Windows 7 - This copy is not genuine

Permalänk
Medlem

Windows 7 - This copy is not genuine

Jag har sedan tidigare en laptop som jag köpt hos netonnet men som nu är redo för tippen. På den finns windwos 7 installerat.

Så när jag nu köpte nu dator utan medföljande operativ gick det till en början smidigt, men efter en större uppdatering så säger windows enligt rubriken:
Windows 7 - Build 7601 - This copy is not genuine.

Är det inte tanken att man ska kunna flytta licens från en dator till en annan ?

Permalänk
Medlem

Nej det kan man inte om det är en OEM-licens (vilket det lär vara).
Du kan ju ring MS och hoppas på att dem är snälla och låter dej flytta den men förvänta dej inte förmycket.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Nej det kan man inte om det är en OEM-licens (vilket det lär vara).
Du kan ju ring MS och hoppas på att dem är snälla och låter dej flytta den men förvänta dej inte förmycket.

Har Microsoft någonsin låtit användare göra det?

Permalänk
Medlem

Använd ABR för att hämta OEM-data från din laptop, så ska du kunna aktivera no problem.
#14439556

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

Har Microsoft någonsin låtit användare göra det?

Folk i forumet säger det när dem bytt dator men då har det varit privat köpta nycklar tror jag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Nej det kan man inte om det är en OEM-licens (vilket det lär vara).
Du kan ju ring MS och hoppas på att dem är snälla och låter dej flytta den men förvänta dej inte förmycket.

Dig....

Ont:

Förmodligen så är din laptop såld med en OEM licens vilket innebär att din kopia av windows är ämnad för specifikationerna på din laptop och inget annat, försöker du installera den på din nya stationära kommer den säga, precis som den gör att windows inte är genuint, antingen köper du en ny licens eller så googlar du lite...