Permalänk

Knas vid låsning av dator

Tjena när jag låser upp min dator så börja den spamm klicka allting, t ex om jag ska unmuta på skype så funkar det inte för den klickar på micen tusen gånger så den bara växlar mellan mute & unmute.
Sedan när jag t ex skriver "F" på Google chrome så drar den upp Facebook direkt utan att jag klickat enter?
Detta händer alltså bara efter jag har haft datorn låst i några minuter.
Vad ska jag göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för dator? Hur gammal är den?

Har du något annat tangentbord och mus du kan prova med?
Har du provat att se om det finns några nya drivrutiner till tangentbord eller mus?

Kan också vara ett problem med USB.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Mattecoach

Jag vet inte om det kan vara något liknande, men jag hade problem med en gamingmus jag hade tidigare. Jag hade kommit åt så att den spelade in macron för knapptryckningar, programvaran för musen kunde göra detta även för tangentbordet. Detta gjorde så att när jag använde datorn och kom åt någon knapp som jag hade råkat binda ett macro till kunde webläsaren öppna ett nytt fönster och börja skriva in en adress, rätt läskigt innan jag fattade vad det var.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Vad har du för dator? Hur gammal är den?

Har du något annat tangentbord och mus du kan prova med?
Har du provat att se om det finns några nya drivrutiner till tangentbord eller mus?

Kan också vara ett problem med USB.

Egenbyggd dator och Razer Blackwidow ultimate och steelseries sensie(Hände samma sak när jag använda razer naga)

Har ny mus och kan inte se några uppdateringar för mus/tagentbord.
Hur vet jag om det e problem med USB?