Min macbook vill inte starta....

Permalänk
Medlem

Min macbook vill inte starta....

Hej!

nu är det så att min macbook inte vill starta.. När jag trycker på start knappen så kommer jag bara till äpplet med ett snurrande hjul under. Jag har sökt som en dåre på internet och sett att detta är en vanlig sak.

De saker jag har testat att göra är att starta den i säkert läge, kollat hårddisken (inget fel på den) Har även ominstallerat mavericks.. Inget av detta har nu funkat för mig.

Anledningen till att detta hände var att jag tidigare idag satt vid datorn, när plötsligt den hängde sig. Jag väntade drygt 20 minuter på att den skulle komma tillbaka. Men ingen hände. När jag sedan skulle starta upp den igen så börjades det..

Jag installerade mavericks för drygt 1 1/2 månad sedan. Den har aldrig krånglat. Datorn köpte jag i augusti 2013.

Vore enormt tacksam all hjälp!

Mvh Robin

Permalänk

även fast hårddisk kollen säger att det inte är fel så betyder det att den är 100%
har varit med om hdd där man kört checkdisk med flertal olika program och alla säger OK men den krashar ändå.

hur länge har du haft datorn ?
blir den varm ?
rensa flkäktarna från damm

ladda ner Ultimate Boot CD för mac
bränn en CD sen kör du memtest på den

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

även fast hårddisk kollen säger att det inte är fel så betyder det att den är 100%
har varit med om hdd där man kört checkdisk med flertal olika program och alla säger OK men den krashar ändå.

hur länge har du haft datorn ?
blir den varm ?
rensa flkäktarna från damm

ladda ner Ultimate Boot CD för mac
bränn en CD sen kör du memtest på den

Som sagt jag köpte den i augusti 2013 så ungefär 6 månader gamal. Ja den blir varm ibland när man pressar den lite, men gör allt jag kan för att den ska bli kallare.

Tack, ska testa det. Men jag behöver en annan dator för att ladda ner det bara. Så får vänta till senare.

Permalänk
Medlem

Har du bra fiberlina vill jag rekommendera OS X Internet Recovery så slipper du bränna ut cd-skiva eller starta via usb och trassla med det.

Länktips: http://support.apple.com/kb/ht4718

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, allt funkar som vanligt nu!

Permalänk
Skrivet av robnon:

Tack för hjälpen, allt funkar som vanligt nu!

hur fixa du det bra om du skriver..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hej robnon.

Skrivet av robnon:

Tack för hjälpen, allt funkar som vanligt nu!

Jag har precis samma problem och känner igen din beskrivning.
Vad var det som löste problemet för dig?
Vore grymt att få tips!

/rvter