Permalänk
Medlem

Precis bytt moderkort...

Tjena!

Fick problem med mitt förra moderkort, ett Asus P8P67-M efter en biosuppdatering och skrotade det och köpte in ett kort nu som nödlösning under tiden.

Har nu köpt ett ASUS P8Z77-V LX, och det verkar nu även som att mitt grafikkort har gett upp. Ett geforce gtx570, och kör nu på de integrerade kretsarna på det nya moderkortet sålänge.

Frågan är nu, vad klarar kretsarna av som är integrerade i moderkortet? och är det lönt att bygga på på detta kortet eller ska jag skaffa ett nytt mobo igen och bygga vidare på det istället? Sitter på en i5-2500k 3.3GHz och 8gb 1600mhz DDR3 från corsair i ram...

Vad skulle det vara värt att skaffa för grafikkort isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrhumpe:

Tjena!

Fick problem med mitt förra moderkort, ett Asus P8P67-M efter en biosuppdatering och skrotade det och köpte in ett kort nu som nödlösning under tiden.

Har nu köpt ett ASUS P8Z77-V LX, och det verkar nu även som att mitt grafikkort har gett upp. Ett geforce gtx570, och kör nu på de integrerade kretsarna på det nya moderkortet sålänge.

Frågan är nu, vad klarar kretsarna av som är integrerade i moderkortet? och är det lönt att bygga på på detta kortet eller ska jag skaffa ett nytt mobo igen och bygga vidare på det istället? Sitter på en i5-2500k 3.3GHz och 8gb 1600mhz DDR3 från corsair i ram...

Vad skulle det vara värt att skaffa för grafikkort isåfall?

Sent svar men kör på ny GPU. Det kommer ge mer FPS än de andra alternativen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Intel HD Graphics 3000 är inte mycket att hänga i granen. Köp ett grafikkort.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Mrhumpe:

Tjena!

Fick problem med mitt förra moderkort, ett Asus P8P67-M efter en biosuppdatering och skrotade det och köpte in ett kort nu som nödlösning under tiden.

Har nu köpt ett ASUS P8Z77-V LX, och det verkar nu även som att mitt grafikkort har gett upp. Ett geforce gtx570, och kör nu på de integrerade kretsarna på det nya moderkortet sålänge.

Frågan är nu, vad klarar kretsarna av som är integrerade i moderkortet? och är det lönt att bygga på på detta kortet eller ska jag skaffa ett nytt mobo igen och bygga vidare på det istället? Sitter på en i5-2500k 3.3GHz och 8gb 1600mhz DDR3 från corsair i ram...

Vad skulle det vara värt att skaffa för grafikkort isåfall?

Detta är offtopic, men var det du som hade den underbara FB tråden fönsterpolacken? Läste igenom hela spektaklet för ett tag sen
Och för att hålla mig till tråden så säger jag att det är nog bäst att skaffa ett nytt grafikkort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1952160
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2410668