The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av OlovL:

Anti Aliasing, kantutjämning på svenska.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av JD:

Blir väl som vanligt på konsoll, sug-grafik utan AA. Nej tack.

Nja, skulle tro den nya generationen klarar av det rätt bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Lär ju inte kunna fixa med addons på PS4 antar jag...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av OlovL:

Lär ju inte kunna fixa med addons på PS4 antar jag...

Tror inte det blir så många addons om du tänker på addons som i skyrim.
Om det blir addons som i wow och lotro återstår att se

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd, tycker Elder Scrolls känslan finns där och gillar både grafik, musik och röstinsatserna!

Permalänk
Medlem

Tänker mer på addons som finns på PC. Så man kan se healthbars etc, som PC stödjer. Jag är rädd att ESO kommer tappa sin MMORPG känsla om man lirar det på PS4'n.

Jag gillar också ESO, men är kluven om jag ska köpa ps4 och eso eller spränga min lön o passa på o köpa en helt ny dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Har spelat ca 20 timmar i helgen... Är faktiskt inte ett speciellt bra spel!
Hade jag spelat det lite casual om det varit utan månadsavigt? -flörmodligen

Men det är verkligen inte värt 120/kr i månaden och en saftig prislapp för spelet...

ger spelet 2.5/5 inte mer. (beta är beta och saker kan förändras, men questingen är verkligen inte bra! följer man questen man plockar upp hamnar man snabbt i en situation där mobs är 2-3 levlar över dig o fullkomligt roflstompar dig. Har spelat wow ca 370 dagar /played och har div world top 30 kills, så är inte direkt "nybörjare" på mmo's.

Är spelet i sin nuvarande form tror jag många kommer ragequitta innan lvl 10.

Känner ungefär samma. Jag letar efter ett nytt mmo men tror inte detta är för mig. Förta gången jag spelade wow ville jag inte sluta, satt uppe hela natten tills jag somnade nästa förmiddag : P Detta gav jag upp efter två timmar.

Tror det är en mix av två saker, främst har jag ett för litet intresse av själva elderscrolls/genren i sig, sen så har man blivit 10 år äldre och 10 år mer spelande i bagaget, ribban är högre.
Så är väl mer intressant att höra från inbitna scrollare, men å andra sidan ska ett MMO gå bra måste det ju ut till en bred publik

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jag är riktigt nöjd, tycker Elder Scrolls känslan finns där och gillar både grafik, musik och röstinsatserna!

Härligt, kan säga samma sak själv.

Äntligen ett MMO med 3 faction RvR som har lite DAoC känsla. Har väntat 15 år på det.

Permalänk
Medlem

Gillar även jag det jag har spelat så här långt, ( 5st olika karaktärer högsta på level 17). Skön grafik, Mediokert stridssystem, men det struntar jag i då det är lådprio för mig i rollspel, vettiga quests och story och en värld som belönar dig för att du utforskar.

Till dom som skrivit att det är för svårt eller att ni är för låg level jämfört med fienden i era quests: Ni må vara MMO-veteraner, men ni är inte Elder scrollsveteraner. Det byger liksom på att ni måste ut och upptäcka världen för att hitta nya quests och saker att göra, städerna är inga questhubbar, går ni bara från stad till stad kommer ni missa 50% av alla quests.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen fått lite tid att spela spelet och testa crafting osv.
Jag har spelat WoW sen April 2005 och endast hållit upp helt i ca 6 månader. Spelat i flera storguilder och så vidare
Därför har jag jämfört massor med WoW, eftersom det är det spelet många har som referens.

När jag testade WoW för första gången var det verkligen en aha upplevelse, jag var inbiten CS spelare och fastnade direkt för detta nya spelet. Hade så smått börjat tröttna på att spela FPS spel och ville hitta något nytt. Hade då spelat CS i stort sett varje dag mellan 2000-2005 (spelade CS beta...var det nu var för version, minns inte).

