Gsync - sanning eller bullshit?

Permalänk
Medlem

Gsync - sanning eller bullshit?

Jag kan inte bärga mig, suktar efter Gsync.
Men blev förvånad när jag lyckades pausa nedan bild - notera att G sync är checkad och det är ju för guds skull Nvidia som kör demot?:

snacka om "tare".
Är det bara jippo eller? Hela poängen är väl att det inte ska bli "tares" (och "stutter")?.

Från denna demo:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackemaan:

Jag kan inte bärga mig, suktar efter Gsync.
Men blev förvånad när jag lyckades pausa nedan bild - notera att G sync är checkad och det är ju för guds skull Nvidia som kör demot?:
BILD

snacka om "tare".
Är det bara jippo eller? Hela poängen är väl att det inte ska bli "tares" (och "stutter")?.

Från denna demo:
VIDEO

Youtube i sig själv är inget bra sätt att kolla sådant här på, det är begränsat till 30 FPS och dessutom gör den horribelt med sitt codec. Om det finns en butik du kan kolla på en demo så kolla så fall där med riktiga spel och se hur det ser ut. För youtube är ett riktigt dåligt ställe att försöka se detaljer på.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Youtube is sig själv är inget bra sätt att kolla sådant här på, det är begränsat till 30 FPS och dessutom gör den horribelt med sitt codec. Om det finns en butik du kan kolla på en demo så kolla så fall där med riktiga spel och se hur det ser ut. För youtube är ett riktigt dåligt ställe att försöka se detaljer på.

Fast om han lyckades pausa videon och ha tear kvar så är det väl inte tuben som spökar?

Permalänk
Medlem

Ojojoj... vilken tabbe!

Nvidia verkar tappa greppet på deras premium-erbjudanden...

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Eftersom videon har en fps på 30 så kan den omöjligt återskapa vad man med ögat ser på en G-Sync skärm. Dessutom har de utfört någon form av capture här, jag skulle inte säga att G-Sync är ett hoax snarare att de är idioter som försöker dema det på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beh:

Eftersom videon har en fps på 30 så kan den omöjligt återskapa vad man med ögat ser på en G-Sync skärm. Dessutom har de utfört någon form av capture här, jag skulle inte säga att G-Sync är ett hoax snarare att de är idioter som försöker dema det på youtube.

Skrivet av Arnzeal:

Ojojoj... vilken tabbe!

Nvidia verkar tappa greppet på deras premium-erbjudanden...

Skrivet av Rayeraugh:

Fast om han lyckades pausa videon och ha tear kvar så är det väl inte tuben som spökar?

Skrivet av Ackemaan:

Jag kan inte bärga mig, suktar efter Gsync.
Men blev förvånad när jag lyckades pausa nedan bild - notera att G sync är checkad och det är ju för guds skull Nvidia som kör demot?:
http://i59.tinypic.com/2a5m05w.png

snacka om "tare".
Är det bara jippo eller? Hela poängen är väl att det inte ska bli "tares" (och "stutter")?.

Från denna demo:
https://www.youtube.com/watch?v=KhLYYYvFp9A

Dold text

Självklart att du har Tearing när du spelar in med någon som kan producera tearing.. det är ju inte direkt så att du har gsync kompativla capturecards än..... Gsync kan du bara se skillnad på när du spelar upp något som spelats in med Gsync(eller renderat realtime, som i spel) och själv använder en Gsync skärm..

Tearingen du ser är troligtvis från capturecardet eller kameran som spelat in klippet jag sitter på en VM och kan ej se på youtubeklippet.
Snarare idioti att försöka visa någon demo på detta över youtube.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rayeraugh:

Fast om han lyckades pausa videon och ha tear kvar så är det väl inte tuben som spökar?

Youtube's codec har orsakat sådana problem förut men det är ovanligt, överlag brukar bli sådana här resultat: http://www.streaminglearningcenter.com/content_images/1/HD%20...

Men när jag höll på med youtube videos så hade jag problem med det en gång när jag spelade in vid en ojämn FPS för en timelapse i minecraft. Om det beror på fraps eller youtubes codec vet jag inte men jag fick vissa brytlinjer i den inspelningen. Men det kunde jag reparera eftersom det var en timelapse kunde jag ta bort den bilden och bli av med problemet.

Jag tror det bara är bäst tills man kan se det med egna ögon innan man hyllar eller skjuter produkten. Sen tror jag inte att den är 100% perfekt, iallafall inte ännu. Vissa brytlinjer kan nog uppstå ändå, särskilt med tanke på det är en Demo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Självklart att du har Tearing när du spelar in med någon som kan producera tearing.. det är ju inte direkt så att du har gsync kompativla capturecards än..... Gsync kan du bara se skillnad på när du spelar upp något som spelats in med Gsync(eller renderat realtime, som i spel) och själv använder en Gsync skärm..

Tearingen du ser är troligtvis från capturecardet eller kameran som spelat in klippet jag sitter på en VM och kan ej se på youtubeklippet.
Snarare idioti att försöka visa någon demo på detta över youtube.

Ekar det här eller?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rayeraugh:

Fast om han lyckades pausa videon och ha tear kvar så är det väl inte tuben som spökar?

Skrivet av Arnzeal:

Ojojoj... vilken tabbe!

Nvidia verkar tappa greppet på deras premium-erbjudanden...

Nej. Misstaget är att man försöker "fånga" G-Sync i ett videoformat som inte stödjer det i första hand. Och även om man mot alla odds skulle skapa ett videoformat som stödjer G-Sync, så krävs det att alla som tittar på videoströmmen också använder G-Sync.

Enda sättet att visa G-Sync "in action" är att se det på plats med den aktuella hårdvaran.
När man fångar video från en "G-Syncad" videoström till ett videoformat som har en fast framerate så kommer det självfallet uppstå rejäla "tares", eftersom videofilen inte kan synka videoströmmen från grafikkortet.

Syftet med videon är inte att visa det, utan förklara hur tekniken fungerar. Att de sedan har med utrustningen i videon, och även fångar video från densamma är något jag själv inte förstår. De förlorar hela syftet med G-Sync hur de än försöker.

Som att försöka lyssna på ljudkvalité på HIFI-högtalare via telefonen. (True story)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Såg det IRL på Dreamhack. Förväntade mig något som tex PhysX och 3D, mycket marknadsföring och hype, men oj vad fel jag hade. Som sagt måste du se det IRL för att se flytet. G-sync är grymt.

Permalänk
Medlem

Grymt med alla svar. Tack!
Jag har i ganska många år saknat vad Gsync sägs klara av. Om jag är känslig eller om jag har haft skitskärmar låter jag vara o sagt.
Den butik som kastar upp ett demo ex först lär ju få försprång på försäljning. Se, känna, klämma, köpa.

Tack igen,