Samsung Chromebook 2 med konstläder läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Samsung Chromebook 2 med konstläder läcker ut på nätet

En andra generations Chromebook från Samsung är på ingång. Nu läcker en bild ut på nätet, som skvallrar om konstläder och en design liknande företagets påkostade 9-serie bärbar datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kanske nåt för mig

Permalänk
Medlem

Detta har jag väntat på! Den nuvarande de har är lite väl slö, tar flera sekunder att ladda webbsidor ibland. Bort med konstlädret bara så köper jag direkt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Blir det samma "konstläder" som på Note3 så kan jag ana en flopp ..
Tror aldrig jag blivit så besviken när jag fått en ny produkt i handen ... Det ser ju inte ens ut som fuskskinn, det ser ut som gjuten plast med skinnmönster på.

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd

Riktigt läder eller inget.

Alla vet ju hur konstläder spricker och blir sunkigt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Riktigt läder eller inget.

Alla vet ju hur konstläder spricker och blir sunkigt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på kvaliteten på konstlädret...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jaha en passande nyhet för Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Snygg Gillar dock den som jag har nu i borstat stål bättre. Mycket bättre. Inge plast här inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Jaha en passande nyhet för Sweclockers?

Självklart. Allt om Samsung, Apple och AMD är alltid nyheter eftersom det genererar gott om debatt och diskussion i forumet.

Permalänk
Medlem

Vart har Samsung fått för sig att folk vill ha konstläder på sina telefoner och datorer? Vet ingen som tyckt det sett bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangevio:

Snygg Gillar dock den som jag har nu i borstat stål bättre. Mycket bättre. Inge plast här inte.

http://www.proshop.se/mediacontent/24/21/2421261-6o.jpg

Sen kostar den typ 3 ggr så mycket också

Permalänk

Riktigt nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Vart har Samsung fått för sig att folk vill ha konstläder på sina telefoner och datorer? Vet ingen som tyckt det sett bra ut.

Tänk vad vidriga och spruckna alla laptops kommer att se ut när man använt dem i några år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gabrioth:

Tänk vad vidriga och spruckna alla laptops kommer att se ut när man använt dem i några år

Om du inte smörjer in och putsar det med skoputs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Vart har Samsung fått för sig att folk vill ha konstläder på sina telefoner och datorer? Vet ingen som tyckt det sett bra ut.

Beror på prisklass, konstläder är inte ett alternativ till metall i dyra datorer, det är ett alternativ till plastyta på billigare modeller.

Skrivet av Gabrioth:

Tänk vad vidriga och spruckna alla laptops kommer att se ut när man använt dem i några år

Skrivet av rektor:

Om du inte smörjer in och putsar det med skoputs.

Tror ni tänker på läder. Konstläder kan säkert se bättre ut än plast efter några år också.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det såg rätt snyggt ut. Visst, det ser lite billigt ut på ett sätt, men det ser inte lika billigt ut som vanlig plast utan rätt stiligt. Kostar säkert inte mycket mer att tillverka så varför inte?

Nej men okej, köp dig en macbook pro retina för 15.000:- då om stil är så viktigt för dig, sätt dig gärna på ett cafe och låtsas skriva något viktigt också så är du hipster level 35 direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Beror på prisklass, konstläder är inte ett alternativ till metall i dyra datorer, det är ett alternativ till plastyta på billigare modeller.

Jo absolut. Tänkte mer på att vanliga plastdatorer i många fall också ser bättre ut än konstläder. Men antar det är bra med alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Jo absolut. Tänkte mer på att vanliga plastdatorer i många fall också ser bättre ut än konstläder. Men antar det är bra med alternativ.

Ja smaken är ju olika. Personligen ser jag inte till utseendet så mycket. Ser detta som en ploj, som telefoner med glasbaksida eller blingbling på sitt iPhone-skal.

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som tycker att den är snygg? Säkert skön att hålla i när man bär runt den.

Permalänk

Den är helt ok klämde på den förra fredagen så det är plast men ser ut som läder. Tangentbordet är också mysigare än den gamla.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Beror på kvaliteten på konstlädret...

Skrivet av Skuggan74:

Riktigt läder eller inget.

Alla vet ju hur konstläder spricker och blir sunkigt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gabrioth:

Tänk vad vidriga och spruckna alla laptops kommer att se ut när man använt dem i några år

"Konstlädret" består av hårdplast, inte fejkläder som man hittar i kläder, väskor och skärpar.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

"Konstlädret" består av hårdplast, inte fejkläder som man hittar i kläder, väskor och skärpar.

Ah ok, för mig lät det som att det skulle vara samma sorts konstläder som det är i väskor och skärp.
Kanske hade varit bättre att skriva att det ser ut som läder men består av hårdplast isåfall.