Jag började spela wow. Spelade Paladin human och åkte på storstryk både i Elwyn forrest av murlocs, och i duskwood av vargar. Fick man 2 mobs på sig var det verkligen precis man klarade sig.
Allt var verkligen svårt, questerna var galet ologiska och man fick inga ledtrådar alls i questloggen, iaf inte ofta.
Tex, man fick i uppdrag att prata med en snubbe...men inte ett ord om var denna snubbe fanns. Han kunde stå i en annan zon, i ett träsk, bakom ett träd, under en sten och det var otrolig tur att man överhuvudtaget hittade honom av en slump. Dessutom var questkedjan beroende av att man klarade att hitta honom...vilket gjorde att man stod och dödade grisar i 2 timmar för att levla istället.
Wow var knappt i beta stadiet när det släpptes. Quester funkade inte..klasserna var otroligt obalanserade och det fanns inga endgame dungeons överhuvudtaget. UBRS var inte öppet Tex..
Den enda anledningen till att det överlevde det första halvåret var att det var unikt. Det fanns inget liknande spel på marknaden.
Ful och barnslig grafik osv osv...men skitkul och spännande.

När BC kom var spelet som bäst. Det fanns ett djup i spelet som var så kul, alla buffar man kunde skaffa sig, wisard-oil, sharpening stones osv osv gjorde spelet intressant. Man ville verkligen toppa sin char. När nästa expansion kom dog spelet...sen gick det verkligen utför. Nu kan man köpa spelet och efter 2 veckor har man clearat alla dungeons, har i stort sett endgame gear på sig och har bara daylies kvar att göra. Helt värdelöst.

Tillbaka till ESO, spelet känns bra. Härligt svårt med risk att dö om man drar på sig 2 mobs i samma level som sig själv. Det finns djup i craftingsystemet, dungeonsen känns roliga och grafiken är helt ok. Combatsystemet är ungefär som i Wow och det känns bra.
Jag kommer spela detta massor misstänker jag är en fantasy nerd så detta passar mig bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Svårighetsnivån är bra, kunde varit lite svårare men är bättre än många andra mmos där man inte behöver tänka.

Edit: För att retas lite men också ge en sanning, så kallade mmo veteraner som har det svårt här kanske endast är veteraner men knappast bra veteraner? Vana med att de kan grinda lite gear och sen räkna med att rocka oavsett om de har någon eftertanke eller ej med sitt spelsätt.

Jag har testat mycket pvp i helgen och bortsett från att det laggade sönder runt 8-9 då amerikanarna också började logga på så tror jag att det ända sättet att ha roligt i pvp är att köra i ett bra guild. Snacka och samarbeta. Zergande var lite kul i början, men inte i längden. 50 vs 50 pers eller ibland mer som börjar gå i klinch på ett öppet fällt, bara range som gäller. Efter ett tag börjar ena sidan backa till en fortifikation och så är det leta plats för en ballista (försvarare) eller trebuche (anfallare) som gäller. Sen är det bomba på, har du otur så har du en mur bakom dig eller träd framför eller bakom dig så när du försöker zooma och leta mål att skjuta på så går det åt hellvette eller skitbra om du inte hade träd i närheten. Detta kan ta en längre tid eller runt 10 min eller så beroende på hur många som bombar en mur.

Fick du inte plats med din belägringsmaskin så får du stå och titta på i en kvart om du är närstridssnubbe, eventuellt om du har skills, hela lite eller dylikt. Har du range så kan du springa fram och tillbaka som en höna vid muren och skjuta lite och fly undan så du inte dör... Efter flera timmar av detta så började jag sakna warhammer online ordentligt, även om det liret inte var spelbart i end game men belägringar var roligare där.

Ibland stöter man på små strider i pvp, några få mot varandra eller en vs en. Det var riktigt roligt.

Zergandet vilket merparten av tiden gick till var inte roligt. Man behöver ett bra guild, arbeta koordinerat, sprida ut sige skills och annat för en bra balans och kunna snacka med varandra. Då kan jag tänka mig att det kan bli roligt, annars var det bara tidvis roligt med vissa situationer som uppstod.

