Permalänk
Medlem

2 gtx 690 i tri SLI

Jag har 2st 690 och jag vill få dom att köra i tri SLI och inte quad men hittar tyvärr ingen lösning någon stans, och ja jag har googlat men får bara fram massa köpråd o frågor om det går att para ihop fler 690 än 2-.-. kanske letade jag inte tillräkligt noga eller så finns det inget på google:S. Så tänkte att under tiden jag letar vidare så frågar jag här. Tack så mkt and peace out:D

kan tilllägga att jag ett tag körde dom i tri sli och den fjärde kärnan dedikerat till physx genom att sätta i en andra skärm med vga>dvi adapter men har inte riktigt plats för detta nu.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Du får nog skaffa ett GTX 680.
Om du ska köra TriSli med 2st GTX 690, så måste ena GPU´n av sammanlagt 4 vara inaktiverad, och det tror jag inte går.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

får man fråga, Varför?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av QnoX:

Jag har 2st 690 och jag vill få dom att köra i tri SLI och inte quad men hittar tyvärr ingen lösning någon stans, och ja jag har googlat men får bara fram massa köpråd o frågor om det går att para ihop fler 690 än 2-.-. kanske letade jag inte tillräkligt noga eller så finns det inget på google:S. Så tänkte att under tiden jag letar vidare så frågar jag här. Tack så mkt and peace out:D

kan tilllägga att jag ett tag körde dom i tri sli och den fjärde kärnan dedikerat till physx genom att sätta i en andra skärm med vga>dvi adapter men har inte riktigt plats för detta nu.

Vad jag vet så har Nvidia bara stöd för upp emot 4 GPUer med sina drivrutiner. Tri-SLI med GTX 690 skulle (som du med största sannolikhet är medveten om) resultera i att du har 6 GPUer i datorn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Jag uppfattade det som om han/hon vill köra kör två dubbel GPU i 2+1 eller har jag fel?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jag uppfattade det som om han/hon vill köra kör två dubbel GPU i 2+1 eller har jag fel?

Ja så tolkar jag det med. Ts har du provat att köra den 4e gpun som physx ?

En polare hade problem med MS i bf3 med quad sli. (2x690) tror han löste det med att köra den 4e som physx....

Såg att du gjort så tidigare, funkar det inte med en skärm ?

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk

Det han menar är att köra 2st gtx 690 varav han avaktiverar den 4e gpun för att köra tri-sli på det övriga 3 aktiverade.

Till TS: Inte särskilt hajj på detta men att köra nmr 4 som physx borde funka.

EDIT: såg att du redan kört physx men inte längre är ett alternativ :/

Also.. varför inte köra quad?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znorlaxvbg:

Det han menar är att köra 2st gtx 690 varav han avaktiverar den 4e gpun för att köra tri-sli på det övriga 3 aktiverade.

Till TS: Inte särskilt hajj på detta men att köra nmr 4 som physx borde funka.

EDIT: såg att du redan kört physx men inte längre är ett alternativ :/

Also.. varför inte köra quad?

Ahh. No idea.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Lifooz:

Du får nog skaffa ett GTX 680.
Om du ska köra TriSli med 2st GTX 690, så måste ena GPU´n av sammanlagt 4 vara inaktiverad, och det tror jag inte går.

690 + 680 fungerar inte, 3-way kräver 3x680. Det är bara Radeon som kan blanda dubbelmackor och singelkort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

gör som de säger högre upp, sätt en kärna på att bara räkna physx så komer du troligtvis se skillnad.

men annars år du nog byta till dig 3x 680 eller några kort från nyare generation.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

690 + 680 fungerar inte, 3-way kräver 3x680. Det är bara Radeon som kan blanda dubbelmackor och singelkort.

Ajdå, jag är tydligen van vid för mycket frihet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av makkesk8:

får man fråga, Varför?

Skrivet av znorlaxvbg:

Also.. varför inte köra quad?

Antar att det är för att ojämnheten i renderingstider är näst intill obefintliga när man kör 3-way SLI istället för 2-way eller 4-way.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kan du inte koppla in någon dummy så grafikkortet tror du har likadan setup som du hade innan med en extra skärm? Ingen koll på om det finns men det vore väl ett alternativ.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

När du har quad har du dvi kontakten i 2:a porten på första grafikortet?
Flytta kontakten till 1:a porten och gå in i nvidias kontrollpanel och sätt sli så vips: tri sli. Och ena kärnan används till physx.

Orsak till att jag vet detta?

Jag har samma setup med 2 st 690 och kör själv tri sli.

Permalänk
Medlem

Det är bara att dedikera en till physx

Skrivet av Tumnus:

Vad jag vet så har Nvidia bara stöd för upp emot 4 GPUer med sina drivrutiner. Tri-SLI med GTX 690 skulle (som du med största sannolikhet är medveten om) resultera i att du har 6 GPUer i datorn.

Läsförståelse...

Skrivet av Lifooz:

Du får nog skaffa ett GTX 680.
Om du ska köra TriSli med 2st GTX 690, så måste ena GPU´n av sammanlagt 4 vara inaktiverad, och det tror jag inte går.

Tror inte att det funkar att SLIa 690 med ett 680.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

får man fråga, Varför?

För att det är så mycket byggar med quad sli så vill ha tri:)

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

För att det är så mycket byggar med quad sli så vill ha tri:)

Är det verkligen så?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla för alla svar dock vet jag inte vf tråden är kvar trodde jag tog bort den 30min efter jag la upp den för fixade lösningen:) fråga mig inte hur jag hoppade fram o tillbax i alla inställningar tillslut bara fick jag det som jag ville:) men tusen tack alla:) och alla som undrar vf jag inte vill 4-Way sli så kan jag säga att det är buggit som fan^^ alla buggar jag störde mig på försvann med den 4 gpun:)

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Är det verkligen så?

Ja verkligen ett exempel som jag störde mig mest på var att alla ljuskällor i spel lös igenom alla väggar detta löste jag dock genom att ändra renderade bilder i kontrollpanelen

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m