Permalänk
Medlem

Uppgradering av datorn 4000kr

Tja,

Snart så ska jag uppgradera datorn för cirka 4000 kronor troligtvis i slutet av januari.
Jag spelar framför allt battlefield 4 och just nu kör jag på low settings och får omkring 60-90 fps beroende om det är 64 players och om det är mycket explosioner och sånt runt omkring. Men problemet är att ganska ofta så droppas fps till 30 och under och när det gäller fps spel så ska det flyta på bra utan en massa drops och det gör ju att jag förlorar ganska många närstrider när det händer sånt.

Så då tänkte jag att nu är det dags att uppgradera för 4000 kronor och då har jag kommit fram till det här http://www.inet.se/kundvagn/visa/4427412/2014-01-01. Och anledningen att jag väntar att köpa det här är för att jag kolla om det är bra kundvagn jag har tagit fram och ungefär vilken fps jag kan förvänta mig. Vad jag har hört så ska Mantle eller vad det kallas släppa i januari så då det är lika bra och vänta och se vad den kan göra för skillnad för Battlefield 4.

Nu känner jag att jag har snackat för länge så jag postar min nuvarande dator här nere

Cpu: Amd phenom 2 955 överklockad till 4,1 Ghz
Gpu: Amd radeon 6870 1gb i crossfire
Moderkort: Gigabyte 990XA-UD3
Psu: Corsair tx 650 watt
Ram: 4gb
Os: Windows 8.1

Permalänk
Hjälpsam

Kan inte uttala mig om fps men skulle nog vilja se 4Gb mer RAM i datorn också. . . . ev ta en FX-8320 istället föe en 8350 o lägga dom pengarna på mer minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Kan inte uttala mig om fps men skulle nog vilja se 4Gb mer RAM i datorn också. . . . ev ta en FX-8320 istället föe en 8350 o lägga dom pengarna på mer minne

Jo glömde bort att skriva det tänkte uppgradera ram minnen först, Men är det bara fylla på de 2 platserna som är kvar med samma ram minne eller?:)

Permalänk
Hjälpsam

Enkelt sagt, ja . . . .men har du 1333MHz idag är det ingen idé att sätta typ 2133Mhz i dom andra slotsen......köp så lika minne du kan. . .du kan dock köpa 2x4Gb om du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Enkelt sagt, ja . . . .men har du 1333MHz idag är det ingen idé att sätta typ 2133Mhz i dom andra slotsen......köp så lika minne du kan. . .du kan dock köpa 2x4Gb om du vill

Jag har dem här idag http://www.inet.se/produkt/5304315/corsair-4gb-2x2gb-cl9-1333... så det är bara att köpa samma och fylla på de två sista platserna?:)

Permalänk
Hjälpsam

Det är klart enklast o säkrast

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Det är klart enklast o säkrast

Hur ser uppdatering ut annars nåt som kan ändras eller nåt?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag använder den här tråden istället för att göra en ny. Så förmodligen beställer jag imorgon allt förutom grafikkort och det ser ut så här www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=177230q1,103857q1 och anledningen för att jag väljer intel istället att köpa 8320/50 är för att jag spelar mest bf4 och Arma och det är väldigt cpu krävande.

Vill inte göra samma misstag som förra gången då jag köpte en svag processor som flaskhalsade mina 6870´s. Och grafikkortet blir ett asus 280x, men tyvärr är det slut överallt så jag väntar och beställer det så fort som möjligt. Vad tycker ni om det jag har valt blir det bra?:)

Permalänk
Medlem

köp en processorkylare. asus 280x är hopplöst att få tag på så jag hade satsat på något annat istället om du inte vill vänta i evigheter på att alla nissar med 8st i sin mining-rigg inte vill ha fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

köp en processorkylare. asus 280x är hopplöst att få tag på så jag hade satsat på något annat istället om du inte vill vänta i evigheter på att alla nissar med 8st i sin mining-rigg inte vill ha fler.

Oj då glömt att skriva det, Men har redan cooler master 212 evo:)

Permalänk
Avstängd

Inte har 280x kort på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Inte har 280x kort på lager.

inte det bra kortet dock (asus). asus är slutsålt överallt och går direkt när de kommer in. om man vill ha ett för man beställa och vänta på att de ska få in kortet.

Permalänk
Avstängd

Vad är skillnaden mellan asus och msi korten?

Permalänk
Medlem

Troligtvis blir det beställning idag, men står och funderar på vilken jag ska beställa antigen den här http://www.inet.se/kundvagn/visa/6535151/2014-02-27 eller www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=177230q1,103857q1:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Vad är skillnaden mellan asus och msi korten?

ljudnivå.

Skrivet av Sweclockers:

Asus relativt färska version av sin DirectCU II-kylare imponerar stort när det kommer till ljudmätningarna. Kortet håller sig anmärkningsvärt tyst även vid belastning och sett till de tidigare uppmätta temperaturerna kan det konstateras att det rör sig om en mycket trevlig kylanordning.

MSI-kortets Twin Frozr IV Advanced-kylare är som vi tidigare märkt både effektiv och väldigt tyst. Tyvärr hjälper inte detta fullt ut då testexemplaret lider av en hel del spoltjut som överröstar kylarens fläktljud. Detta är egentligen ingen större överraskning då MSI valt att använda vad som verkar vara referensdesignen från AMD, ett kretskort ökänt för missljud under tung belastning

Skrivet av PangarN:

Troligtvis blir det beställning idag, men står och funderar på vilken jag ska beställa antigen den här http://www.inet.se/kundvagn/visa/6535151/2014-02-27 eller www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=177230q1,103857q1:)

kör på webhallen