gtX 650 Ti Boost - åsikter

Permalänk
Medlem

gtX 650 Ti Boost - åsikter

Hej!
Jag undrar om detta kort är tillräckligt bra för att kunna köra spel likt Skyrim och Tera utan problem, eller kanske t.o.m. på högsta grafik. Har ingen kunskap alls rörande datorer och hoppas verkligen jag kan få lite hjälp!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severan:

Hej!
Jag undrar om detta kort är tillräckligt bra för att kunna köra spel likt Skyrim och Tera utan problem, eller kanske t.o.m. på högsta grafik. Har ingen kunskap alls rörande datorer och hoppas verkligen jag kan få lite hjälp!

Tack!

Det kommer att rulla på fint fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Det kommer att rulla på fint fint!

Tack så hemskt mycket för det snabba svaret :D!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severan:

Tack så hemskt mycket för det snabba svaret :D!!

Jag äger ett 650TI Boost själv

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/03/26/nvidia-g...

68 FPS average på high i 1080p

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Severan:

Hej!
Jag undrar om detta kort är tillräckligt bra för att kunna köra spel likt Skyrim och Tera utan problem, eller kanske t.o.m. på högsta grafik. Har ingen kunskap alls rörande datorer och hoppas verkligen jag kan få lite hjälp!

Tack!

Skrivet av Crewsom:

Jag äger ett 650TI Boost själv

http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2013/03/26/nvidia-g...

68 FPS average på high i 1080p

Ska TS köpa ett nytt kort så kan man lika gärna gå på Maxwell.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Vad köper du 650ti boost för? Kostnad alltså? GTX660 kostar ungefär lika mycket och är en del snabbare också.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Severan:

Hej!
Jag undrar om detta kort är tillräckligt bra för att kunna köra spel likt Skyrim och Tera utan problem, eller kanske t.o.m. på högsta grafik. Har ingen kunskap alls rörande datorer och hoppas verkligen jag kan få lite hjälp!

Tack!

Är det ett kort du redan har eller tänker köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ska TS köpa ett nytt kort så kan man lika gärna gå på Maxwell.

Ja men hans fråga var ju om TI Boost och inte om Maxwell...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Crewsom:

Ja men hans fråga var ju om TI Boost och inte om Maxwell...

Han undrade om kortet och om du läser rubriken så står det åsikter....
Jag lämnar min åsikt kring det är ett dåligt köp i dagsläget då det finns bättre kort för ungefär samma pris.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag skall inte köpa ett löst kort. Det är en del av en dator som jag eventuellt skall köpa :).

Permalänk
Medlem

Äger själv en ZOTAC GeForece GTX 650 Ti boost, kör BF4 i ultra!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zsebbez:

Äger själv en ZOTAC GeForece GTX 650 Ti boost, kör BF4 i ultra!

Med 2 fps då eller?

http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-4-graphics-ca...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Åh nej, ULTRA med 40-50fps
ZOTAC GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB PhysX PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-D+DL-DVI-I, HDMI

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Åh nej, ULTRA med 60-70fps
ZOTAC GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB PhysX PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-D+DL-DVI-I, HDMI

Han kanske kör i lägre upplösning? (typ 50X35 eller något... höhö)

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zsebbez:

Åh nej, ULTRA med 60-70fps
ZOTAC GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB PhysX PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-D+DL-DVI-I, HDMI

Vilken upplösning?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vilken upplösning?

1920X1080, helskärm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zsebbez:

1920X1080, helskärm

Knappast då ett GTX660 (ett snabbare kort) på high inte ens klarar detta.

Titta i den länk jag skickade innan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hade varit grymt intressant att få se lite gameplay när du spelar med ALLT i ultra med ditt 650Ti och med 60-70 FPS. Kan du inte ladda ner Fraps och spela in där du visar dina grafikinställningar och några minuters spelande med en FPS overlay i hörnet?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Åh nej, ULTRA med 60-70fps
ZOTAC GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB PhysX PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-D+DL-DVI-I, HDMI

Okej, då kanske du ska göra en benchmark där du faktiskt spelar och inte bara tittar rakt upp i himlen?

Permalänk
Medlem

kingpin eller? kör du me kväve och lustgas då eller?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Severan:

Jag skall inte köpa ett löst kort. Det är en del av en dator som jag eventuellt skall köpa :).

Vad är det för dator du ska köpa?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av zsebbez:

Åh nej, ULTRA med 60-70fps
ZOTAC GeForce GTX 650Ti BOOST 2GB PhysX PCI-Express 3.0, GDDR5, DL-DVI-D+DL-DVI-I, HDMI

Antingen trollar du eller så har mätt under en spelsession när du står och stirrar i himlen på en tom bana. Jag kommer ner i 60 ibland på 64-spelar servrar. Att ditt kort skulle klara sig upp dit finner jag väldigt tveksamt.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Antingen trollar du eller så har mätt under en spelsession när du står och stirrar i himlen på en tom bana. Jag kommer ner i 60 ibland på 64-spelar servrar. Att ditt kort skulle klara sig upp dit finner jag väldigt tveksamt.

Spelar aldrig på 64-spelar servrar. Jag trollar absolut inte. Fungerar helt perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsebbez:

Spelar aldrig på 64-spelar servrar. Jag trollar absolut inte. Fungerar helt perfekt.

Kan du spela in lite då? Ditt inlägg motsäger varenda benchmark där ute..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Kan du spela in lite då? Ditt inlägg motsäger varenda benchmark där ute..

Jag känner zsebbez irl och det är sant att han spelar ultra utanlagg med sin dator

Visa signatur

Burken- 6600k och ett 970 Funkar galant :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kan du spela in lite då? Ditt inlägg motsäger varenda benchmark där ute..

Kommer om ett litet tag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Okej, då kanske du ska göra en benchmark där du faktiskt spelar och inte bara tittar rakt upp i himlen?

Ska gör det, kommer snart

Permalänk
Medlem

Videon kommer upp idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tror att mitt 650ti boost kom upp i 40-60 fps på ultra i bf4, single player, men det är klart.
Körde bara de första 20 minutrarna, har inte testat mer då spelet krachade på win7 ^^

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk

Jag droppar ner till 60 ibland på high med min dator, har väldigt svårt att tro på zebbe här.

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC