Permalänk
Medlem

MITX dator och Flygplan

Tja,

Innan jag skapade denna tråden googlade jag. Jag hittade inga trådar där någon svarade med erfarenhet att det är okej eller inte okej.

Så min fråga är, hur är reglerna med o ta med sig Stationär dator ombord på planet om den håller mått och vikt? Är det någon som har tagit med sig en fullbyggd dator upp på planet utan problem? (Inte Laptops då). Och är det någon risk med komponenter tar skada när de går igenom röntgenstrålningen? (Något jag starkt tvivlar på eftersom Tablets, Mobiler och Bärbara datorer konstant går igenom maskinen.)

Teori och spekulationer är ni välkomna med, men jag söker främst folk med erfarenhet, dvs de eller någon de känner har (försökt) ta(git) med sig en stationär dator upp på flyg.
Och ang. incheckning, kan man få såndär "Känsligt bagage" klisterlapp på? Kostar det extra? Får man ersättning om den ändå skulle gå isönder?

Ett sista problem är att chassiet (Bitfenix Prodigy) väger ca 7kg. Med komponenter ligger det väll på 8-9kg. Hur noggranna är de med det?

Kan för övrigt tillägga att det är ett flyg mellan Prag och Köpenhamn.

Tack på förhand.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Jag flög med en server i en IKEA påse från Malmö till Stockholm med ett SAS plan. Jag fick sätta den i ett av flygvärdinnornas klädskåp fram i planet. Detta var visserligen 2001. Däremot har jag haft dem ofta som incheckat bagage över hela världen. Inget problem med höjd om de är avstängda eftersom det är trycksatta kabiner. Packa in dem ordentligt i embalage bara.

Jag vet inte hur säkerhetskontrollen reagerar om du vil ja in en dator som handbagage nuförtiden.
Angående försäkringar så har de bara försäkrat datorer du tar som handbagage, om du stoppar din laptop i en incheckad väska och den går sönder får du ta det på din egen försäkring (Det vet jag också av erfarenhet efter en spräckt laptopskärm skärm på en flight med SAS från Holland till Sverige)

Det är inte för inte de kallar bagageincheckning för "Gorilla-Testet".

Så om du får den igenom säkerhetskontrollen ska det inte vara något problem om den är inom kabin-väska-storlek.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Inaktiv

Snacka med ditt flygbolag om saken

Permalänk
Medlem

Jag kollade med säkerhetsfolket på flygplatsen. Det var ingen fara, sa de. Så länge det kan gå igenom röntgen.

Nu kan vi gå över till en annan fråga. Om mod känner att det är fel tråd kan h*n flytta eller låsa (Ingen idé och onödigt skapa en ny tråd).

Chassiet jag har kollat efter är Bitfenix Prodigy. Utmärkt chassie som utnyttjar varenda mm^2 av sitt utrymme. Dock så väger chassiet 7kg (eller rätta sagt 6.69kg). Med komponenter är risken stor att vikten går över 8kg. Det är 3 olika flygbolag jag flyger med. Czech Airlines och Norweigan har hangbagage gräns på 10 respektive 12 kg. SAS däremot har gräns på bara 8, så det kan bli lite tight med vikten. Jag kan givetvis montera av grafikkortet och kanske PSU:n och checka in det, så tappar man ca 1kg.

Men, har ni tips på ett annat bra chassie?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Nu är man lite kluven här :/.

Jag flyger med tre olika bolag. Czech Airlines och Norweigan har krav på max 10-12kg ombord. Och då är det lungt. SAS däremot har krav på 8Kg. Tror ni att Bitfenix Prodgy, utan övre hårddiskburen men med komponenter (GPU:n kan man dock ta bort och packa fint i väskan man checkar in) skulle väga mer än säg 18.5kg? Under det är jag övertygad att de inte lär tjafsa. Eller gör de det ens?

Sen, hur skulle ni väga mellan storlek och smidighet/vikt? Lär Bitfenix Prodigys storlek (och därmed luftflöde) väga tyngre än Node 304:as lättare vikt och mindre dimensioner vilket gör den lättare att transportera? Vad hade ni gjort?

