[D3] Vilka builds kör ni med post-patch?

Permalänk
Medlem

[D3] Vilka builds kör ni med post-patch?

Hej,
Jag tänkte vi kunde starta en tråd där vi kan samla buildsen som vi använder oss utav nu i nya patchen. Då jag kan tänka mig att många (som jag själv) är lite kluvna på vilken build som funkar bra och inte?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Jag har endast lirat i en timme eller två men fick för mig o "bygga" en Fire build inspirerad av gamla Melee Wizarden. Funkar helt okej tycker jag men som sagt, inte lirat så mycket mer än en timma på Torment IV.

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#WPhdSO!TZg!acbcZ...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Finns det något bra sätt att "räkna på" om min tDPS skulle öka av att använda Ignite istället för Force Wep på Magic Weapon?

Edit: Wizard build för Chest runs http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#iXZjSO!XWY!YaYYb...

Permalänk
Medlem

Jag testade witch doctor i nya patchen igår. Körde 2h skorn och körde

firebats utan mana channelkostnad,
spirit barrage med manitou
wall of zombies med taunt
zombiedogs med fire dmg
gargantuan med psn dmg
och den sista bytte jag om lite. Testade med stygians och spirit walk.

Passiva:
Gruesome feast så cooldown på wall of zombies går ner.
Den som gör att man får 5% chans att spawna stygians.
Den som gör att man får 20% med skada men 30% högre manakostnader.

Det som är bra är att firebats gör att man inte blir mana starved(passiv 3 nersida borta), man tar inte mycket stryk tack vare minions och taunt på zombie wall. Manitou och minions hjälper till att döda strömobs.

En fajt ser ut ungefär såhär. Lägg manitou. Spring nära mobsen. Lägg wall of zombies. Starta firebats. Saker dör

Aldrig kört en wd-build som va så skön som denna. Har inte så bra gear så testade inte några högre svårigheter än torment 1. På master flöt det på riktigt gött. Men framförallt var builden riktigt kul att köra.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Spelade lite i förrgår kväll och igår kväll och kom fram till några snabba builds på min Monk och Barbarian iaf.

Barbaren vart min builds så här: Whirlwind & Rend build
Min taktik är slå upp Frenzy till 5 stacks och whirlwindar så mycket jag kan och håller rend uppe på alla, avbryter Whirlwind lite då och då för att refresha Frenzy stacks samt använder Overpower.
Min Overpower slot är lite av ett wildcard, kan sätta in lite vad jag känner, ibland kör jag med Threatening Shout för lite mer survivability.
Funkar ganska bra för mig, testade runt på Torment 2-3.

Monken är inte lika ösig men ganska rolig att spela på ändå.
Min build är: Stun/Shield spammer.
Min taktik är att generera så mycker spirit jag kan för hålla mobsen stunnad med Lashing Tail Kick, på tuffare motstånd så spammar jag Mantra of Healing (hålla mantra skölden uppe 24/7 och bränna spirit fort för hp genom transcendens runan) och försöker få in nån Lashing Tail Kick ibland för stuns.
Körde på Torment 4 igår och klarade mig hyfsat med tanke på att jag fortfarande kör Dual-wield.
Ska jag gå högre och mer safe så blir det nog fixa en bra sköld.
Tänkte testa att slänga på min en sköld och byta ut Lashing Tail Kick till Cyclone Strike för leka "tank" i party-runs på hög torment.

Witch doctorn har jag inte hittat någon build jag trivs med ännu och det är ändå min karaktär med bäst gear :-/
Körde firebats innan patchen men nu vill jag gärna inte ha mobsen så nära inpå mig

Har inte lyckats spelat några längre stunder ännu men jag gillar verkligen nya patchen
Ser fram emot RoS när AH är borta och ny fräsch gear, det gäller bara att levla paragon levels nu och förbättra min spelstil/builds inför expansionen.
Kom gärna med förslag på vad jag kan förbättra osv.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag kan ju tillägga att Wizarden är ganska kul att spela, just nu kör jag -frozen orb build
och den plöjer ner precis allt i T5. Desstu bättre med en pullmonk

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Jag testade Melee Wizard med +range och +dmg

1. Diamond Armor +prot
2. Magic Weapon med +dmg
3. Shield med +allres
4. Familiar med +dmg
L. Spectral Blades med +range
R. Bubble med +dmg / Blizzard med +dmg

Blur, Evocation och någon mer jag inte minns

Skrivet av Lagun:

Jag kan ju tillägga att Wizarden är ganska kul att spela, just nu kör jag -frozen orb build
och den plöjer ner precis allt i T5. Desstu bättre med en pullmonk

Länk? Behöver något bättre än det jag har tror jag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag testade Melee Wizard med +range och +dmg

1. Diamond Armor +prot
2. Magic Weapon med +dmg
3. Shield med +allres
4. Familiar med +dmg
L. Spectral Blades med +range
R. Bubble med +dmg / Blizzard med +dmg

Blur, Evocation och någon mer jag inte minns

Länk? Behöver något bättre än det jag har tror jag

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Samma build som jag kör. Går att köra Arcane Destruction på Archon istället.
Frozen Orb är nog bästa builden i nuläget. Vissa kör glaskanon istället för arcane dynamo men du skuter ju ändå electrocute 3-5ggr för o få AP så då e det najs damageboost på första "orben".

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Samma build som jag kör. Går att köra Arcane Destruction på Archon istället.
Frozen Orb är nog bästa builden i nuläget. Vissa kör glaskanon istället för arcane dynamo men du skuter ju ändå electrocute 3-5ggr för o få AP så då e det najs damageboost på första "orben".

Japp det är den builden jag kör, dock med glasscannon

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/269...

Samma build som jag kör. Går att köra Arcane Destruction på Archon istället.
Frozen Orb är nog bästa builden i nuläget. Vissa kör glaskanon istället för arcane dynamo men du skuter ju ändå electrocute 3-5ggr för o få AP så då e det najs damageboost på första "orben".

Tack, ska testas hemma
Synd att jag inte kan länka min profil nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska nog ta o prova tDPS på Ghom senare idag o jämföra Arcane Dynamo vs Glass cannon vs Cold blooded för denna builden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Ska nog ta o prova tDPS på Ghom senare idag o jämföra Arcane Dynamo vs Glass cannon vs Cold blooded för denna builden.

Din Familiar rune förvånas jag dock lite över. Är det för boss battles?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Din Familiar rune förvånas jag dock lite över. Är det för boss battles?

Nope, den proccar freeze nästan hela tiden. Inte provat med sparkflint men känner inget behov av mer dps. Försöker snarare hitta mer LoH o LPS så jag kan lira effektivt utan LS.

Här fick jag builden http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9887878983

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådtitel uppdaterad*

Tänk på att vara tydlig och beskrivande i titlarna så alla kan se vad tråden handlar om. Ta en halvminut och fundera nästa gång, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Nope, den proccar freeze nästan hela tiden. Inte provat med sparkflint men känner inget behov av mer dps. Försöker snarare hitta mer LoH o LPS så jag kan lira effektivt utan LS.

Här fick jag builden http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/9887878983

Aha den är såpass bra ändå? Najs

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar med Demon Hunter? Plockade upp spelet efter nya patchen igår, och märkte hur brutalt dålig min föregående build var. Hade gärna tagit emot lite tips!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Med risk för att vara negativ så har väl DH alltid varit den sämsta klassen alla kategorier?

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Med risk för att vara negativ så har väl DH alltid varit den sämsta klassen alla kategorier?

Nah, DH och wizzard var kungar i början innan de höjde reparationskostnaderna eftersom de var de enda som hade en chans att döda något i act3/4, men efter det måste jag nog tyvärr hålla med dig att DHs utan extrem gear är rätt meh.

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kaosmo-2245/hero/71018

Min Barb HoTa build, med enbart furious charge/warcry som generator.

Galet mycket skada vid farming men värdelös mot bossar eller få monster, behövs en grupp 5+ att slå på för att ha tillräckligt med fury.

Superstition som passiv är bättre än vad man tror, vid låg fury brukar ja stå i poison/fire nån sekund ger bra med fury crittar 2 miljoner per slag.

