Antec Nineteen Hundred

Permalänk
Medlem

Gillar att filtret på undersidan var så lätt att ta ur, men finns det inga chassin där man faktiskt tar ut filtret åt rätt håll? Mitt chassi står innuti mitt skrivbord, vilket betyder ett jävla meckande för att lyckas få ur ett filter den där vägen. Vore mkt bättre om "släden" gick under hela chassit och sen filter med ett långt handtag som gick att dra ut framifrån istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ett ogenomtänkt P280 på steroider

Snarare ett P182 på Steroider dår P280 var ett P182 utan tvåkammarlösningen och nu har man återgått till tvåkammarlösning - cirkeln är sluten!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

I mitt tycke är PnP ganska meningslöst. Extra tjocka fläktar istället! 300cfm!

http://www.newark.com/sanyo-denki-sanace-fans/9cr1212p0g03/ax...

Satans jävlar! Datorfläkt på över 70 watt!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Riktigt dålig kvalitet dessutom
http://www.youtube.com/watch?v=xGR1doubGqk&list=UU_SN80_V2Gym...

Förstår inte hur dom kan lägga priset på detta chassi på samma nivå som Phantek Enthoo Primo

När man ser andra videorecensioner så förstår man hur proffsiga och bra Sweclockers faktiskt är.
Redigering, förberedelser osv. håller så mycket högre kvalitet hos Sweclockers än i princip alla andra hårdvarusidor i hela världen.
Bra jobbat!

Permalänk

jag tycker det är riktigt dålig av dom att popnitta fast allt. skuylle dom inte gjort det så har det säkert blivit mycket bättre.

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Får man fråga vad du samlar på? Säljer du utrymme till Youtube?
Det är troligen 1 på 10 000 användare som behöver så mycket lagringsutrymme som du. Dom flesta har 1-2 SSDer med en 1-3 Lagrings hårddiskar.

12 HDDer för 16 TB, Du hade kunnat köpa 4st 4TB diskar eller 8st 2TB. Då finns det en uppsjö chassin som fungerar.
En sak jag undrar över, varför köper du inte ett server chassi istället för "gaming" chassin när du letar efter 3.5tums platser?
Hade inte ett SGI CloudRack fungerat bättre för din filserver.
http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/SGI-Upgrades...

Jag köper alltid de diskar som är billigast per TB och när jag köpte dessa till servern 2011 var det 2TB som gällde.
Har 10 stycken på 2TB och så två mindre diskar som jag kombinerar till en 2TB stor virtuell disk så det är sammanlagt 11 stycken 2TB enheter och dessa kör jag med ZFS raidz3 så det är 3 diskars redundans. Då blir det 8 diskar kvar för lagringen exklusive redundansen. 8x2 = 16 TB.

4 stycken 4TB ger ingen redundans i lagringspoolen. 6 stycken i raidz2 eller kanske 7 stycken i radiz3 hade varit lämpligare.

Jag sparar på det jag gilmar med mina videokameror samt det jag spelar in från TV med mina tv-kort plus de VHS-band jag gör capture på. Håller alltså på mycket med videofiler. Men nej jag använder knappt youtube. Föredrar vimeo.

När det gäller chassi söker jag prisvärda burkar. Tycker egentligen inte Antec Nineteen hundred är prisvärd. Men däremot LianLi A76 verkar vettigt. Kör just nu med Fractal Design XL, den äldre versionen som har 10 stycken 3,5-tums platser. Har köpt till en Lian Li 4i3 modul som ger mig ytterligare 4 diskplatser. Men nu när jag kikade i chassit ser jag att det ser ut som jag kan få in en 3,5-tum i översta 5,25-tums platsen och sp var faktisk det en ledig 3,5-tums plats. Tror jag också kan klämma in en disk ovanför nätagget. Så med lite trixande kan jag få in 3 till hårddiskar (har en SSD-disk också som tar upp den kvarvarande 3,5-tums patsen). Då blir det alltså plats för 16 diskar.

Har funderat på skaffa serverrack men det blir ju ytterligare utgift...

Permalänk

Tänker fortsätta vara lite Off topic i varje chassi tråd.
Släpp fö fan en liknande som Ncase N1!!! Luftflöde? nein! Vattenkylare får plats i denne!

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

SHIT VA PIN!

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

Fancy shirt you got there mister Jonas...
Very fancy indeed..

Fanns ju inget att säga om detta misslyckade chassi..

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag blev irriterad på chassit redan från början, fläktfilter i fronten som inte går att rengöra utan att mecka med skruvar på insidan?
Sen fortsatte det.
Den primära nätaggsplatsen klarar inte av större nätagg och har dessutom dåliga kabeldragningsmöjligheter upp till moderkortet.
Dålig fläktkontroller.
2000 kronor!

Om man ska göra en filserver kanske detta inte är så dåligt, 12 HDD platser + 2 SSD är rätt bra. Dessutom med plats för 2 nätagg så att man kan ha redundans eller något.
Men just det, dammfiltret i fronten måste rengöras titt som tätt på ett väldigt jobbigt sätt. Nä, inte till det heller antar jag...

Det finns bättre chassin om man vill ha ett serverchassi t.ex Lian Li PC-A79 där du har hotswaps som kan tas ut enkelt och du kan fylla hela framsidan.

http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/pc-a79/

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefus:

Det finns bättre chassin om man vill ha ett serverchassi t.ex Lian Li PC-A79 där du har hotswaps som kan tas ut enkelt och du kan fylla hela framsidan.

Dock 1000 kronor dyrare, och hur lätt är det att rengöra dammfiltren i fronten?
Om inte annat verkar det gå att dammsuga dom direkt från framsidan så det är en viss förbättring iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Riktigt dålig kvalitet dessutom
http://www.youtube.com/watch?v=xGR1doubGqk&list=UU_SN80_V2Gym...

Förstår inte hur dom kan lägga priset på detta chassi på samma nivå som Phantek Enthoo Primo

Stackars gubben får ju hjärnblödning efter 10 minuter av demonstrationen.
Skamlöst att företaget kan ta så mycket pengar för något så dåligt. Känns lite som att jysk har haft ett finger med i spelet.

Håller också helt med om att Sweclockers videorecensioner håller väldigt hög klass med bra fakta, relevanta personliga åsikter (tydligt framförda för att betona att de är just personliga åsikter) blandat med faktisk erfarenhet av chassit eller komponenten.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Nedre hårddiskburarna är fastmonterade. Hur ska du få in raddar då?

Skrivet av biorrith:

Borra ut popnitarna.

Är inte det lite grann samma sak som med Windows och tilläggsprogramvaran för att få Windows 8 att fungera som Windows 7? Dvs. gå över ån efter vatten.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk

Bra recension. Jag har letat överallt men det finns faktiskt ingen som ger denna ens "ok" betyg (förutom newegg då som verkar ha fått en hel del pengar för å ljuga) bäst förutom Jonas som total dissa denna va nog Tom på OC3D http://youtu.be/xGR1doubGqk?t=6m19s Fan man garvar verkligen för att han själv lakar ur under inspelningen. Oproffsigt ja men fan va man fick skratta!