Problem med gtx 650 ti boost.

Permalänk
Medlem

Problem med gtx 650 ti boost.

Tjena! Idag när jag kom tillbaka till min dator efter jag hade varit borta från den i ungefär 15 minuter så när jag rörde på datormusen så startade skärmen och jag minns att jag hade uppe World of warcraft innan jag gick från datorn men då när jag rörde på musen så skärmen skulle starta sig så startade den men den förblev svart och jag försökte byta program med att hålla inne Alt och trycka på shift men det hände ingenting, men senare så bytte den till skrivbordet men så kommer det någonting nere i hörnet som säger ``Grafikdrivrutinen kan inte svara och har återställt `` och efter det meddelandet har kommit upp så blir skärmen svart och åter igen starta och sen kommer meddelandet igen och igen och skärmen blinkar som innan och efter detta har hänt 3 gånger så kommer det upp en blå bild det står att datorn kommer starta om sig och att jag kan kolla upp problemet online senare, men problemet när den har startat om sig så fortsätter den som den gjorde innan meddelandet kommer upp igen och den blå skärmen med texten kommer upp igen och datorn startar om sig igen.

Behöver verkligen hjälp!

MVH Nojje19

Permalänk
Medlem

Meningsuppbyggnad. Vänligen.

Cleara ditt CMOS.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Meningsuppbyggnad. Vänligen.

Cleara ditt CMOS.

Vad är CMOS ?

Permalänk
Medlem

Han menar BIOS/UEFI

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Han menar BIOS/UEFI

Ok så jag måste köra en reset på bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

Ok så jag måste köra en reset på bios?

Ja.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Har gjort detta men det blir ingen skillnad, börjar bli orolig nu har haft datorn i 4 månader och har inte råd att köpa ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

Har gjort detta men det blir ingen skillnad, börjar bli orolig nu har haft datorn i 4 månader och har inte råd att köpa ny.

Har du möjlighet att boota en live CD/USB av t.ex Ubuntu?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Har du möjlighet att boota en live CD/USB av t.ex Ubuntu?

Nej tyvär :/

Permalänk
Medlem

Starta i felsäkert läge och se om problemet kvarstår

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

Nej tyvär :/

Okej, kan du kicka igång din dator i felsäkert?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Okej, kan du kicka igång din dator i felsäkert?

Hur kommer jag in i felsäkert läge? ursäkta alla frågor

Permalänk
Medlem

Borde vara F8 vid boot.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Borde vara F8 vid boot.

Ok jag återkommer med svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Borde vara F8 vid boot.

Testade och det kommer bara upp om jag ska boota från dvd läsaren eller hårddisken och jag tar hårddisken såklart men det kommer inte upp något annat

Permalänk
Medlem

När du bootar så ska det stå vad alla olika knapptryck gör.

Kika här annars.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Avinstallera drivrutinerna och installera om dem igen (Clean install) Kör ev en driver sweeper också.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

När du bootar så ska det stå vad alla olika knapptryck gör.

Kika här annars.

Har windows 8.1 hur gör jag då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Avinstallera drivrutinerna och installera om dem igen (Clean install) Kör ev en driver sweeper också.

Kan ju inte vara inne i datorn i mer än 2 min sen startar den om sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

Har gjort detta men det blir ingen skillnad, börjar bli orolig nu har haft datorn i 4 månader och har inte råd att köpa ny.

Du har väl garanti så skulle något vara sönder så behöver du nog inte köpa en ny dator. Kan tyvärr inte hjälpa mer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

Har windows 8.1 hur gör jag då?

http://www.7tutorials.com/5-ways-boot-safe-mode-windows-8-win...

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du har väl garanti så skulle något vara sönder så behöver du nog inte köpa en ny dator. Kan tyvärr inte hjälpa mer.

Ja jag har garanti.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="cSx;14433742"]http://www.7tutorials.com/5-ways-boot-safe-mode-windows-8-win...[/QUO]

Jag testade andra alternativet och det funkade nu kommer jag in i felsäkert läge och när jag har loggade in i datorn så kom det upp en ruta med instruktioner som lyder:

Svep från den högra kanten av skärmen, tryck på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar.
(Om du använder en mus pekar du i det övre högra hörnet av skärmen, rör pekaren nedåt, klickar på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar.)

Tryck eller klicka på Allmänt under Datorinställningar.

Tryck eller klicka på Starta om nu under Avancerad start.

Tryck eller klicka på Felsök på skärmen Välj ett alternativ.

Tryck eller klicka på Startinställningar.

Tryck eller klicka på Starta om.

Välj den startinställning du vill ha på skärmen Startinställningar.

Logga in på datorn med ett användarkonto med administratörsbehörigheter.

Permalänk
Medlem

Följde du det där då?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

så vad ska jag göra nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Följde du det där då?

Ja jag följde det men funderar på att testa starta felsäkert läge ed nätverket på så jag kan testa gå in i geforce experiance och uppdatera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nojje19:

Ja jag följde det men funderar på att testa starta felsäkert läge ed nätverket på så jag kan testa gå in i geforce experiance och uppdatera?

Om din dator inte stänger ner sig själv som den vanligtvis gör, ja, kör på det och se vad som händer.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Starta i felsäkert via cmd

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med GPU-drivrutiner.
Problemet (problemen) löstes med ominstallation av Windows.
Såg att du hade Windows 8.1 och det tar ju inte mer än 30min att installera.

Lycka till!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av cSx:

Om din dator inte stänger ner sig själv som den vanligtvis gör, ja, kör på det och se vad som händer.

är inne i geforce experiance nu och där finns en uppdatering men jag sitter på trådlöst och när jag trycker hämta drivrutin så står det Det gick inte ansluta till nvidia, såg också att där var meddelande där det står att Tjänsten windows security center är avstängt.