar med någon men det händer "Slumpvis" tom när det bara är CS på. Men jag ska kunna ha igång program i bakgrunden utan att det droppar, typ Chrome, spotify osv...

Permalänk
Medlem

Det är CS:GO som ballar ur, det har bara gått utför gällande prestanda både serverside och clientside, på serverside så läcker RAMet så sjukt mycket att servern tillslut kraschar om man inte startar om den ca 1 gång om dagen. Clientside så är vissa kartor helt fantastiskt värdelöst och jag har då ett 780 med viss problem ibland med fpsen att den bara hoppar ner när det händer saker.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Och du får bara FPS drops i CS?

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara cs, har inte testat ngt annat dock :\

Permalänk
Medlem

betalade exakt 8500 för riggen, men nej tack!

Permalänk
Medlem

Okej, men då är det fel på spelet menar du? vart tankar du hem drivrutiner ifrån till dit GFX? spelar det någon roll om jag laddar ner från EVGAS hemsida eller typ Geforce Experience?

Permalänk
Medlem

Kör du utan någon begränsning av bildfrekvensen så kommer du få en väldigt rörlig bildfrekvens, så det är bara att gilla läget eller skaffa en dator som varierar mellan ~ 400 - 200 fps istället.

Permalänk
Medlem

Har du en LCD(IPS, VA och TN-panel är LCD-skärmar) skärm eller CRT skärm?
Om du har en LCD skärm så kan du spela med 1000 eller 100000 FPS, spelar ingen roll när du bara kommer se 60,120 eller 144 bilder per sekund iallafall. Allt över skärmens specificerade Hz innebär screentearing.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad menar du med begränsning? jag kör 144hz och fps_max 999

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixhoe:

vad menar du med begränsning? jag kör 144hz och fps_max 999

Sätt FPS_MAX på 299 eller 199. Det brukar vara default.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Jag lirade CSGO på windows 8 för ett tag sedan och jag hade stora problem. Jag har visserligen sämre dator än dig men jag låg på runt 50 fps istället vilket inte ska hända med min dator.

Efter ett tag installerade jag om till Windows 7 och helt plötsligt låg jag på vanlig fps (Jag kör 2560x1440p) för min dator skulle jag säga.

Så, om du har orken kan du kolla om det är problemet om du anser att du din fps är dålig.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för settings ingame? Alltså res/advanced? Har en liknande rigg

4670k @ 4Ghz
Gtx 780
16GB 1600Mhz

och jag kör fps_max 300 och den är mer eller mindre "locked" där. Finns vissa spots där den droppar till ~250 (tex a-site balkongen på infan). Du ska inte använda -threads 4 då det ger sämre fps (det var bara en patch där det fukka ur och det hjälpte, men det är fixat).

rensat
Permalänk
Medlem

Tror inte det är något fel på din rigg, jag har cirka 250fps med min rigg och jag kör också på fps_max 999 och helt ärligt så märker jag inte någon större skillnad på 120fps och 250fps och jag sitter på en 120hz skärm med lightboost. Sen ifall fps gör någon större skillnad ifall man nu har 60hz/120hz/144 hz vet jag inte. Det finns skillnad mellan hz på skärmen, utan tvekan, spelen flyter på bättre. Men som tidigare sagt, teoretiskt så visar inte skärmen mer fps än vad den är kapabel till.

tagit bort strunt
Permalänk
Benchmaskin 🍞

*trådar sammanfogade*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Massiv rensning*

herregud, folket! Hjälp TS istället för att tjafsa om hur spelet funkar och vad skärmar kan visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixhoe:

Hej!

Jag har en helt ny dator som absolut inte borde ha några problem med CS.GO. Rätta mig om jag har fel!!

Asus z87-deluxe moderkort
Intel i7 4770 3.5 ghz, (ej clockad)
8gb 1600 RAM
Geforce GTX 780 TI Evga 3GB
SSD HDD...
BenQ xl2420T 144hz

Kör detta på senaste driviisar för GFX via Geforce Experience. Operativ system är Win 8 (ej 8.1)

När ja spelar CS.GO så har jag 200-300 fps. Ibland ner till 150 fps i Strid vilket är lide konstigt :S

Jag har testat med att köra alla CS.GO Launch Options som finns, -threads -high osv men det är samma skit ändå, testat med olika upplösningar även lägsta men fortf samma drops.

tacksam för svar!!

Testa MSI Afterburner och se om ditt kort klockar upp när det spelar!

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

jag har låg upplösning och medium/low på de mesta, inga vsync, inge AA, osv osv... vad kör du för Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Vad har du för settings ingame? Alltså res/advanced? Har en liknande rigg

4670k @ 4Ghz
Gtx 780
16GB 1600Mhz

och jag kör fps_max 300 och den är mer eller mindre "locked" där. Finns vissa spots där den droppar till ~250 (tex a-site balkongen på infan). Du ska inte använda -threads 4 då det ger sämre fps (det var bara en patch där det fukka ur och det hjälpte, men det är fixat).

Va har du för windows? jag kör låg upplösning och low/medium på det mesta, jag kör inte -threads ... har bara -novid inlagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag lirade CSGO på windows 8 för ett tag sedan och jag hade stora problem. Jag har visserligen sämre dator än dig men jag låg på runt 50 fps istället vilket inte ska hända med min dator.

Efter ett tag installerade jag om till Windows 7 och helt plötsligt låg jag på vanlig fps (Jag kör 2560x1440p) för min dator skulle jag säga.

Så, om du har orken kan du kolla om det är problemet om du anser att du din fps är dålig.

Jag skall testa både windows 8.1 ist för 8.0 som jag har nu och win 7 för att se om det kan vara problemet.

Permalänk
Skrivet av mixhoe:

Va har du för windows? jag kör låg upplösning och low/medium på det mesta, jag kör inte -threads ... har bara -novid inlagt.

Att ha detta i start parameters i Steam för CS:GO är det som kan tänkas ge dig bättre prestanda samt att du överklockar din processor. (att överklocka processorn är det som kommer ge MEST prestanda)
-windowed -noborder -w 1280 -h 1080 -console -nojoy -novid -refresh 144 -freq 144 -high -threads 8 -tickrate 128 +exec autoexec.cfg

För bättre prestanda och spelande kan du köra denna Autoexec fil om du har lust:
https://mega.co.nz/#!2Q5ChDZI

F1SuyrcB7whUZ567JuBpSZBJPUNEX77CcwhKZn9m9rM

Dold text

För att sedan köra den ska du ingame skriva följande i konsollen: exec autoexec

Den ska ligga här(eller på motsvarande plats)
C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixhoe:

Jag skall testa både windows 8.1 ist för 8.0 som jag har nu och win 7 för att se om det kan vara problemet.

Jag vet fler som hade problem med windows 8 men hittade inte riktigt någon lösning. Jag har även en polare som har Windows 8.1 som aldrig haft 8.0 och han har ej problem med csgo.