PvP systemet fungerade dåligt när det gäller styrning. Ledaren kan inte lägga ut en markör dit han vill att folk skall gå. Hade det gått, samt kanske en mindre bonus till de som var omkring den markören så hade det varit lättare att få folk dit de skulle. Men inga sådana hjälpmedel fanns. Mycket möjligt att utvecklarna kommer på att sådant behövs men det vet man aldrig och sen heller om de får tid att implementera det. TS, guild är därför enda vettiga sättet att pvp'a.

Det känns som liret har potential dock, skön känsla, djup, frihet, upptäcka osv. PvP som jag dock gillar mest, behöver mer jobb, det räcker inte som det är. Att hela tiden slå upp maskinen och börja bomba och försöka sikta mellan träd om man har dålig plats är rätt tråkigt även om man har en bra plats.

Får hoppas det blir någon till beta. För som det är just nu är jag inte sugen på att köpa liret.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Tror inte det blir så många addons om du tänker på addons som i skyrim.
Om det blir addons som i wow och lotro återstår att se

Det finns faktiskt redan addons till TESO, dmg meters mm. inte så många ännu men de har definitivt börjat rulla in. Lua script som i WoW så räkna med att det kommer fler.

Det ända jag saknar lite i TESO är när det kommer till Boss fighter, dom tre instancerna man kunde prova i Betan kanske inte säger allt visserligen, men det känns liksom inte "Epic" om man nu kan säga så. Ibland undrar man om det ens är en boss man slåss mot. Tycker dom får slipa lite på det.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlovL:

Tänker mer på addons som finns på PC. Så man kan se healthbars etc, som PC stödjer. Jag är rädd att ESO kommer tappa sin MMORPG känsla om man lirar det på PS4'n.

Jag gillar också ESO, men är kluven om jag ska köpa ps4 och eso eller spränga min lön o passa på o köpa en helt ny dator.

Final Fantasy XIV:ARR var en hit på konsoll om jag fattat rätt. Tydligen grymt skönt att köra med handkontroll, har dock själv inte testat så jag ska inte säga för mycket. Dock undrar jag hur folk skriver med handkontroll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vart kan man se vilka tider man kan spela?

Visa signatur

MSI Z87-G45 - i5-4670K - CM V8 GTS - 8GB Vengeance PRO - MSI GTX 770 - SSD 840 EVO 250GB - CX 600M - Aerocool X-Warrior - Win 8.1

Permalänk
Mattecoach

Jag testade spelet i helgen, men blev inte mer än ett par timmar. Jag har spelat Morrowind, Oblivion och Skyrim och blev rätt besviken på detta. Mycket märkliga strider, tyckte man bara kunde dra igenom sina skills en gång och så dog alla. Var aldrig nära att dö själv, även om jag drog på mig tre fiender samtidigt.

Inte så bra känsla i quests, när man precis klarat något respawnar massa mobs och man måste slå sig ut genom 15 väldigt lätta mobs, känns bara som slöseri med tid. Det roligaste var att springa runt och samla resurser (ores, wood, ingredienser), synd bara att man inte fick instruktioner för hur man skulle crafta och fick lägga onödigt mycket tid på att upptäcka det själv.

Tycker absolut inte det är värt 100 kr/månad.

Permalänk
Medlem

Om du bara spelade ett par timmar så missade du förmodligen att det faktiskt blir svårare efter ett tag.
Själv tycker jag att det är uppfriskande att man måste experimentera och försöka lite med craftingen. För mig är det en avgörande anledning till att jag kommer spela det här spelet. Jämfört med andra populära MMO så är ju crafting faktiskt rätt okej, även om inget någonsin kommer nå upp till crafting i SWG

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Ja, runt 120 kr/månaden tror jag det kommer bli.

Skrivet av PuMaH:

Jag testade spelet i helgen, men blev inte mer än ett par timmar. Jag har spelat Morrowind, Oblivion och Skyrim och blev rätt besviken på detta. Mycket märkliga strider, tyckte man bara kunde dra igenom sina skills en gång och så dog alla. Var aldrig nära att dö själv, även om jag drog på mig tre fiender samtidigt.

