Hur mycket skulle jag kunna begära för datorn?

Permalänk

Hur mycket skulle jag kunna begära för datorn?

Tjäna, osäker på om jag lägger tråden på rätt ställe man jag hittar inget bättre så här får det bli!
Jag har en stationär speldator jag vill sälja, jag kommer ta ut hårddiskarna eftersom att jag vill ha kvar dessa till min nya.
- Skulle jag tjäna mer på att slänga in nån skithårddisk och ominstallera Windows när jag ska sälja den?
- Vad kan jag begära? Det är en av CDON's thor-datorer, den heter "Thor Mode v.2" och kostade 15k ny utan skärm, köpt oktober 2012
Komponenter:
i7-3770k
gtx 670
16 gb ram
Windows 7HP
+ allt annat vanligt i en sånhär dator, kan ladda ner nå program imorgon och kolla om det spelar stor roll, tänkte slänga iväg denhär tråden innan jag går och sova
Skärmen som jag tänkte skicka med är en 27 tums fujitsu

Kan jag ladda ner windows 7 från microsofts hemsida och installera på den nya hårddisk jag ev slänger in i datorn och sen ange produktnyckeln som står på sidan av datorn?

det var allt för nu, återkommer imorgon

Permalänk
Avstängd

7-9k skulle jag säga, men då ska du nog installera windows färdigt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Insert_name:

Tjäna, osäker på om jag lägger tråden på rätt ställe man jag hittar inget bättre så här får det bli!
Jag har en stationär speldator jag vill sälja, jag kommer ta ut hårddiskarna eftersom att jag vill ha kvar dessa till min nya.
- Skulle jag tjäna mer på att slänga in nån skithårddisk och ominstallera Windows när jag ska sälja den?
- Vad kan jag begära? Det är en av CDON's thor-datorer, den heter "Thor Mode v.2" och kostade 15k ny utan skärm, köpt oktober 2012
Komponenter:
i7-3770k
gtx 670
16 gb ram
Windows 7HP
+ allt annat vanligt i en sånhär dator, kan ladda ner nå program imorgon och kolla om det spelar stor roll, tänkte slänga iväg denhär tråden innan jag går och sova
Skärmen som jag tänkte skicka med är en 27 tums fujitsu

Kan jag ladda ner windows 7 från microsofts hemsida och installera på den nya hårddisk jag ev slänger in i datorn och sen ange produktnyckeln som står på sidan av datorn?

det var allt för nu, återkommer imorgon

Tycker det är en bra ide att installera Windows nu när du redan har en licens.

Inte direkt från Microsoft men går att ladda ner lagligt via Digital river. Bara följa denna guiden: http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...
Absolut lättast att installera från usb, ladda hem W7 pro svenska, kör Windows download tool och plocka sedan bort ei.cfg-filen (Det gör att man kan välja vilken Windows version man vill installera).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Okej, tack
särskilt tack för länken, just vad jag funderade på att kunna göra

Jag har två hårddiskar i datorn nu, en ssd som jag vill behålla och en 2tb lagringsdisk 5900 rpm som skulle kunna få stanna
Men, kan man med all säkerhet ta bort gammal data från disken?
jag har läst olika, allt från att det enda som verkligen fungerar är att slå disken till småbitar med en slägga till att det räcker med ett par överskrivningar
Någon som är kunnig inom ämnet?

Permalänk
Medlem

jag vet inte riktigt vad det går att få ut av datorn men som första sa så mellan 7-9k så hade jag personligen inte köpt den då allt är beganat så att säga , men det finns å andra sidan idioter ute i världen som inte tänker som vi gör så testa , får du inga svar så sänker du efteråt

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insert_name:

Tjäna, osäker på om jag lägger tråden på rätt ställe man jag hittar inget bättre så här får det bli!
Jag har en stationär speldator jag vill sälja, jag kommer ta ut hårddiskarna eftersom att jag vill ha kvar dessa till min nya.
- Skulle jag tjäna mer på att slänga in nån skithårddisk och ominstallera Windows när jag ska sälja den?
- Vad kan jag begära? Det är en av CDON's thor-datorer, den heter "Thor Mode v.2" och kostade 15k ny utan skärm, köpt oktober 2012
Komponenter:
i7-3770k
gtx 670
16 gb ram
Windows 7HP
+ allt annat vanligt i en sånhär dator, kan ladda ner nå program imorgon och kolla om det spelar stor roll, tänkte slänga iväg denhär tråden innan jag går och sova
Skärmen som jag tänkte skicka med är en 27 tums fujitsu

Kan jag ladda ner windows 7 från microsofts hemsida och installera på den nya hårddisk jag ev slänger in i datorn och sen ange produktnyckeln som står på sidan av datorn?

det var allt för nu, återkommer imorgon

Jag köpte en likadan för 6k med skärm för mer en ett halvår sedan så max 7k! Btw har cdon börjat med HP licenser på sina thor datorer?