Titanfall till PC kräver 48 GB lagringsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeaD:

What? Ett skämt eller verklighet? Jag har svårt att tro på det.
Kollade just min Battlefield 4 folder på Origin, och den är 41 gig, efter 2st DLC's.

Hur kan Titanfall kräva 48Gb installerat? Jag vill veta vad som är boven i dramat.

EDIT: läste just darknessviking svar. Fortfarande helt otroligt att det ska ta sådan stor plats.

14 banor ska finnas om jag inte minns fel och det tar nog upp några GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

anlednignar till den stora storleken:
1. enligt vad jag läste så har sony regler som säger att inget installerat får vara komprimerat,dvs utvecklare får inte lägga med mp3 eller ogg filer utan måste ha det där lossless-formatet(eller motsvarande), och dom orkar inte fixa det till pc
2. det motverkar piratsidan - just pga att många har små systemdiskar och kan därför helt enkelt inte ladda ner spelen illegalt. (dom kan ju inte ladda hem spelet legalt heller,men det.. )

personligen så tror jag inte spelen kommer bli sådär superbra som alla verkar tro.
men hype säljer tydligen ..

Fattar inte hur det kan ha det som ett argument mot, piratkopiering/nedladdning, de säljer ju spelet för digital nedladdning på Origin...

Permalänk

Min bf4 är 34.1 GB efter 2 DLC`s verakr som storleken är slumpad

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

anlednignar till den stora storleken:
1. enligt vad jag läste så har sony regler som säger att inget installerat får vara komprimerat,dvs utvecklare får inte lägga med mp3 eller ogg filer utan måste ha det där lossless-formatet(eller motsvarande), och dom orkar inte fixa det till pc
2. det motverkar piratsidan - just pga att många har små systemdiskar och kan därför helt enkelt inte ladda ner spelen illegalt. (dom kan ju inte ladda hem spelet legalt heller,men det.. )

personligen så tror jag inte spelen kommer bli sådär superbra som alla verkar tro.
men hype säljer tydligen ..

Men spelet kommer ju inte ens till PS4 utan bara till XBone och PC, varför skulle sony kunna påverka det? Dock är det väl bara positivt om fallet är så att det är bättre kvalitet på ljudet och förstår inte riktigt varför det skulle behövas "fixas". Visset det tar mer plats men lagring är billigt så.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Även om man ha 100/100 fiber så gick de rätt segt att bara installera/hämta betan, men annars gick de rätt snabbt, dock så testade jag Titanfall i laptopen och ja märkte inte någonting lagg i grafiken eller nånting, så spelet krävs inte mycket av en datorn. De ända jag inte gillade va mus-inställningarna som va långtifrån normalt, man fick dra ner musen för att sikta uppåt än att dra upp musen för att sikta. :/ Och ja hittade inte så man kunde ändra de, men de gick bra ändå tills man lärde sig.

Inverted är det enda rätta!

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

haha jävlar

det enda som är bra är väl att det är så lättkört (lågt grafikmässigt) titanfall att man inte lider av att köra på nån lagringsdisk förmodligen..

Permalänk
Medlem

Då kräver det nästan lika mycket som senaste Call of duty då:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKIBBE:

Inverted är det enda rätta!

Ja tanke va det, men hittade inte då!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Lagringsutrymme är inga problem, dock väldigt synd att spelet är släppt av EA.

Permalänk

De borde använt SteamPipe :^)

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Bara jag som märkt att alla spel inte drar nytta av ssd? Vissa blir det inte speciellt stor skillnad ssd vs mekanisk.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Inte ens skyrim med 150 moddar och 4k texturer tar så mycket plats

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

.... 48 gig

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det finns väl större diskar än 60GB att köpa idag va?

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Hehe, kan det vara en fingervisning till hur många texturer för olika upplösningar de inkluderar i spelet?
Samt hur stort det kommer att bli med alla map-packs installerade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den kommande FPS-titeln Titanfall ställer inga större krav på systemets processor och grafikkort, vad som däremot krävs är 48 GB ledigt lagringsutrymme.

Läs artikeln

Det är ju inget. Elder Scrolls Online tar 60gb.

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=3734&game=The...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MVP:

Blir ju ingen märkbar skillnad att lägga multiplayerspelen på ssd om alla ändå får starta samtidigt. hurredurre

Du laddar ju spelet snabbare Hurredurå

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Crysis 3 tar 15 GB och detta är tänkt att ta 48? Inte en chans! Låter som en konsol port gått dåligt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det var som fan... Lägger inte denna på SSDn med andra ord.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

haha galet...undrar när vi får ett spel som kommer kräva 100gb eller nåt

Permalänk
Medlem

Diskar på 2-3TB är ju standard idag, förstår inte problemet? Visst kanske lite tajt för en SSD men jag spelade betan från en 5400rpm disk och upplevde inga problem. Matcherna startas ju syncat ändå så...

Permalänk
Inaktiv

48GB är väl ingenting för ett spel idag, och jag ser inget märkvärdigt med det heller med tanke på att Star Wars The Force Unleashed var på 25GB redan 2009. Visserligen gjorde ASPYR inget bra jobb och spelet sög ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Diskar på 2-3TB är ju standard idag, förstår inte problemet? Visst kanske lite tajt för en SSD men jag spelade betan från en 5400rpm disk och upplevde inga problem. Matcherna startas ju syncat ändå så...

Det är inte problemet utan folk undrar varför det tar så mycket. Det känns inte motiverat när man har sett spelet.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av DUNXIII:

Nu tänker inte jag spela Titanfall ändå men om detta är vägen som spelen går så är jag glad att jag köpte en SSD storlek större. Förmodar att Witcher 3 som jag ser fram emot kommer ta mycket utrymme även det.

Hehe jag gjorde samma sak. Sandisk Extreme II 480GB så man har så det räcker

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaedehäfömupp:

OBS!
När du har skaffat en gamepad till din PC, behöver du inte slänga ditt tangentbord/mus

Det är klart. Men tråden handlar om Titanfall så.