(Återigen, om mod läser detta så kan du, om du vill, flytta tråden till köpsråd då den handlar om det nu)

EDIT: Glöm vad jag sa. Bitfenix ligger lite över mått som är tillåtna, så det är nog bara smartare att köra på Node 304. Tack så mycket för tipset!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Tog mitt 700D (60x60x25cm) som udda baggage när jag flyttade till asien. Inga problem om det är väl packeterat. Inte handbagage dock som du verkar fundera över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Nu är man lite kluven här :/.

Jag flyger med tre olika bolag. Czech Airlines och Norweigan har krav på max 10-12kg ombord. Och då är det lungt. SAS däremot har krav på 8Kg. Tror ni att Bitfenix Prodgy, utan övre hårddiskburen men med komponenter (GPU:n kan man dock ta bort och packa fint i väskan man checkar in) skulle väga mer än säg 18.5kg? Under det är jag övertygad att de inte lär tjafsa. Eller gör de det ens?

Dumt att chansa kanske, men jag har aldrig varit med om att de vägt handbagage på sas.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Tog mitt 700D (60x60x25cm) som udda baggage när jag flyttade till asien. Inga problem om det är väl packeterat. Inte handbagage dock som du verkar fundera över?

Känns knappast värt att gå igenom allt det där för någorlunda bättre luftflöde, eller vad tycker du?
Jag är inte heller en typ som klockar, så Fractal Design chassiet lär det troligtvis bli :). Har ni andra förslag i liknande storlek så är jag öppen för det.

Min utbildning i Tjeckien är klar 2018, och jag reser hem på varje lov. Jag vill alltid ta med mig datorn, och att packa det som check-in varje gång känner jag mig ganska övertygad att för eller senare lär något gå sönder.

Luftflöde verkar vara löst ganska bra på Node 304 :). Såg Sweclockers video på det. Kan man skaffa extra korta sladdar till Nätagg? Tänkte köpa CX500M (Delvist Modulärt). Får man med både korta och långa sladdar, eller ska jag köpa med?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Luftflödet är bra i Noden om man fixar en bra kabeldragning, en näve buntband och fästplattor underlättar

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Tja,

Innan jag skapade denna tråden googlade jag. Jag hittade inga trådar där någon svarade med erfarenhet att det är okej eller inte okej.

Så min fråga är, hur är reglerna med o ta med sig Stationär dator ombord på planet om den håller mått och vikt? Är det någon som har tagit med sig en fullbyggd dator upp på planet utan problem? (Inte Laptops då). Och är det någon risk med komponenter tar skada när de går igenom röntgenstrålningen? (Något jag starkt tvivlar på eftersom Tablets, Mobiler och Bärbara datorer konstant går igenom maskinen.)

Teori och spekulationer är ni välkomna med, men jag söker främst folk med erfarenhet, dvs de eller någon de känner har (försökt) ta(git) med sig en stationär dator upp på flyg.
Och ang. incheckning, kan man få såndär "Känsligt bagage" klisterlapp på? Kostar det extra? Får man ersättning om den ändå skulle gå isönder?

Ett sista problem är att chassiet (Bitfenix Prodigy) väger ca 7kg. Med komponenter ligger det väll på 8-9kg. Hur noggranna är de med det?

Kan för övrigt tillägga att det är ett flyg mellan Prag och Köpenhamn.

Tack på förhand.

Jag byggde en komplett dator med Bitfenix Prodigy chassi till en släkting. Han checkade in hela datorn inklusive ljudkort i pci-e platsen, tx-3 torn kylare, alla hårddiskar monterade etc på ett långdistansflyg (Danmark till Singapore). Datorn var alltså helt komplett vid inchekning. Inga delar nedmonterade.

Allt gick bra. Han hade naturligtvis ett klistermärke med "känsligt bagage" på resväskan som innehöll datorn. Flygbolaget var Singapore Airlines och flyget var non-stop mellan Danmark CPH och Singapore (det vill säga inga mellanlandningar).

Datorn vägde 11kg komplett. Inte 8-9kg som du gissade på.

