Permalänk
Medlem

FPS drop när jag spelar spel

Hejsan alla!
Iomed att jag inte är så "jätte" bra angående datorer behöver jag eran hjälp!
Igår när jag lirade spel så funkade allting helt perfa, men idag när man kom hem och skulle lira lite cs så såg jag att jag hade 10fps..
Jag fattade ingenting så jag testade att "disc fragmenta" datorn, det hjälpte. Fast nu så ligger jag på min vanliga fps som är runt 85-100 men efter 1-2 minuter är den nere på 10-20 fps igen..

Jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig!
Tack för mig och ha en fortsatt trevlig dag!
Mvh Henrik

Permalänk
Medlem

Tror någonting överhettar, skaffa HWMonitor o posta dina temperaturer.

Permalänk
Medlem

Posta dina specs så kan vi hjälpa dig bättre. Lirar du på en bärbar?

Permalänk

Hade ett liknande problem, visade sig att processorn inte passade perfekt med moderskortet.

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Tack Simme!
Men jag förstår helt enkelt inte på hur jag ska göra när jag väl har laddat ner HWmonitor, förlåt för att jag frågar men du vill inte snacka i skype och hjälpa mig igenom detta?
Som sagt, tacksam som fan för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Tjena Miindz, jag känner mig verkligen kass nu men kan faktiskt inte minna specs, men nej ingen bärbar.
Den klarar av dem flesta spelen på maxad settings, men bara detta fps drops jag har fått på senaste tiden jag inte förstår mig på..

Tjena whitesound, Tackar för svar, men det har ju funkat innan fick fps's dropsen idag.

Permalänk

Händer detta i andra spel än cs? kolla först vad fps_max ligger på i consolen ingame. Det var väldigt vanligt förut vet jag, att folk trodde de hade problem med datorn när de i själva verket hade fått en konstig inställning ingame. Så mitt tips är att först och främst kolla om detta händer i andra spel än cs, och om du inte gör det beror det på en inställning som t.ex. fps_max

Permalänk
Medlem

Ja lindblom, händer i andra spel. fps_max ligger på 999

Permalänk
Medlem

Laddade ner HWMonitor!

"Temperature": System 43grader i value max = 44.
CPU 63-64 grader och max 75.

Permalänk
Medlem

Skriv vad din dator innehåller för delar.

Permalänk
Medlem

-threads 2 -processheap -noforcemparms -noforcemaccel -freq 120 -novid
(ändra threads till hur många trådar du har i din processor http://ark.intel.com/ här kan du hitta din processor)

Skriv in detta i Launch options, och ändra Multicore Rendering till OFF

Permalänk
Medlem

Felet är löst, tackar er alla för hjälpen! uppskattas till 100%.
Ha en jävligt bra kväll och återigen tack!

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig! Skriv gära hur det löste sig så andra med samma problem kan få hjälp av din tråd.
Använd citeraknappen när du svarar på någons inlägg annars är det inte så stor chans att de hittar tillbka igen.

/Linus