Lönt att loota nu innan RoS släpps?

Permalänk
Medlem

Lönt att loota nu innan RoS släpps?

Hej!

Har inte spelat Diablo III på en bra stund, men med den nya patchen med alla förändringar verkar spelet vara mycket bättre och roligare. Min fråga är dock, är det ens lönt att spela nu för att loota bättre gear jämfört med gear som kommer i RoS med level 70?

Hälsningar
Stich

Permalänk
Medlem

De items som du får nu är långt mycket sämre än de på lvl 70 (med eventuellt undantag för några få legendarys med speciella egenskaper som kan vara nyttiga)

Däremot kan det vara kul att lira lite för att lära sig nya systemen och på samma gång plocka upp ett par upgrades utan större ansträngning.

Lirat själv ca 3-4tim efter patchen, och hittat och ersatt 3-4 items på min paragon 70 hardcore char

Permalänk
Medlem

Kan även vara bra att kolla över sin build och kolla så det funkar med dom nya skills(ändringar) som kommit

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur bra de nya legendariska är jämfört med de äldre versionerna så skulle jag nog säga att det är värt det. Har man göra för flera hundra miljoner redan kanske det är svårt att hitta några större uppgraderingar. Men har man bara halvbra gear så hittar man uppgraderingar relativt fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Om det är roligare då är det väl lönt att spela även on looten inte är bra på lvl 70

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Många 2.0 legendarys kommer du ha kvar på 70 tills du hittar samma item fast 70 versionen (vilket kan ta LÄNGE om du har otur).
Såfort vi får tillgång till Mystic enchants så kan man göra våra nuvarande 2.0 lvl 60 legendarys riktigt bra det enda som skiljer är ju mindre Vit och Mainstat jämfört med lvl 70 varianterna.
Vad jag hört så rollar ju 70 items bara upp till 5% atk speed samt 50% crit dmg så mainstat + Vit bör vara REJÄLT mkt högre/bättre för att det ska bli upgrade om man har bra gear i skrivande stund.
Kom ihåg att lvl 60 2.0 set items kan blandas med lvl 70 items av samma set och ändå ge setbonusen (kan vara nice att snabbt nå 4+set tex).

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk

Om du får crafting-recept så är det underbart inför lvl 70 eftersom det kommer skala med level

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av undrande:

Många 2.0 legendarys kommer du ha kvar på 70 tills du hittar samma item fast 70 versionen (vilket kan ta LÄNGE om du har otur).
Såfort vi får tillgång till Mystic enchants så kan man göra våra nuvarande 2.0 lvl 60 legendarys riktigt bra det enda som skiljer är ju mindre Vit och Mainstat jämfört med lvl 70 varianterna.
Vad jag hört så rollar ju 70 items bara upp till 5% atk speed samt 50% crit dmg så mainstat + Vit bör vara REJÄLT mkt högre/bättre för att det ska bli upgrade om man har bra gear i skrivande stund.
Kom ihåg att lvl 60 2.0 set items kan blandas med lvl 70 items av samma set och ändå ge setbonusen (kan vara nice att snabbt nå 4+set tex).

Trist med samma gear, trodde dom skulle skapa nya set osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Om du får crafting-recept så är det underbart inför lvl 70 eftersom det kommer skala med level

Vart har du läst det? FÖr enligt en blå post på battle.net kommer crafting recept INTE skala.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10497540067#6

Permalänk
Medlem

Jo det kommer lvl 70 specifika sets minst 1-2 per klass (kommer garanterat patchas in fler) som bara droppas i RoS och T1-T6 lvl 70 men de gamla seten thx tal rasha, zuni massa , immortal kings etc de finns ju i ny version nu i lvl 60 2.0 dessa kommer även som 70 varianter och är mix kompatibla.

Skrivet av Skuggan74:

Trist med samma gear, trodde dom skulle skapa nya set osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Många 2.0 legendarys kommer du ha kvar på 70 tills du hittar samma item fast 70 versionen (vilket kan ta LÄNGE om du har otur).
Såfort vi får tillgång till Mystic enchants så kan man göra våra nuvarande 2.0 lvl 60 legendarys riktigt bra det enda som skiljer är ju mindre Vit och Mainstat jämfört med lvl 70 varianterna.
Vad jag hört så rollar ju 70 items bara upp till 5% atk speed samt 50% crit dmg så mainstat + Vit bör vara REJÄLT mkt högre/bättre för att det ska bli upgrade om man har bra gear i skrivande stund.
Kom ihåg att lvl 60 2.0 set items kan blandas med lvl 70 items av samma set och ändå ge setbonusen (kan vara nice att snabbt nå 4+set tex).

Ytterst tveksamt på det där.

Jag tror att du kommer ha bytt ut det mesta när du kommit över level 65 iallafall.

Du kommer nog bara ha gearet länge om du var extremt bra geared, och även då så tror jag att du kommer byta ut det relativt fort.

Mainstatsen är såpass höga så du kommer utan tvekan få en stark boost.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av undrande:

Jo det kommer lvl 70 specifika sets minst 1-2 per klass (kommer garanterat patchas in fler) som bara droppas i RoS och T1-T6 lvl 70 men de gamla seten thx tal rasha, zuni massa , immortal kings etc de finns ju i ny version nu i lvl 60 2.0 dessa kommer även som 70 varianter och är mix kompatibla.

Ok, bra att dom lägger in lite nytt då iaf, men jag väntar nog ett halvår med spelet, ska lira ESO så då lär man inte ha mycket tid över tyvärr.