Alla barbs nu i 2.0 patchen ?

Permalänk
Medlem

Alla barbs nu i 2.0 patchen ?

Vad ska man göra för build nu i den nya patchen? Då dom har väl helt pajat den där Wrath of berserker eller ? man var ju så van att köra WW hela tiden typ nu kommer man väl knappast kunna göra det väl? blir segt att spela me barbs tror jag..

Permalänk
Medlem

Finns bara en build nu. Den heter "Cancelled pre-order". Finns inte en chans att jag blir tvingad att spela något jag inte tycker om.

Permalänk
Medlem

Alldrig kört den sjukt tråkiga ww builden.. kör cleave med hota funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

tråkig eller inte, den var fan bäst när man skulle farma nu vettefan om det blir lika roligt för mig

Permalänk
Medlem

Shit nu är min WW/tornado build helt uppfuckad måste leta ny build. Och hur gör man med MF nu, samla mf gear på nytt?

Hade ju max mf med paragon lvs så kör med 0% nu
Funderar på att gå över o lira WD eller Wiz istället:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Finns bara en build nu. Den heter "Cancelled pre-order". Finns inte en chans att jag blir tvingad att spela något jag inte tycker om.

Tror det blir sjukt kul när man kör detta på Ps4 när man börjar helt från scratch och levlar upp nya gubbar som man kan växa in i nya builds och gear. Nu på PC sitter man med max levlade gubbar med full stash med gear till höger o vänster:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Tror det blir sjukt kul när man kör detta på Ps4 när man börjar helt från scratch och levlar upp nya gubbar som man kan växa in i nya builds och gear. Nu på PC sitter man med max levlade gubbar med full stash med gear till höger o vänster:P

Fast den gearen blir å andra sidan värdelös så fort man börjar levla lite i ROS
Och det finns absolut inget som hindrar att man börjar om från början på PC.

Skrivet av Megacrash:

Och hur gör man med MF nu, samla mf gear på nytt?

Hade ju max mf med paragon lvs så kör med 0% nu
Funderar på att gå över o lira WD eller Wiz istället:/

Inget man direkt känner av, jag gjorde en snabb clear av A1 på Torment 1 och fick 5 legendaries utan mf.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Shit nu är min WW/tornado build helt uppfuckad måste leta ny build. Och hur gör man med MF nu, samla mf gear på nytt?

Hade ju max mf med paragon lvs så kör med 0% nu
Funderar på att gå över o lira WD eller Wiz istället:/

MF gear finns inte längre då mf som stat inte droppar i 2.0.1.
Så som jag förstått det som så har du högre chans till leg/set ju högre tormentlevel du spelar.
Utöver det så har du nu en timer som ökar dina chanser till leg/set ju längre du går utan ett drop.

Alternativ till barbaren är klart wizard.. Den har blivit riktigt jäkla rolig att spela med

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

MF gear finns inte längre då mf som stat inte droppar i 2.0.1.
Så som jag förstått det som så har du högre chans till leg/set ju högre tormentlevel du spelar.
Utöver det så har du nu en timer som ökar dina chanser till leg/set ju längre du går utan ett drop.

Alternativ till barbaren är klart wizard.. Den har blivit riktigt jäkla rolig att spela med

Ahh ok. Jo en range är rätt kul, man slipper jaga mobs som flyr etc och man slipper stå mitt i skiten. Testar en WD atm, rätt soft stå bakom alla zombie-dogs/gargantuan +follower.

Permalänk
Medlem

Körde en boulder toss build igår, träffade för ca 10m.
Idag testade jag att köra tank så mina vänner kan köra som glaskannoner.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Ahh ok. Jo en range är rätt kul, man slipper jaga mobs som flyr etc och man slipper stå mitt i skiten. Testar en WD atm, rätt soft stå bakom alla zombie-dogs/gargantuan +follower.

om du hatar mobs som flyr skall du köra Monk med den fists of lightning eller vafan den heter med teleport rune, om den fortfarande finns iaf.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk

Kör med 1hd+shield, med rend, stomp, frenzy och seismic slam... samt dem två buff war cry's. Saknar bara lite mer damage på mit gear nu :/

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel2508:

Kör med 1hd+shield, med rend, stomp, frenzy och seismic slam... samt dem två buff war cry's. Saknar bara lite mer damage på mit gear nu :/

Intressant, har sällan stött på barbs som kör med shield,, kan väl inte vara speciellt användbart eller? nästan alla kör ju 2hands eller dual weapon i princip för max damage. kan du länka din profil?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Intressant, har sällan stött på barbs som kör med shield,, kan väl inte vara speciellt användbart eller? nästan alla kör ju 2hands eller dual weapon i princip för max damage. kan du länka din profil?

Kan länka iafton när jag är hemma.

Skulle ändå göra ett shield åt min crusader på RoS expansionen, så tänkte köra med det också på min barb bara för att testa... Som jag känner det kan jag köra mer dmg skills, för att jag lever längre, tar mindra skada, och av nån grund har jag skit hög healing kapacitet. Men, igen, bara testat på Torment 1, gearet är inget specielt bra men funkar ändå för torment 1, kanske kan köra torment 2, men ska testa mer innan jag sättar upp svårheten

Tycker inte min killing speed gick ner jätte mycke till skilland från DW, dmg såklart gick ner lite, men kanske det bara beror på mina offhand vapen suger ändå. Kanske jag kan döda fortare, men tycker jag tar jätte mycke dmg när jag tar av skjölden och slänger på ett vapen.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Kör en variant av Boulder-barb.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Kör en variant av Boulder-barb.

