Microsoft Cortana är personlig assistent i Windows Phone 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Som vanligt, känns bara löjligt att på brokig engelska försöka få telefonen att göra något. Förstår den inte svenska är det bara skit.

Såg Cortana på en developer phone för drygt en månad sedan och den fungerar även med Svenskt tal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Så de ska kontra skräp och nästan lika illa skräp med vad microsoft verkar tycka är överlägset skräp i jämförelse med de tidigare två? Uj uj uj.. så tragiskt.

Tycker Google Now har fungerat väldigt bra för mig, genom att visa saker t.ex. väder avstånd till olika saker mm. precis när jag behöver det. Definitivt inte skräp

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4miol:

Jag hoppas att hon kommer heta Cortana när den är färdig, samt att det kommer vara Cortanas röst (Halo)

http://www.wpcentral.com/windows-phone-and-coming-of-cortana-voice

“Cortana will be voiced by Jen Taylor & will launch first in beta on Lumia this April for US developers. The service will expand to the Bing app for iPhone in the US market this fall. The underlying technology will be extended to American Xbox One & Windows users in 2015 with Threshold. Availability in additional English-speaking territories will be spread out over 2015 & 2016.”

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Google voice search och Google Now fanns redan på 29 språk innan 2012 och under 2012 la dom till ytterligare 13 nya språk, däribland svenska.

Jag har svårt att tro att Microsoft kommer lansera Cortana på svenska vid lansering, men det vore uppskattat för min Lumia 928.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Tänk när http://feministisktinitiativ.se/ börjar Googla på Cortana...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Du kan byta till Google om du vill det. I Windows Phone behöver du aldrig röra Bing om du inte vill.

Men ingår inte Bing i själva Cortana då? För det är det jag misstänker, att infon däri kommer i samarbete med Bings sökmotor. Och jag tvivlar på att man kan ändra det.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Skrivet av agazza:

Google voice search och Google Now fanns redan på 29 språk innan 2012 och under 2012 la dom till ytterligare 13 nya språk, däribland svenska.

Jag har svårt att tro att Microsoft kommer lansera Cortana på svenska vid lansering, men det vore uppskattat för min Lumia 928.

Google Now har inget riktigt stöd för svenska tyvärr, så det lär nog dröja innan Cortana får det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Att röststyrningen hos Microsoft har kodnamnet cortana har varit kännt ett bra tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Benny_k:

Men ingår inte Bing i själva Cortana då? För det är det jag misstänker, att infon däri kommer i samarbete med Bings sökmotor. Och jag tvivlar på att man kan ändra det.

Siri hämtar sökningar från Bing, men det verkar inte störa folk.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Så länge de visar ett hologram med cortana blir jag glad

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Avstängd

Använder folk sånt här? Har personligen _aldrig_ sett någon som använder siri eller liknande.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Använder folk sånt här? Har personligen _aldrig_ sett någon som använder siri eller liknande.

Brukar köra det framför datorn - schysst att skicka SMS utan att behöva röra telefonen! De blir ju då dikterade på engelska!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Siri hämtar sökningar från Bing, men det verkar inte störa folk.

Apple folk. Ja 2 onda ting blir kanske en bra....

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Som vanligt, känns bara löjligt att på brokig engelska försöka få telefonen att göra något. Förstår den inte svenska är det bara skit.

Hade för inte så länge sedan en Lumia 820 med WP 8.1 och Cortana. Tyckte faktiskt uttalet var helt ok för att vara en datorröst!

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2