Hur ändra (förminska) mp4?

Permalänk

Hur ändra (förminska) mp4?

Hur ändrar jag storleken på en mp4 film från 1920 till 640 bredd?
Det gör att filmen blir mindre och kan mailas.

Permalänk
Medlem

Rendera om filen i lämpligt videoredigeringsprogram.

Permalänk

Alla program som jag hittade är betalprogram. Dumt köpa för ett enda fil. Jag kopierade den till mobilen och skickade med WHATSAPP till sonens mobil. Då ändrades denna till 640*480. Sen mailade han denna till mig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kamilenski:

Alla program som jag hittade är betalprogram. Dumt köpa för ett enda fil. Jag kopierade den till mobilen och skickade med WHATSAPP till sonens mobil. Då ändrades denna till 640*480. Sen mailade han denna till mig.

Det måste vara konverteringens motsvarighet till att fildela genom att skicka mail... Illa!

Pröva Handbrake istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Handbrake borde fixa detta!

http://handbrake.fr/downloads.php

*Haha, en sekund för sen!

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Det måste vara konverteringens motsvarighet till att fildela genom att skicka mail... Illa!

Pröva Handbrake istället.

JAG SPELADE IN EGEN FILM MED MIN Z1 I HD! Då kan jag göra vad som helst med filen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kamilenski:

JAG SPELADE IN EGEN FILM MED MIN Z1 I HD! Då kan jag göra vad som helst med filen.

Jag menade bara att det är en fullösning när det finns så mycket "bättre" alternativ

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Blir det inte fel om man ändrar 16:9/16:10 till 4:3? det måste ju klippas bort en del av filmen annars kommer den väl se hoptryckt ut? då är det väl 720x480 han ska använda istället

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AMD-FX:

Blir det inte fel om man ändrar 16:9/16:10 till 4:3? det måste ju klippas bort en del av filmen annars kommer den väl se hoptryckt ut? då är det väl 720x480 han ska använda istället

Ja, det är ju samma som att ändra bildförhållande på en bild... Antingen får man klippa av en del eller trycka ihop den. Det bästa är såklart att behålla samma.

Inte för att jag tror TS bryr sig längre

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Ja, det är ju samma som att ändra bildförhållande på en bild... Antingen får man klippa av en del eller trycka ihop den. Det bästa är såklart att behålla samma.

Inte för att jag tror TS bryr sig längre

Visst bryr jag mig. Man lär sig så länge man lever

Permalänk

HANDBRAKE fungerar!
Tack!