Kan man använda denna build om man kör en ny char?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad ska man göra för build nu i den nya patchen? Då dom har väl helt pajat den där Wrath of berserker eller ? man var ju så van att köra WW hela tiden typ nu kommer man väl knappast kunna göra det väl? blir segt att spela me barbs tror jag..

Jag har hittat en hyffsat bra build med ww-barbar. är på jobbet, men PM:a i slutet av helgen så kan jag skicka uppsättningen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan man använda denna build om man kör en ny char?

Mycket passives med mera krävs nästan för den fury generation jag har så det kan bli lite segt. Hade nog kört lite mer tankigt med revenge/overpower och så vidare när jag levlar faktiskt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad ska man göra för build nu i den nya patchen? Då dom har väl helt pajat den där Wrath of berserker eller ? man var ju så van att köra WW hela tiden typ nu kommer man väl knappast kunna göra det väl? blir segt att spela me barbs tror jag..

Eftersom blizzard bestämde sig för att begränsa spelet kraftigt, genom att från start planera att man ska kunna spela det på konsolernas strikta, fantasilösa värld, så gick jag över till builden "path of exile"! Precis vad man kan och ska förvänta sig av ett ARPG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Eftersom blizzard bestämde sig för att begränsa spelet kraftigt, genom att från start planera att man ska kunna spela det på konsolernas strikta, fantasilösa värld, så gick jag över till builden "path of exile"! Precis vad man kan och ska förvänta sig av ett ARPG.

Varför hänger du fortf i D3-forumet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Varför hänger du fortf i D3-forumet då?

Hänger snarare i "nytt i forumet"-rutan uppe till höger

Permalänk
Medlem

Jag tycker att barb blev mycket roligar i den nya patchen. Bara för att blizard tog bort original WW builden betyder inte att man inte kan köra WW.
Jag kör en sorts WW/Rend build och den fungerar prima.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/NitonXP-2464/hero/2680630

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/swebarb-1612/hero/1524261

har fastnat för denna hammer of the ancients och ww kombination med ground stomp och overpower för att gaina fury.., funkar rätt okej.. rend tycker jag inte alls är bra man dödar mycket bättre med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Shit nu är min WW/tornado build helt uppfuckad måste leta ny build. Och hur gör man med MF nu, samla mf gear på nytt?

Hade ju max mf med paragon lvs så kör med 0% nu
Funderar på att gå över o lira WD eller Wiz istället:/

Blizzard försöker fasa ut Magic Find ur spelet. Så alla gear du hittar fr.o.m 2.0.1 kommer inte ha någon MF. Du kan fortfarande använda gammal gear som har MF och den nya cappen är 300. Dock fungerar inte MF som den gjort tidigare.

Bara en liten del av MF kommer att "fungera"

Blåa (Magic) föremål: 100%
Gula (Rare) föremål: 30%
Bruna/Gröna (Legy/Set) föremål: 10%

Så om du har 300 MF så innebär det att du har 30% större chans att få legy.

Permalänk

Kör själv med en lite udda build jämfört med många andra här verkar det som. Pendlar mellan Bash of weapon throw som builder beroende på situation då weapon throw can vara riktigt trevlig mot diverse nasty eliter.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Warak-1503/hero/32289909

Lite bitter på att jag behövde köpa en halvtaskig skorn nu efter patchen då dual wield är helt förstört...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Blizzard försöker fasa ut Magic Find ur spelet. Så alla gear du hittar fr.o.m 2.0.1 kommer inte ha någon MF. Du kan fortfarande använda gammal gear som har MF och den nya cappen är 300. Dock fungerar inte MF som den gjort tidigare.

Bara en liten del av MF kommer att "fungera"

Blåa (Magic) föremål: 100%
Gula (Rare) föremål: 30%
Bruna/Gröna (Legy/Set) föremål: 10%

Så om du har 300 MF så innebär det att du har 30% större chans att få legy.

Då är det fan inte värt att gimpa sin gubbe för att köra 300% MF...
Skulle vara intressant att veta % på leg/set för varje torment level så man kan överväga fördelarna lite bättre...:D

Permalänk
Medlem

Exakt. Det är väl det resonemanget Blizzard vill åstadkomma också.

Permalänk
Medlem

Jag kör WW med Rend. Tycker det fungerar extremt bra förutom på single targets, där blir det lite segt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/NaxoS-2580/hero/31958903

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Mycket passives med mera krävs nästan för den fury generation jag har så det kan bli lite segt. Hade nog kört lite mer tankigt med revenge/overpower och så vidare när jag levlar faktiskt.

Blev Cleave/Rend build med Overpower/Earthquake vilket funkade bra solo. Kunde köra på Hard och i slutet Expert.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Då är det fan inte värt att gimpa sin gubbe för att köra 300% MF...
Skulle vara intressant att veta % på leg/set för varje torment level så man kan överväga fördelarna lite bättre...:D

Har ingen källa på det, men ökningen av chans att få legs/set på torment gäller bara på bossar/eliter och inte från trash/kistor som är de som droppar klart mest legs som det är nu, dessutom verkar den vara otroligt låg eller näst intill försumbar.

Är du bara ute efter att bara farma legs så är det effektivaste att köra på normal eller den svårighetsgrad där du fortfarande dödar "allt" på en träff, nackdelen med detta är att man får väldigt lite XP jämfört med att tex köra på "lagom" torment level för sina stats.