Behövs en del life on hit för att fungera, speccat fullt i det via paragons.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Med risk för att vara negativ så har väl DH alltid varit den sämsta klassen alla kategorier?

Skrivet av lanbonden:

Nah, DH och wizzard var kungar i början innan de höjde reparationskostnaderna eftersom de var de enda som hade en chans att döda något i act3/4, men efter det måste jag nog tyvärr hålla med dig att DHs utan extrem gear är rätt meh.

Det kändes fruktansvärt lovande inför framtiden...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det kändes fruktansvärt lovande inför framtiden...

Levla upp en ny karaktär, och låt DH vänta

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kaosmo-2245/hero/71018

Min Barb HoTa build, med enbart furious charge/warcry som generator.

Galet mycket skada vid farming men värdelös mot bossar eller få monster, behövs en grupp 5+ att slå på för att ha tillräckligt med fury.

Superstition som passiv är bättre än vad man tror, vid låg fury brukar ja stå i poison/fire nån sekund ger bra med fury crittar 2 miljoner per slag.

Behövs en del life on hit för att fungera, speccat fullt i det via paragons.

Kör något liknande.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/CookieMonsta-2217/hero/286...

Klarar mig bra i mira runs t6. men som du sa så är det skit med för få monsters.

Ta en titt på merciless assault på furious charge (träffar du 5 monster så kan du charga direkt igen)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Jag gör tvärtom och tänker börja lira min DH. Gillar inte när det känns "för lätt" att spela, vill ha lite utmaning (vilket jag borde få med tanke på att den har riktigt dåligt gear).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

gillar att lira pullmonk build. Men finns ju för dålig dps i pubs. Så blir wave istället.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bcglOj!XcW!bcacb... (Dock ska nog saker ändras, familiar ska nog bort.)
Har 166 AP, känns skönt att kunna spamma frozen orb

Har dock varit tvungen att lira lite monk för att tanka mobs, brist på dem i min friendslist.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Spelar DH, den funkar just nu, den rockade hårt innan patchen men nu är det lite skillnad, kommer kolla över build och så snart tror jag.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Farnstrom-2534/hero/768351
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aRTSkl!dYe...

men ska kolla över hur builden ser ut som sagt, bara tagit lite tid och spela några timmar för att känna av patchen och se vad som förändrats.

troligen kommer denna build testas senare idag, se om den är intressant
http://us.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#URdTVj!Yec...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

gillar att lira pullmonk build. Men finns ju för dålig dps i pubs. Så blir wave istället.

Lust att posta din build?
Kör fortfarande med Hundred fists och cyclones, känns inte optimalt längre.
Så har tänkt testa lite nytt och se om det känns roligare att spela.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Har en liten undran bara... testade lite igår första gången på nya patchen och lirar då bells EP monk med en 2h skorn och lifesteal...

men då de plockar bort all lifesteal efter lvl 60 så dödar dom inte typ alla bra 2h builds? ... känns lite som att man måste skaffa LoH och attack speed med dual wield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bcglOj!XcW!bcacb... (Dock ska nog saker ändras, familiar ska nog bort.)
Har 166 AP, känns skönt att kunna spamma frozen orb

Har dock varit tvungen att lira lite monk för att tanka mobs, brist på dem i min friendslist.

Spamma som i att du inte behöver använda Shock pulse alls? Intresserad av o se ditt gear då jag kör vanlig Frozen orb build men kan dra iväg 4st Orbs för att sedan ladda upp AP med Electrocute...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Spamma som i att du inte behöver använda Shock pulse alls? Intresserad av o se ditt gear då jag kör vanlig Frozen orb build men kan dra iväg 4st Orbs för att sedan ladda upp AP med Electrocute...

Rekordet ligger på 10 orbs utan shock pulse om jag kommer ihåg rätt, galen streak med apoc =D
http://eu.battle.net/d3/en/profile/BergEr-2435/hero/279848

Visst på längre fighter måste shock pulse in, men för vanliga vita på T4/5 brukar de dö före jag har slut ap.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.