Permalänk
Medlem

Min node 304 med komponenter väger nästan exakt 10kg så om du tar en prodigy blir det nog tyngre

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Har inte vägt mitt node men det är lätt kan inte väga mer än 6kg

Permalänk
Medlem

Btw köp en lanväska på inet kostar 299 så har du ett perfekt handbagage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Känns knappast värt att gå igenom allt det där för någorlunda bättre luftflöde, eller vad tycker du?
Jag är inte heller en typ som klockar, så Fractal Design chassiet lär det troligtvis bli :). Har ni andra förslag i liknande storlek så är jag öppen för det.

Min utbildning i Tjeckien är klar 2018, och jag reser hem på varje lov. Jag vill alltid ta med mig datorn, och att packa det som check-in varje gång känner jag mig ganska övertygad att för eller senare lär något gå sönder.

Luftflöde verkar vara löst ganska bra på Node 304 :). Såg Sweclockers video på det. Kan man skaffa extra korta sladdar till Nätagg? Tänkte köpa CX500M (Delvist Modulärt). Får man med både korta och långa sladdar, eller ska jag köpa med?

http://www.inet.se/produkt/6909312/silverstone-sugo-sg05b-lite-svart passar väl bra om du inte överklockar? Litet och lätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte själv en Node 304 för att flyga med, och det är inga problem

Och att SAS har ett krav på 8kg är ett krav de aldrig någonsin har nämnt, har aldrig råkat ut för det eller hört någon betala extra för handbagage.

Jag hade nog 2x10-12kg med mig från köpenhamn med SAS en gång. Alla backpackers har väl mer än 12kg i sina väskor?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Hur är det med kablarna? Vet ni om man, till modulära PSU, kan köpa extra korta sladdar? Eller får man kanske med olika storlekar?

Detta är vad jag ska bygga tänkte jag. Det blir i Tjeckien jag köper varorna (sparar ca 1000kr). Kundvagn
Har inte RAM eftersom inet har inte Corsair CL9 8GB(1x8GB) som jag tänkte köpa. Och GPU har jag redan (ASUS GTX 760). Jag vet att Moderkortet är halvt overkill, men jag spelar Trådlöst

* Återigen, jag vet att detta är fel Forumdel, men det kändes onödigt att skapa en ny tråd när jag ändå redan startat denna. Mod kan självklart flytta tråden.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Tack för alla tips!

Hur är det med kablarna? Vet ni om man, till modulära PSU, kan köpa extra korta sladdar? Eller får man kanske med olika storlekar?

Detta är vad jag ska bygga tänkte jag. Det blir i Tjeckien jag köper varorna (sparar ca 1000kr). Kundvagn
Har inte RAM eftersom inet har inte Corsair CL9 8GB(1x8GB) som jag tänkte köpa. Och GPU har jag redan (ASUS GTX 760). Jag vet att Moderkortet är halvt overkill, men jag spelar Trådlöst

* Återigen, jag vet att detta är fel Forumdel, men det kändes onödigt att skapa en ny tråd när jag ändå redan startat denna. Mod kan självklart flytta tråden.

Jag ser att du har valt Coolermaster tx3 evo (samma kylare som släktingen checkade in monterad på flyget). Som sagt var det inga problem alls att flyga med den monterad, men var medveten om att den är riktigt högljudd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Jag ser att du har valt Coolermaster tx3 evo (samma kylare som släktingen checkade in monterad på flyget). Som sagt var det inga problem alls att flyga med den monterad, men var medveten om att den är riktigt högljudd.

Har du tips på annan kylare? Jag vågade inte ta annan pga risken med att den kan blockera grafikkortet såvitt man inte kör push/pull som antingen blåser mot eller från grafikkortet. Jag vill liksom ha ett som är parallelt med chassifläktarna.

Sen har jag hört att backplaten kan skapa problem på MITX för vissa Cpu-kylare.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Har du tips på annan kylare? Jag vågade inte ta annan pga risken med att den kan blockera grafikkortet såvitt man inte kör push/pull som antingen blåser mot eller från grafikkortet. Jag vill liksom ha ett som är parallelt med chassifläktarna.

Sen har jag hört att backplaten kan skapa problem på MITX för vissa Cpu-kylare.

Jag kör med Noctua u12s på Asus Impact m-itx som har samma socket placering som deluxe kortet som du har valt. Chassit jag har är också node 304. Allt passar utmärkt.

Jag hade dock inte vågat flyga med Noctua u12s monterad, eftersom den är rätt tung. Anledningen till att vi valde Coolermaster TX-3 till släktingen var just för att den skulle gå att checka in monterad utan att riva sönder moderkortet under flygresan.

Om du inte har något emot att montera ned kylaren när du flyger är u12s ett mycket bra val.
Vill du däremot ha kvar kylaren på moderkortet när du flyger så är det Coolermaster TX-3 eller Noctua L9i som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Min node 304 med komponenter väger nästan exakt 10kg så om du tar en prodigy blir det nog tyngre

Det blir lite jobbigt att bära med sig :p. Vad jag troligtvis lär göra är att avmontera nätagg, Hdd och GPU som jag kan packa fint och checka in. Det lär ju ta bort 4-5 Kg (CXM500 bara väger ca 3kg)

Skrivet av Almtom:

Btw köp en lanväska på inet kostar 299 så har du ett perfekt handbagage

Fan att jag inte såg det tidigare. Jag åker tillbaka till Tjeckien på Måndag. Men så fort jag kan köper jag den. Riktigt bra pris och praktisk väska!

Skrivet av Snill3t:

Jag kör med Noctua u12s på Asus Impact m-itx som har samma socket placering som deluxe kortet som du har valt. Chassit jag har är också node 304. Allt passar utmärkt.

Jag hade dock inte vågat flyga med Noctua u12s monterad, eftersom den är rätt tung. Anledningen till att vi valde Coolermaster TX-3 till släktingen var just för att den skulle gå att checka in monterad utan att riva sönder moderkortet under flygresan.

Om du inte har något emot att montera ned kylaren när du flyger är u12s ett mycket bra val.
Vill du däremot ha kvar kylaren på moderkortet när du flyger så är det Coolermaster TX-3 eller Noctua L9i som gäller.

Jag ska inte checka in datorn. Bara Nätagg, GPU och HDD-vaggan ska jag checka in. Resten går med mig ombord som handbagage. Jag kollade med flygplatsen och med bolaget. Båda sa att det är helt okej så länge dimensionerna är rätt.

U12S är alldeles för overkill för mig. Noctua NH-U9B SE2 ser intressant ut, men lär push-n-pull få plats? Vill som sagt inte köra pusn-n-pull mot/från GPUn. Och vet du/ni om Heatsinkens bredd inte skapar problem mot GPU:n? Sen vet du/ni om det finns några problem med Backplaten?

Edit: Om Dark Rock 2 får plats på moderkortet utan problem, så är det nog ingen fara :).

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

2007 tog jag med mig min stationära till Miami, det var inge problem alls (som bagage, ej handbagage) men det är bara och ringa o ställa blygbolaget frågan.

Borde inte vara några problem

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

EVGA Hadron Air är jag väldigt sugen på men ack så känns det inte riktigt som dags för ny burk än. Hursom blir det att gå ned till mITX när det väl är dags.

Lian Li PC TU100 är inte helt tokig den heller förstås..

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Det blir lite jobbigt att bära med sig :p. Vad jag troligtvis lär göra är att avmontera nätagg, Hdd och GPU som jag kan packa fint och checka in. Det lär ju ta bort 4-5 Kg (CXM500 bara väger ca 3kg)

Fan att jag inte såg det tidigare. Jag åker tillbaka till Tjeckien på Måndag. Men så fort jag kan köper jag den. Riktigt bra pris och praktisk väska!

Jag ska inte checka in datorn. Bara Nätagg, GPU och HDD-vaggan ska jag checka in. Resten går med mig ombord som handbagage. Jag kollade med flygplatsen och med bolaget. Båda sa att det är helt okej så länge dimensionerna är rätt.

