Permalänk

Tabbas ner överallt

Jag tabbas ner ifrån twitch,csgo alla sidor/spel och vet inte varför!
Har läst att man ska göra viruskoll men har gjort det och har en alldeles ny dator.
Har Norton Anti virus så där är absolut inget virus som kan skapa det.

Kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

jättekonstigt

det är inte så att du råkar trycka på windows+d hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av David Elgström:

Jag tabbas ner ifrån twitch,csgo alla sidor/spel och vet inte varför!
Har läst att man ska göra viruskoll men har gjort det och har en alldeles ny dator.
Har Norton Anti virus så där är absolut inget virus som kan skapa det.

Kan någon hjälpa mig?

Finns inget antivirus som gör datorn "säker" mot virus. Dagens virus är alltid användarens fel att de kommer in och det finns inget virus program som kan stoppa de.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Permalänk

Vad ska jag göra åt det då?

Permalänk
Medlem

Pröva dra ur tangentbordet.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Tabbas ner fortfarande....

Permalänk
Medlem

Det underlättar om du ger oss mer historia bakom datorn och felet.

Du har väll installera om Windows EFTER att du byggde färdigt din nya dator?
Det är väll du som byggt den eller är det en märkes dator?

Ofta så är det nått i Windows som vill ha din uppmärksamhet. Tex Ditt antivirus (Norton), Windows Uppdate och andra program som du har i gång i bakgrunden.

Windows Uppdate kan du ändra när den ska uppdatera. Allt annat får du testa att avinstallera. Vet du inte vilken så får du gissa och avinstallera slumpmässigt som en galning. Sitt inte och tro att du kan det räcker att stänga av antivirus för de flesta jag testar ger fortfarande meddelanden och håller på trots det.

Du kan alltid installera om allt igen och vara mer uppmärksam med vad du lagt in när om felet kommer tillbaka. Ofta måste man starta om datorn innan program börja hålla på.