Snabb fråga, visst måste jag ha applicerat kylpastan fel?

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, visst måste jag ha applicerat kylpastan fel?

Hej,

Det är så att jag har just börjat gå i tankarna om att överklocka och titta på temperaturen. I intelburn får jag efter ett tag (se bild), notera att den är avstängd när jag printscreenade så value tempsen är idle.

Är vad jag får när jag kör alla fläktar max, och då har jag en

cpu kylare från Xigmatek (ser ut som evo 212) med 2 AF120 (Quit) på. Blåser mot bakre fläkten.

Chassit (Haf XM om det är relevant), jag har monterat:
Front: 200mm inblås
Sido: 2 x 140mm inblås
Top: 2 x 200mm utblås
Bak: 1 x 140mm utblås
samt nätagg utblås då
Har även ett gigabyte x3 gtx 670 som rör runt luft lite.

Men det jag undrar är om jag har monterat kylpastan fel???? Var novis när jag gjorde det men har körts nu i lite mer än ett år...
Det känns bara lite som höga temps... speciellt med eftermaknadskylare. eller är chassi fläktarna lite konstigt placera med ut-/inblås?

Alla tips rekommenderas

Permalänk
Medlem

Oroa dig inte för mycket om idle temperaturer, det ser helt ok ut.

Permalänk
Inaktiv

Ser helt normalt ut. Fläkten snurrar ju inte så fort på kylaren heller

Hur tänker du att du applicerade pastan fel? Hur gick du till väga?

Permalänk
Medlem

Att montera om kylaren kan ju inte skada. Du kan testa en gång först till och med utan att ta bort gamla pastan för att utesluta att kylaren är felmonterad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Ser helt normalt ut. Fläkten snurrar ju inte så fort på kylaren heller

Hur tänker du att du applicerade pastan fel? Hur gick du till väga?

Ne tänkte mer på max tempsen, tyckte kring 70-75 kändes lite högt för eftermaknadskylare bara :/, trots att det var intelburn test...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woundead:

Att montera om kylaren kan ju inte skada. Du kan testa en gång först till och med utan att ta bort gamla pastan för att utesluta att kylaren är felmonterad.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ganska hundra på att kylaren sitter som den ska, dock lite osäker på min mängd kylpasta det var därför frågan, men är verkligen 70-75 på intelburn ett ok resultat för eftermarknadskylare? kändes lite högt..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av benja93:

Är ganska hundra på att kylaren sitter som den ska, dock lite osäker på min mängd kylpasta det var därför frågan, men är verkligen 70-75 på intelburn ett ok resultat för eftermarknadskylare? kändes lite högt..

Det är ett ok resultat, vill du veta vad den riktiga temperaturen blir under belastning så starta ett spel eller något normalt. Intel burn test är lite som tända en brasa under bilens radiator för att se om den klarar av sommarvärme...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är ett ok resultat, vill du veta vad den riktiga temperaturen blir under belastning så starta ett spel eller något normalt. Intel burn test är lite som tända en brasa under bilens radiator för att se om den klarar av sommarvärme...

Haha okej, jag får väl dra igång o överklocka lite och se hur det går isf :), kanske köra något längre prime 95 test för att få ett bättre hum om mina temps

Permalänk
Medlem
Skrivet av benja93:

Haha okej, jag får väl dra igång o överklocka lite och se hur det går isf :), kanske köra något längre prime 95 test för att få ett bättre hum om mina temps

Occt kan du prova. Det belastar hårt men inte orealistiskt hårt så som intel burn test.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)