Aktiveringsnyckel funkar inte efter diskbyte.

Permalänk

Aktiveringsnyckel funkar inte efter diskbyte.

Sitter med ett windows 8.1 köpt o nerladdat från nätet och har funkat hur bra som helst sen dess. Dock så bytte jag idag systemdisk från en intel 120G till en intel 240G då nuvarande började bli för liten, jag formaterade inte om systemdisken utan använde Intels Data Migration. Gick hur smidigt som helst, problemet kom en stund senare när windows helt plötsligt bad om en ny aktiveringsnyckel. Den "gamla" funkar inte längre, den används av en "annan" dator påstår windows. Alltså, allt är detsamma i datorn sen innan, det enda som är bytt är systemdisken som är ny och clonad. Ska jag verkligen vara tvungen att köpa en ny nyckel eller formatera om den nya disken vilket jag var så glad över att slippa. Vad jag kan se så är mitt windows INTE en OEM-verision dock osäker eftersom det inte står något på installationsskivorna som kom med posten. Vad gör jag?

Permalänk
Medlem

Ring till MS och aktivera ditt os. Kan inte bli lättare

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk

Provar på måndag!

Permalänk
Medlem

Du kan ringa aktiveringstjänsten dygnet runt, inga problem.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Skrivet av Dixon:

Du kan ringa aktiveringstjänsten dygnet runt, inga problem.

Du har kanske numret för jag hittar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pilotkalle:

Du har kanske numret för jag hittar det inte.

Microsoft support --> 020-14 000 15
http://support.microsoft.com/gp/cu_sc_prodact_master/sv

Permalänk
Skrivet av 57josa:

Tackar!!!