Permalänk
Medlem

WoW krashar hela tiden

Hej, detta kanske låter som ett spelproblem men jag är ganska säker på att det är ett hårdvaruproblem.

Som titeln säger, spelet kraschar väldigt frekvent. Jag har Radeon R290(Sapphire Tri-X), i5 Haswell(oklockad), 5 år gamla RAM-minnen och 500 watt PSU.

Jag uppdaterade till drivrutinerna som kom med mantle från AMD(den första betan). Har aldrig haft problem förrän idag då WoW kraschade 6 gånger inom loppet av kanske 100 minuter. CS:S kraschade också en gång igår, men det var allt, så jag tror heller inte att det är något med spelet i sig(WoW). Bara att CS:S tar mindre på systemresurserna än WoW gör med allt på ultra(tänker främst på CPU:n då) så min gissning att samma problem finns även där men uppkommer mer sällan just eftersom det är så mycket mer lättrörligt för systemet.

Jag har kikat på temperaturer etc, men de ser normala/vettiga ut för både GPU och CPU även vid hög belastning.

Någon som har en susning?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Hej, detta kanske låter som ett spelproblem men jag är ganska säker på att det är ett hårdvaruproblem.

Som titeln säger, spelet kraschar väldigt frekvent. Jag har Radeon R290(Sapphire Tri-X), i5 Haswell(oklockad), 5 år gamla RAM-minnen och 500 watt PSU.

Jag uppdaterade till drivrutinerna som kom med mantle från AMD(den första betan). Har aldrig haft problem förrän idag då WoW kraschade 6 gånger inom loppet av kanske 100 minuter. CS:S kraschade också en gång igår, men det var allt, så jag tror heller inte att det är något med spelet i sig(WoW). Bara att CS:S tar mindre på systemresurserna än WoW gör med allt på ultra(tänker främst på CPU:n då) så min gissning att samma problem finns även där men uppkommer mer sällan just eftersom det är så mycket mer lättrörligt för systemet.

Jag har kikat på temperaturer etc, men de ser normala/vettiga ut för både GPU och CPU även vid hög belastning.

Någon som har en susning?
Tack på förhand!

Hur mår din HDD?

Och märke på PSU?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Avstängd

Så du bytte drivrutiner och dina problem började ? Vad tror du fixen skulle kunna va då ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Installera senaste stabila releasen, borde lösa ditt problem. Av drivrutinerna för grafikkortet alltså

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Så du bytte drivrutiner och dina problem började ?

Jag har haft beta-drivisarna sedan de kom ut. De har inte strulat från början så varför skulle de plötsligt strula nu? Om det var drivrutinerna så skulle väl problemen börja på en gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Jag har haft beta-drivisarna sedan de kom ut. De har inte strulat från början så varför skulle de plötsligt strula nu? Om det var drivrutinerna så skulle väl problemen börja på en gång?

Inte tvunget. Iom att du har ett problem så får du gå till säkra saker. Byt till senaste stabila för att vara säker.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Bytte till det mer stabila. Spelet kraschar fortfarande men inte lika ofta. Så problemet har blivit mindre men det kvarstår. Hmm.