Permalänk
Medlem

Core Unlocker

hej jag har en fråga, jag har proccesorn AMD Athlon II X3 450 Rana 3.2GHz Socket jag har sett och hört att man kan unlocka den till en quad core jag har ett modekort som stödjer detta eller har '' core unlocker''men jag får det inte att funka när jag gör det manullet funkar det inte heller jag sparar och datorn stängs avv och på sedan förblir skärmen svart sen när ajg startar om den igen så står det unleashing mode failed. kan någa förklara eller hjälpa mig?

MVH Alex

Permalänk
Skrivet av alex1234:

hej jag har en fråga, jag har proccesorn AMD Athlon II X3 450 Rana 3.2GHz Socket jag har sett och hört att man kan unlocka den till en quad core jag har ett modekort som stödjer detta eller har '' core unlocker''men jag får det inte att funka när jag gör det manullet funkar det inte heller jag sparar och datorn stängs avv och på sedan förblir skärmen svart sen när ajg startar om den igen så står det unleashing mode failed. kan någa förklara eller hjälpa mig?

MVH Alex

Jag är inte expert på det här, men jag har hört att det inte är alla som lyckas med att låsa upp extra kärnor. Kort sammanfattning: Man ska behöva lite tur för att låsa upp dom två extra kärnorna och få dom stabila!
Inte säkert att jag har rätt nu men jag gör mitt bästa för att försöka hjälpa dig!

/ Jimmy

Visa signatur

| Gigabyte B550M DS3H | AMD Ryzen 5600 | NZXT Kraken X73 | MSI RTX3070 | Corsair Vengeance 16x2GB 3200MHZ DDR4 | Kingston KC3000 M.2 SSD 1024GB | Coolermaster CMP510 | Corsair RM750X v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmooooo:

Jag är inte expert på det här, men jag har hört att det inte är alla som lyckas med att låsa upp extra kärnor. Kort sammanfattning: Man ska behöva lite tur för att låsa upp dom två extra kärnorna och få dom stabila!
Inte säkert att jag har rätt nu men jag gör mitt bästa för att försöka hjälpa dig!

/ Jimmy

Som denna killen säger. Vissa processorer är trekärniga från början, och vissa är fyrkärniga som blivit bantade till tre

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Om den failar så är förmodligen den kärnan trasig...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

aha, tråkigt menmen tack för eran uppmärksamhet