Datorn startar men ingen signal på skärm

Permalänk
Medlem

Datorn startar men ingen signal på skärm

Hej! Har nyligen köpt nya delar till datorn (moderkort,minnen,cpu och en ssd disk).
Datorn har fungerat problemfritt förutom ett litet problem som varit på mig sedan början, när jag vill starta datorn så vill den inte dra igång skärmen utan det står ingen signal.
Har haft en snabbfix som jag kom över på något forum då ja satt och läste lite, det var att dra ur skärmkontakten ur grafikkortet och starta datorn sedan sätta i den då den hade bootat upp.
Så har nu i 2 veckor hållt på krånglat varje gång jag ska starta datorn med att dra ur å sätta i kontakten å starta om den gång på gång för att tillslut få igång den.

Har stängt av det integrerade graffet i bios men inte blivit nå bättre av de, testar även med hdmi till tv i både grafikkort och i moderkortet men ingen lycka.

Så nu ikv krånglade jag i 1h i streck och blev lite förnuftig att jag bör vända mig till er med lite mer koll!

De nya delarna ja köpte var :

Intel Core i5-4670K
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Gigabyte G1.Sniper Z87, Socket-1150
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM

Har ett corsair 650w agg och ett HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 utöver det!

Så nu får datorn stå igång tills jag hittat en vettig anledning till att stänga av den!

Vore grymt schysst med lite tips, råd och hjälp!
Tack på förhand

Permalänk

har du tittat på kabel från grafikortet och skärmen

Visa signatur

Stationär Dator: Fractal Design Define R4 Mobo: Asus Z97-Deluxe CPU:Intel Core i5 3570K 4.5ghz Corsair Hydro H100
GPU:EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW+ ACX 2.0 Ram:Corsair 8GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO PSU:Corsair RM 750W SSD: Corsair Neutron XT 240GB HDD: 1TB WD Black

Permalänk
Medlem

1. Klassiker- dubbelkolla så att din sladd inte glappar/ är sönder.
2. Prova med en ny skärm/sladd.
3. Kontakta din återförsäljare där du köpte din dator/skärm.

Lycka till!

MVH

Permalänk
Medlem

Klassikern är väl att dubbelkolla så man inte satt dvi-kabeln i moderkortets uttag istället för grafikkortets

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Har kikat allt det ni sagt och verkar inte vara något fel på de.

Brukar ta ca 10-20 omstarter innan jag får bild på skärmen, så vart att fundera över om man skulle uppdatera bios? Vad tror ni om de?