Permalänk
Medlem

0x0000003b fel efter ny hårdvara

UNDERBARA FREDAG!

Har en riktigt kass dator som låter förjävligt så jag tänker att, hey, varför inte köpa en ny cpu-fläkt och ett grafikkort som troligtvis låter mindre?
Sagt och gjort, jag köper en 212 evo till processorn och ett lagom ruttet Geforce 750 till min halvdana dator.

Frid och fröjd än så länge, allt går som det ska (tror jag) och allt bootar upp. Efter några minuter får jag en bluescreen med 0x0000003b-fel. Jag startar om och försöker installera nya drivrutiner till grafikkortet och det går halvt, det går igenom till slut iaf. 0x0000003b fortsätter att komma minuter efter boot i windows och jag vill installera nya drivrutiner, nu hittar den inte grafikmaskinvara. Detta händer även nu på mitt ljudkort. Det ska även tilläggas att det sprakar när jag är vid windows inloggningsruta istället för den fina trudelutten. Jag tänker, statisk elektricitet? Jag var dock väldigt försiktig med bland annat esd-armband.

I felsäkert läge fungerar allt ypperligt, inga bluescreens eller liknande. Jag kan även ligga och puttra vid windows inlogg i timmar utan att det händer nåt men så fort jag går in så laddas det nån minut och poff, blått över hela stället.

Vad tror ni, ska jag testa att installera om windows eller är det över? Rätt tråkigt när jag bara tänkte sänka min ljudnivå på datorn, vilket jag nu lyckats då jag inte ens vill använda skiten öht.

Sitter förövrigt inte i felsäkert läge nu så ibland vill den vara med, dock utan drivrutiner till både ljud och grafik.

Må gott!

/Sebbe

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Hedersmedlem

Hur hade du kopplat esd-armbandet? Vad innebar det att du var väldigt försiktig?

Har du provat att ta ur grafikkortet och sätta tillbaka ditt gamla för att få en bild av om det är grafikkortet som spökar eller bytet av kylaren.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hej, tack för svar men jag löste problemet.
Var inget fel på nya hårdvaran men ena minnet verkade inte vilja vara med längre. Tog jag ur minnet så blev det inga blåskärmar längre och jag kunde installera hårdvaran. Testade alla möjliga kombinationer men inget fungerade så länge just det minnet var i. Så nu är det borta och allt är frid och fröjd.
Enligt memtest så ska det vara "felfritt" men det är inte första gången memtest säger att något fungerar fast det egentligen inte gör det.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"