Samsung avtäcker Gear 2 och Gear 2 Neo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Köpte Galaxy Gear, ny på tradera för 1300, bara för att testa. Jag använder den på jobbet, och där tycker jag den fyller sin funktion, inte privat. Varje mail- och kalenderhändelse visas i displayen och klockan vibrerar lätt. Då kan jag på ett ögonblick se vad det rör sig om, hur viktigt det är, när man ex sitter på möten. Andra brukar ta upp sina telefoner och får knappa runt lite och tappar uppmärksamhet under en lite längre tid.

Är inte så intresserad av den här typen av klocka i dagsläget. Kan dock se att de kan ha ha potential att tex påkalla uppmärksamhet på olika meddelanden och händelser på ett tydligare sätt än en telefon i fickan. Konceptet är känns dock lite trevande i dagsläget, och kommer nog vänta några generationer innan jag lägger ner tid på att testa. Kanske kan bli användbart med tiden.

Dock så tycker jag att jag redan i dagsläget alltid har koll på alla viktiga händelser och data genom att bara slå på telefonen. Behöver inte alls spendera någon tid med att leta runt i den. Ser just på ett ögonblick allt viktigt jag behöver veta, men har också WP på mina mobiler och har lagt upp så att jag alltid direkt ser möten, mail, etc, genom att bara se på startskärmen. Mycket smidigt och just där känner jag att en sådan här klocka inte skulle lösa något problem för mig.

Kan dock inse att det kan vara annorlunda om kan kör sin telefon på iOS, och lite beroende på hur man har konfigat sin Android (går ju att få till fint där också, om man jobbar lite aktivt på det). Då kanske denna typ av klocka kan lösa ett problem som jag själv inte har.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Bra lösning på problemet att mobilen laddat ur o man kan således inte se vad klockan är. "Nu ska jag kolla på min smarta klocka, ajfan den var oxo urladdad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejN:

Det han menade var att det är mer diskret på jobbtid att titta på sin klocka än att ta upp en telefon ur fickan och titta på.

Personligen så kanske det inte är så stor skillnad, men vissa kanske finner det oengagerat och nonchalant.

Sitter någon i ett möte och blänger på klockan titt som tätt så uppfattar jag det som betydligt mer oengagerat och nonchalant, och att den personen inte vill befinna sig på mötet och har bråttom iväg till viktigare saker.

I mina ögon betydligt värre än någon som kikar på kalendern på telefonen eller plattan.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Entusiast

Nej jag väntar nog på nästa generation Pebble ändå. Pebble Steel ser ju riktigt najs ut. Tycker de har ett bättre fokus med lite enklare hårdvara och mjukvara som samtidigt ger en användbar batteritid. Designen känns betydligt mer som en klocka också. Känns som om Pebble utgick från en klocka och funderade på hur de kunde kombinera den med en smartphone medans Samsung utgick från en smartphone och försökte få plats med den på handleden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Musikälskare

Hmm intressant men tycker ändå batteritiden var kass

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en, men då måste de få ner priset ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Om du är fysiskt aktiv och inte sitter vid datorn så är det ibland mycket lättare att ta med sig en klocka på armen än en stor klumpig mobiltelefon.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

För den första klockan var en sådan enorm hit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av foh668:

För den första klockan var en sådan enorm hit

Verkar ju som om de satsat på att försöka åtgärda det som folk klagade på tidigare i alla fall. Samsung är ju inte så rädda för att släppa något som blir en flopp.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fortfarande gräsligt ful.
Just nu så känns det inte som att dagens smart klockor lockar tillräckligt för att jag ska ens fundera på att använda något än det mekaniska mästerverket som min Breitling klocka är.
Vet helt ärligt inte vilken funktion jag är ute efter som fattas, det återstår att se om det kommer någon som har det där som man inte vet att man behöver för ens det släpps.
Kommer bli intressant att se vad Apple's mer eller mindre bekräftade iWatch projekt mynnar ut i.
Möjligtvis att man kan få för sig att sätta på sig en smartwatch till mer vardagliga aktiviteter, men det ska mycket till för att det ska bli intressant.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

finns asiatiska sidor där kan man köpa liknande klockor för mycket mindre pris

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av dayrider:

i grund och botten är detta ju samma shit
vart är oled skärmen som alla rykten sa, det hade varit intressant

Öhh, den har ju OLED?? amOLED = aktive Matrix oled?

Jag kan köpa en ifall den är stilren som en vanlig klocka och gjord i metall. Givetvis ska den inte vara större än en vanlig klocka heller.

Grymt smidigt att kunna läsa sms, se vem som ringer och bläddra i ens spotifylista i den.

Men som sagt, den ska vara snygg. Folk använder främst klockor som smycken idag, jag kollar knappt tiden på min.. Så för att detta ska slå måste de likna vanliga klockor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Jag skulle uppskatta om någon kunde förklara meningen med smarta klockor för mig? De är inte i närheten av vanliga klockor i stil, men de gör inte speciellt mycket mer än att man kan läsa SMS i klockan?

Allt ska bli smidigare (läsa sms ringa spela upp musik mm) jag vet inte så mycket om geare men Sonys smarta klocka är som än spring klocka också. Ps jag gillar Sonys klocka mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har du testat bluetooth hörlurar? Du slipper allt vad sladdar heter. jättesmidigt och helt ok ljudkvalitet i stereo också.