U12S är alldeles för overkill för mig. Noctua NH-U9B SE2 ser intressant ut, men lär push-n-pull få plats? Vill som sagt inte köra pusn-n-pull mot/från GPUn. Och vet du/ni om Heatsinkens bredd inte skapar problem mot GPU:n? Sen vet du/ni om det finns några problem med Backplaten?

Edit: Om Dark Rock 2 får plats på moderkortet utan problem, så är det nog ingen fara :).

Jag kör push/pull på u12s och det är inga problem. Asus Impact och Deluxe har mycket bra socket placering, så 120mm kylare med push/pull har inga problem alls att få plats.

Jag skulle nog säga att Hyper-212 evo är ett bättre val än u9b.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Jag kör push/pull på u12s och det är inga problem. Asus Impact och Deluxe har mycket bra socket placering, så 120mm kylare med push/pull har inga problem alls att få plats.

Jag skulle nog säga att Hyper-212 evo är ett bättre val än u9b.

Jasså? Trots att den är hälften så billig?

Har hört mycket "Fantastisk för sin pris" om Hyper 212, men jag har också hört att Noctua har kvalité i världsklass. Men du har nog rätt. Jag som inte ska klocka så mycket gör nog bättre i att köra med en CPU-kylare som är mindre.

Gud vad man är exalterad nu :). Om ni kollar på min profil, kan ni säkert se 2-3 skapade trådar om datorbygge. Alla dessa tidigare byggen blev inte av. Men denna ska fannemaj bli av!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Jag har precis kommit hem från ett jobb i Tyskland. Bredvid mig på flyget satt en skönhetsterapeut med en ansiktsångmaskin i storlek med en mindre industrirobot. Den stack ut i gången, in på min plats och lite överallt annars. Om hon kunde få ombord den på ett litet SAS plan så kan du nog få med dig din dator..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Har u9b se2 i min node 304 i PnP. Fungerat ypperligt i dryga året. CM Evo 212 är på håret att få plats pga höjden vad jag förstått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag har precis kommit hem från ett jobb i Tyskland. Bredvid mig på flyget satt en skönhetsterapeut med en ansiktsångmaskin i storlek med en mindre industrirobot. Den stack ut i gången, in på min plats och lite överallt annars. Om hon kunde få ombord den på ett litet SAS plan så kan du nog få med dig din dator..

Hon har garanterat betalat för den platsen. Vet när min kusins fru flög med hennes cello så fick hon alltid köpa två stolar, för att hon inte ville checka in en 100 000kr cello

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Hon har garanterat betalat för den platsen. Vet när min kusins fru flög med hennes cello så fick hon alltid köpa två stolar, för att hon inte ville checka in en 100 000kr cello

Vilken plats? Det var bara två säten i bredd. Jag vid fönstret och hon med sin maskin vid gången.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag har precis kommit hem från ett jobb i Tyskland. Bredvid mig på flyget satt en skönhetsterapeut med en ansiktsångmaskin i storlek med en mindre industrirobot. Den stack ut i gången, in på min plats och lite överallt annars. Om hon kunde få ombord den på ett litet SAS plan så kan du nog få med dig din dator..

Anledningen att regeln finns med mått och vikt är att det inte hade fungerat om alla hade tagit med sig sådana mått och vikt på flygplan.
Anledningen folk ändå för göra det är för att det är så få som gör det på flyg.

Jag som kommer flyga regelbundet vill inte riskera problem. Vikt spelar som sagt ingen roll, så länge inte man har extremt tungt system.
Om ni kollar på min signatur ser ni vad jag har köpt :). Eftersom jag inte är i behov av att klocka så blev det TX3 Evo. Varför jag valde den var främst pga att den inte behövde bakplåt. Jag blev lite skraj när jag läste att bakplåt kan skapa problem då de kan vidröra kretsar och liknande på kortets baksida.

En ny kylare lär jag nog skaffa i framtiden.

En snabb fråga. ca 32 grader idle och <60 grader när jag gajmar på CPU:n (Oklockat). Är det bra temperatur, eller tycker ni att jag ska applicera kylpasta igen?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM