Windows XP Home Edition OEM software activation key

Permalänk

Windows XP Home Edition OEM software activation key

hej
jag håller på att hjälpa ett företag som skaffat ny dator. datorn kom med windows 8 och då behövde jag ladda ner en emulator för att kunn köra windows xp. andledningen till att jag behöver windows xp är att fakturaprogrammet är från 98 och han som äger företaget skla bara ha kvar det i ett par år och vill därför inte köpa ett nytt. på gamla datorn sitter det windows xp home edition oem software. kan jag ta samma product key och activation key som på den? jag läste nånstans att man inmte kan ha samma på flera datorer. någon som har en product key och activation key som jag kan få? som jag gjorde nu så tog jag en product key från internet, men jag har inte provat med någon activation key ännu för jag har inte hittat nån på nätet. kan jag komma runt aktiveringen på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Kan du inte starta programmet i kompatibilitets läge?
- Högerklicka på exe filen.
- Egenskaper
- tredje fliken till höger, Kompatibilitet eller på engelska (Compatibility)
- Där väljer du Xp/Vista o se om det funkar.

alt.
- Installera Hyper-v på Maskinen.
- Skapa en Virtuell disk av Xp Maskinen
- Skapa en virtuell maskin i Hyper-v med Xp Maskinen och hoppas att den bootar.

Om detta lyckas så har du den virtuell på den maskinen som du vill köra den på.

Ang licens: XP slutar supportas nu den 8de april.

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Skrivet av Hed_pe:

Kan du inte starta programmet i kompatibilitets läge?
- Högerklicka på exe filen.
- Egenskaper
- tredje fliken till höger, Kompatibilitet eller på engelska (Compatibility)
- Där väljer du Xp/Vista o se om det funkar.

alt.
- Installera Hyper-v på Maskinen.
- Skapa en Virtuell disk av Xp Maskinen
- Skapa en virtuell maskin i Hyper-v med Xp Maskinen och hoppas att den bootar.

Om detta lyckas så har du den virtuell på den maskinen som du vill köra den på.

Ang licens: XP slutar supportas nu den 8de april.

Jag har installerat windows xp precis som du säger virtuellt, men jag behöver ändå aktivera windows

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan du inte ta samma Nyckel då? eller vad säger den ?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk

Den säger att koden ör ogiltig.

Permalänk
Medlem

Förmodligen för att det är en OEM (Knuten till hårdvaran).
Har tyvärr inga Home Edition licenser liggandes...

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Rekordmedlem

Är det ett bokföringsprogram så fungerar det troligen bra att köra i linux med Wine i stället för i XP.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tack! Ska prova det!