Permalänk
Medlem

Kylning till GPU

Hej!

Tänkte skaffa mig NZXT G10 med corsair H110 och köra "vattenkylning" till GPU. men kommer aldrig in i lager så nån som har nån bra idé vad annars man kan hitta på?
finns det vattenkylning till bara GPU eller måste man köra hela datorn?

Är väldigt ny på detta när det gäller vattenkylning=)

Mvh Patrik

Permalänk

Det finns en färdig lösning, heter Accelero Hybrid och Sweclockers har gjort en recension.

Sen är ju NZXT:s GPU-bracket en kopia av en mod som man kan bygga själv, men jag kan inte komma ihåg vad modden heter.

Edit: den hette visst "The Mod" och du kan ju kika in här: http://www.overclock.net/t/1203528/official-nvidia-gpu-mod-club-aka-the-mod

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Självklart kan du kyla bara GPU , vill du ha "vattenkylning" eller vattenkylning ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

vattenkylning om det är till ett bra pris, annars funkar det andra också.

Permalänk
Medlem

Ska titta på länken tackar

Permalänk
Medlem

Vad är det för delar ja behöver om jag ska köra med block och pumpar och allt man ska ha?