Permalänk
Medlem

Windows 8.1 fråga

Tja, för ca 81 dagar sen så laddade jag ner Win 8.1 Preview som man har i 90 dagar. Nu är det bara 9 dagar kvar, och jag ska köpa ett Win 8.1 snart. Men Preview saken är Pro versionen, så när jag köper det, måsta jag köpa Pro eller kan jag bara köpa den "vanliga" versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Tja, för ca 81 dagar sen så laddade jag ner Win 8.1 Preview som man har i 90 dagar. Nu är det bara 9 dagar kvar, och jag ska köpa ett Win 8.1 snart. Men Preview saken är Pro versionen, så när jag köper det, måsta jag köpa Pro eller kan jag bara köpa den "vanliga" versionen?

Köp den du känner att du behöver... Du kan inte uppgradera preview till permanent licens utan du måste installera om Windows helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Var inte bra, hoppades på att jag inte behövde installera om allt

Är det en helt "legit" kod?

Ja det är lite drygt men det är säkert ett sätt att förhindra piratkopiering. Tror dock att det framgår att man måste installera om efter att testperioden är slut.

Nej den är inte "legit". Troligtvis en dreamspark licens, kan fungera problemfritt eller så tar Microsoft bort rättigheterna om en obestämd tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Ja det är lite drygt men det är säkert ett sätt att förhindra piratkopiering. Tror dock att det framgår att man måste installera om efter att testperioden är slut.

Nej den är inte "legit". Troligtvis en dreamspark licens, kan fungera problemfritt eller så tar Microsoft bort rättigheterna om en obestämd tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Så det är egentligen bättre att lägga 850kr och få en legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Behöver man inte en key? Står: Before you start you need to have your product key (either a MAK or a KMS client key).

Permalänk
Skrivet av Derphero:

Var inte bra, hoppades på att jag inte behövde installera om allt

Är det en helt "legit" kod?

Osäker på om den är helt "legit" men även osäker på att det skulle vara en Dreamspark. Det jag är säker på däremot är att det är värt 55 kronor. Den första koden jag fick fungerade inte, skickade bara ett mail till säljaren och berättade att den inte gick så fick jag en ny direkt och den har fungerat bra länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxell_79:

Osäker på om den är helt "legit" men även osäker på att det skulle vara en Dreamspark. Det jag är säker på däremot är att det är värt 55 kronor. Den första koden jag fick fungerade inte, skickade bara ett mail till säljaren och berättade att den inte gick så fick jag en ny direkt och den har fungerat bra länge nu.

Det är helt klart inte en godkänd licens. Det har diskuterats flera gånger tidigare på forumet. Om den fungerar är en helt annan sak...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Behöver man inte en key? Står: Before you start you need to have your product key (either a MAK or a KMS client key).

jo en key behöver du helt klart

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Det är helt klart inte en godkänd licens. Det har diskuterats flera gånger tidigare på forumet. Om den fungerar är en helt annan sak...

Jag har inte skrivit att det är en "godkänd" licens heller....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxell_79:

Jag har inte skrivit att det är en "godkänd" licens heller....

Du skrev att du var osäker på en den är "legit", jag tog mig friheten att översätta det till svenska ordet godkänd. Trodde man skulle förstå det av sambandet:-)

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Du skrev att du var osäker på en den är "legit", jag tog mig friheten att översätta det till svenska ordet godkänd. Trodde man skulle förstå det av sambandet:-)

Jaja, okej då

I vilket fall som helst så är vi överens om att licenser från Aliexperss förmodligen inte är helt "okej" enligt M$

Känner att jag måste lägga till att jag även har en del riktiga licenser från MS oxå. Den första Win 8 Pro köpte jag från Inet (upgrade), och personligen så tycker jag den är värd varenda krona då jag gillar Win 8.1

Permalänk
Medlem

Har en annan off topic fråga, tittar här innan jag gör en helt ny forum post grej Min Samsung 840 evo SSD, "försvinner" ibland, så om jag t.ex spelar något spel så crashar spelet, något jag kan göra så att den inte försvinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Har en annan off topic fråga, tittar här innan jag gör en helt ny forum post grej Min Samsung 840 evo SSD, "försvinner" ibland, så om jag t.ex spelar något spel så crashar spelet, något jag kan göra så att den inte försvinner?

Har haft lite liknande problem, dock har jag inte hittat en lösning utan avfärdat det som ESD-skada då jag inte brukar bry mig så mycket om skydd mot det. Ingen aning om det är anledningen.. kör windows 7 på den burken dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Så det är egentligen bättre att lägga 850kr och få en legit?

Ja. Annars om du är eller känner någon som är student så finns 8.1 pro för 549:- på microsoftstore.

Skrivet av Derphero:

Har en annan off topic fråga, tittar här innan jag gör en helt ny forum post grej Min Samsung 840 evo SSD, "försvinner" ibland, så om jag t.ex spelar något spel så crashar spelet, något jag kan göra så att den inte försvinner?

Senaste firmware? Kablar i ordentligt? Om så skulle jag lämna tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Ja. Annars om du är eller känner någon som är student så finns 8.1 pro för 549:- på microsoftstore.

Är dock inte riktigt student

Senaste firmware? Kablar i ordentligt? Om så skulle jag lämna tillbaka den.

Hittar inte vart man laddar ner firmwaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Hittar inte vart man laddar ner firmwaren

Tror de har ett program som du kan göra det i. Magician eller något liknande, borde finnas på hemsidan. Aldrig haft problem med min samsungdisk så har inte gjort det själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Tror de har ett program som du kan göra det i. Magician eller något liknande, borde finnas på hemsidan. Aldrig haft problem med min samsungdisk så har inte gjort det själv

Laddade ner det, men inget hände när jag öppnade det, så jag tänkte ta bort det. Men hittade det inte i mina program, och när jag ska ta bort mappen kommer detta upp: http://gyazo.com/c3b8bf2799d9f12bc35129505c7d5d2a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derphero:

Laddade ner det, men inget hände när jag öppnade det, så jag tänkte ta bort det. Men hittade det inte i mina program, och när jag ska ta bort mappen kommer detta upp: http://gyazo.com/c3b8bf2799d9f12bc35129505c7d5d2a

Prova igen, starta om datorn eller kolla processer i aktivitetshanteraren. Det är Magician du vill ha inte "migration".

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Prova igen, starta om datorn eller kolla processer i aktivitetshanteraren. Det är Magician du vill ha inte "migration".

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungs...

Märkte inte att man kunde scrolla ner, finns även firmware där (facepalm)

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Tänk på att sidor som säljer win8-nycklar och inte är godkända räknas som piratkopior.

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Permalänk
Medlem

Installerade Firmwaren för 3 dagar sen, har fungerat fint tills nu, försvann precis... :/

Permalänk
Medlem

Väldigt dum fråga kanske, men bara för att vara helt säker så kan jag väll köpa den här: http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Windows-8... Formatera hårddisken, sen installera 8.1? Och räcker ett 4gb USB minne?

Permalänk
Medlem

Och är det värt att köpa PRO versionen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derphero:

Och är det värt att köpa PRO versionen?

Nej det är det inte för en vanlig hemanvändare. Du kan läsa den här listan och avgöra på egen hand.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8_editions#Comparison_ch...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...