Inte så bra känsla i quests, när man precis klarat något respawnar massa mobs och man måste slå sig ut genom 15 väldigt lätta mobs, känns bara som slöseri med tid. Det roligaste var att springa runt och samla resurser (ores, wood, ingredienser), synd bara att man inte fick instruktioner för hur man skulle crafta och fick lägga onödigt mycket tid på att upptäcka det själv.

Tycker absolut inte det är värt 100 kr/månad.

Det ligger ju en skitbra film uppe på deras hemsida där de förklarar hur craftingen går till. Craftingsystemet tycker jag är väldigt bra i detta spelet faktiskt, jämfört med wow känns det mer som att man faktiskt har nytta av det man craftar. I wow levlar man yrken till max för att få buffen, inget annat.

Spelet blir svårare och svårare. Vet inte om du kom till andra nybörjarzonen? Jag upplevde iaf att 2 mobs var max...fick man på sig 3 dog man. Jag kanske var scuishy (sorcerer med light armor) men det tog lång tid att få ner mobsen med.

Håller dock med om att respawntiden är en smula för kort..fast det kanske är bra när folk står på kö för att döda en speciell NPC.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag hade räknat med mer aktivitet i tråden efter senaste betan, kanske att någon skulle hålla med mig eller inte hålla med mig, argument för att de kommer fixa saker också när spelet går live osv.

Hur känner ni, tror ni på produkten?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag hade räknat med mer aktivitet i tråden efter senaste betan, kanske att någon skulle hålla med mig eller inte hålla med mig, argument för att de kommer fixa saker också när spelet går live osv.

Hur känner ni, tror ni på produkten?

Jag har höga förhoppningar på ESO, och efter senaste betan är jag övertygad om att det är ett spel jag kommer spendera många år i.

Men där finns såklart saker som behöver fixas, men så är det med MMOs.

Det kommer fortfarande finnas massor av buggar och andra problem när det släpps, och utvecklarna lär garanterat inte hunnit få med alla funktioner dom velat. Men så är det med så här massiva spel.

De senaste patch notes (för pts, inte betan vi spelade) tycker jag verkligen visar att ZOS har koll och gör allt i sin makt för att skapa ett så bra spel som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Jag har höga förhoppningar på ESO, och efter senaste betan är jag övertygad om att det är ett spel jag kommer spendera många år i.

Men där finns såklart saker som behöver fixas, men så är det med MMOs.

Det kommer fortfarande finnas massor av buggar och andra problem när det släpps, och utvecklarna lär garanterat inte hunnit få med alla funktioner dom velat. Men så är det med så här massiva spel.

De senaste patch notes (för pts, inte betan vi spelade) tycker jag verkligen visar att ZOS har koll och gör allt i sin makt för att skapa ett så bra spel som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bra, jag tror lite åt samma sak. Den egentligen största farhågan jag ser är keep zergs. Det är inte särskilt roligt att hålla på så mycket med katapulter så mycket som man nu måste det samt att man spenderar så mycket tid på att springa någonstans och egentligen ganska lite tid på att strida. Jag är fundersam på om de verkligen kan lösa det men jag hoppas.. sen att köra i ett guild och spela koordinerat kan göra det betydligt roligare så man kan hjälpa sig själv på det sättet tror jag men ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har kört ESO under två helger. Och jag hade höga förväntningar av spelet.
De saker jag letar efter i ett mmo är interaktionen mellan spelare, möjligheten av att vara unik, möjlighet att gå vid sidan om alla andra och göra din egna sak. Sjyst grafik och en levande värld

Tyvärr saknar ESO mycket av detta, tycker jag.
Interaktionen mellan spelarna är noll. Chat rutan som finns nere till vänster är mer av ett störigt objekt.
Försöker jag prata med någon känns det som att skriva på en lapp för att sedan pasta det på ett board där alla kan se. Inte alls RPG. Vart tog chat bubblorna vägen?

Att kunna vara unik säger alla mmo att du kan vara. Men när man väl kör igång blir man alltid lika besviken. Samma med ESO. Visst du kan ändra på ditt utseende men du är fortfarande en i mängden som bara strävar efter en sak. Gear och end content. Där alla skiter i varandra... Ett single player spel med multiplayer features.

De gånger jag har pratat med andra spelare är om råd om vart jag ska. Och inte person mot person bredvid varandra där vi har diskuterat , fan vad cool du ser ut eller läget idag? Vart kommer du ifrån? Ska du med och döda xxx. Make friends

Sen är du bunden till att följa en röd tråd. Gör du inte det dör du eller så står du och stampar på samma ställe utan att bli något bättre i dina skills.
Sjukt tråkigt att behöva se detta i mmo efter mmo. År efter år. Quest hubbs unt so veiter. Easy game play enligt min mening. Boooring

Detta har spelare sagt åt tillverkanrna i åratal utan att lyssna.
Dock börjar man se ljuset i tunneln i andra mmo som kommer ut detta år

Tyvärr har jag spelat detta spel om och om igen men i andra världar.
Inget nytänkande alls. Ta en "fungerande mall" och tjäna pengar på det

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OlovL:

Tänker mer på addons som finns på PC. Så man kan se healthbars etc, som PC stödjer. Jag är rädd att ESO kommer tappa sin MMORPG känsla om man lirar det på PS4'n.

Jag gillar också ESO, men är kluven om jag ska köpa ps4 och eso eller spränga min lön o passa på o köpa en helt ny dator.

Kommer helt klart köra på pc. Köpte ett ps4 men sålde av det fort. Finns egentligen ingen anledning att köra på konsol om man inte vill åt exklusiva titlar. Dyrare spel, sämre grafik och censur mm har man att se fram emot med en konsol.

Permalänk
Medlem

Nja, spelet tyckte jag var utomordentligt tråkigt, jag hatar MMORPG ala Wow bort om allt förstånd. Är inte ett dugg intresserad av att spela med flera hundratusen spelare som man i ärlighetens namn inte bryr sig om de lever eller dör. Nej, jag hade hellre sett ett Elder Scrolls-spel med simpel Co-op, du och en eller två vänner äventyrar runt i någon provins i Tamriel.

Istället fick man ett segt, tråkigt och långsamt abonnemangs baserat skit spel som känns som att ta två steg bakåt. Min slutsats är att detta inte alls är för mig. Det är ett magplask av kolossal storlek.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av kotz:

Att kunna vara unik säger alla mmo att du kan vara. Men när man väl kör igång blir man alltid lika besviken. Samma med ESO. Visst du kan ändra på ditt utseende men du är fortfarande en i mängden som bara strävar efter en sak. Gear och end content. Där alla skiter i varandra... Ett single player spel med multiplayer features. Inget nytänkande alls. Ta en "fungerande mall" och tjäna pengar på det.

Jag är själv en stor förespråkare för icke linjära spel (sandbox), så jag förstår dina synpunkter.

Att utgivare väljer att publicera nya theme park mmogs år efter år, beror på det enkla faktum att det sista decenniet visat med all tydlighet att många i väst gärna pratar om hur fantastiskt sandbox konceptet är, men endast ett ytterst fåtal går från ord till handling och stödjer den genren.

Hur många känner du som spelar/spelat exempelvis Ryzom? Ett alldeles utomordentligt sandbox spel med unika features (även med dagens mått) som de flesta tråkigt nog inte ens känner till. Bortsett från EVE har alla sandbox spel under det sista decenniet visat sig vara en dålig investering ekonomiskt.

Är det något som investerare bryr sig om, så är det lönsamhet. Därför är det modigt av SOE att investera stora summor på utvecklingen av EQ Next, och det skall bli intressant och se om spelet lyckas leva upp till sin hype.

Med det sagt tycker jag att tESO gör ett bra jobb som theme park mmo och jag uppskattar verkligen avsaknaden av pastellfärger och barnsliga gimmicks.

Sorry för off topic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nja, skulle tro den nya generationen klarar av det rätt bra

Haha, den nya "generationen" klarar ju inte ens av att driva 1080p?

Permalänk
Medlem

Lite kul att se folk klagar på att det är lite samarbete i spelet Jag har inte spelat ett enda mmorpg där det funnits samarbete överhuvudtaget före 50% till endlevel. Det vill säga att man nog inte kan förvänta sig något större social aktivitet förrän de flesta passerat lvl 25 och de som inte fastnat för spelet slutat spela.
Har spelat WoW, Aion, Conan, gw2, Starwars osv och det har varit samma sak vid release. Alla är upptagna med sitt och försöker lära sig hur allt funkar.

Tycker fortfarande att det är synd att Conan dog efter lvl 20 Det bästa spelet jag spelat fram tills dess.

Tillbaka till ESO, jag håller inte riktigt med om att man leds genom en röd tråd i spelet. Jag hittade MASSOR av sidoquests överallt och kände att jag kunde undersöka och utforska massor själv. Det är klart, följer man endast Oracle questen från början till slut känns nog spelet en aning fattigt. Craftingen var kul, samma med gatheringen.

Jag kommer tillbringa många timmar i detta spelet känner jag

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Nja, spelet tyckte jag var utomordentligt tråkigt, jag hatar MMORPG ala Wow bort om allt förstånd. Är inte ett dugg intresserad av att spela med flera hundratusen spelare som man i ärlighetens namn inte bryr sig om de lever eller dör. Nej, jag hade hellre sett ett Elder Scrolls-spel med simpel Co-op, du och en eller två vänner äventyrar runt i någon provins i Tamriel.

Istället fick man ett segt, tråkigt och långsamt abonnemangs baserat skit spel som känns som att ta två steg bakåt. Min slutsats är att detta inte alls är för mig. Det är ett magplask av kolossal storlek.

Du hatar MMORPG spel bortom allt förstånd och testar ändå ett MMORPG spel, som du sen tycker är utomordentligt tråkigt med slutsatsen att detta är inte alls för dig. Ibland känner jag mig verkligen intelligent

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du hatar MMORPG spel bortom allt förstånd och testar ändå ett MMORPG spel, som du sen tycker är utomordentligt tråkigt med slutsatsen att detta är inte alls för dig. Ibland känner jag mig verkligen intelligent

Ja, man måste ge saker en chans. Som med mat jag brukade kräkas när jag åt svamp, idag tycker jag att det är bland det godaste som finns. Jag brukade hata hiphop idag tycker jag det finns flera väldigt bra hiphop artister. Dvs även om jag hatar något eller någon så är jag alltid villig att ge det eller dem mer än en chans. MMORPG är en sådan sak jag vill tycka om men som aldrig fallit mig i smaken förut, men det kommer säkert att förändras. Åsikter, smak och sådant är knappast hugget i sten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Lite kul att se folk klagar på att det är lite samarbete i spelet Jag har inte spelat ett enda mmorpg där det funnits samarbete överhuvudtaget före 50% till endlevel. Det vill säga att man nog inte kan förvänta sig något större social aktivitet förrän de flesta passerat lvl 25 och de som inte fastnat för spelet slutat spela.
Har spelat WoW, Aion, Conan, gw2, Starwars osv och det har varit samma sak vid release. Alla är upptagna med sitt och försöker lära sig hur allt funkar.

Tycker fortfarande att det är synd att Conan dog efter lvl 20 Det bästa spelet jag spelat fram tills dess.

Tillbaka till ESO, jag håller inte riktigt med om att man leds genom en röd tråd i spelet. Jag hittade MASSOR av sidoquests överallt och kände att jag kunde undersöka och utforska massor själv. Det är klart, följer man endast Oracle questen från början till slut känns nog spelet en aning fattigt. Craftingen var kul, samma med gatheringen.

Jag kommer tillbringa många timmar i detta spelet känner jag

Men Conan dog inte efter level 20 Ge det en chans till är ju ändå f2p.. gick själv tillbaka bara 2 veckor sedan efter ca 3år uppehåll, och finns fortfarande inget annat spel som har den känslan och det combat systemet som Conan har...

Vilket tar oss till ESO, ville tyvärr inte ens köra förra betan eftersom jag tycker combaten känns så himla kass.. Inga riktiga animations etc.. känns för budget för min smak tyvärr så stannar kvar i AoC ett tag till och se om det blir bättre i ESO

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB