Dryg reklam i Chrome, hur får jag bort? (Hot Deals! by Rightcupon)

Permalänk
Medlem

Dryg reklam i Chrome, hur får jag bort? (Hot Deals! by Rightcupon)

Hej,

Jag har sökt runt och kört malware-program. Tagit bort i registret, tagit bort tillägg, avinstallerat skräpprogram, inget hjälper.
Nu har jag även gjort en systemåterställning, hjälpte inte.

Kan någon hjälpa mig här?

Hot Deals! by Rightcupon heter den. en add på högersidan och en i nederkant.

SUCK!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ligger de kanske som tillägg i själva Chrome? Gå till "inställningar->tillägg" som du kan hitta det där och ta bort det där, sen kör malwarebytes och kontrollera så allt i borta. Sök gärna i msconfig under tjänster och autostart efter rightcupon och hotdeals och liknande name och inaktivera att de startas där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kör en vända med adwcleaner

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Har du testat Malwarebytes?

Om inte så rekommenderas det

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Kolla om det ligger i listan Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen.

Där lägger sig Conduit Search, ett addware som inte är malware klassat.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem nyligen, löste det genom ominstallation av chrome.

Permalänk
Medlem

Av de webläsare jag har testat så lider Crome mest av jobbig reklam samt jobbiga lösningar att få bort reklamen tycker jag. Hatar Crome pga det!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Av de webläsare jag har testat så lider Crome mest av jobbig reklam samt jobbiga lösningar att få bort reklamen tycker jag. Hatar Crome pga det!

Hurdå menar du? Jag kör chrome och har ingen raklam alls!

Finns ett tillägg som heter Adblock, konsten att lägga till det är lika svår på firefox.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Hurdå menar du? Jag kör chrome och har ingen raklam alls!

Finns ett tillägg som heter Adblock, konsten att lägga till det är lika svår på firefox.

Tror han menade adware och inte reklam i allmänhet.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Gjorde så här så löste det sig:
http://www.youtube.com/watch?v=5MKI_-jn8Kw

Det var något tillägg som hela tiden ominstallerade sig.
Tog bort mappen manuellt så försvann den.
Jävla mög!

Jaja, nu funkar det i alla fall!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

superfish hette skiten som hade lagts in

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Hurdå menar du? Jag kör chrome och har ingen raklam alls!

Finns ett tillägg som heter Adblock, konsten att lägga till det är lika svår på firefox.

Jag är mkt medveten om adblock, thank you very much, och jag installerade det det första jag gjorde men det hjälpte inte. Det dyker ändå upp en massa safesearch som ändrar startsida och sökmotor och hur mkt man än tar bort skiten och ändrar tillbaka så hjälper det inte.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jag är mkt medveten om adblock, thank you very much, och jag installerade det det första jag gjorde men det hjälpte inte. Det dyker ändå upp en massa safesearch som ändrar startsida och sökmotor och hur mkt man än tar bort skiten och ändrar tillbaka så hjälper det inte.

Adblock gör nåt helt "annat". Har man fått in skitet som ändrar startsidan och annat konstigt så måste man köra program som Adwcleaner och Malwarebytes. Möjligen nåt mer för att få bort skräpet.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hersses:

Av de webläsare jag har testat så lider Crome mest av jobbig reklam samt jobbiga lösningar att få bort reklamen tycker jag. Hatar Crome pga det!

Det beror väl på vad man installerar. Det kommer inte bara hoppa in i datorn, det beror på att något spökar mellan tangentbordet och datorstolen. Dessutom är det extremt trivialt att ta bort all slags reklam som kan tänkas installeras i vilken webbläsare som helst genom att bara googla på reklamens namn och remove.

Själv kör jag Internet Explorer och är hur nöjd som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Jag är mkt medveten om adblock, thank you very much, och jag installerade det det första jag gjorde men det hjälpte inte. Det dyker ändå upp en massa safesearch som ändrar startsida och sökmotor och hur mkt man än tar bort skiten och ändrar tillbaka så hjälper det inte.

Det är ju faktiskt ditt fel att du laddar ner saker som infekterar din dator och ändrar sånt här
Felet i de här fallen ligger bakom tagentbordet "Virus" kommer inte in i datorn av sig själv, har själv kört både firefox oxh chrome och aldrig fått någon sorts ad

Permalänk

Prova kanske.. add block ? kanske hjälper

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Inaktiv

Det behöver inte nödvändigtvis vara webbläsaren det är fel på, det är oftast användaren själv som installerat något. Har du Google Chrome som standardwebbläsare så kommer adware du installerat på datorn (leta i kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program) att associeras med ditt standardval för webbläsare.

Ibland är det dumt att kasta sten i glashus, min vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Gjorde så här så löste det sig:
http://www.youtube.com/watch?v=5MKI_-jn8Kw

Det var något tillägg som hela tiden ominstallerade sig.
Tog bort mappen manuellt så försvann den.
Jävla mög!

Jaja, nu funkar det i alla fall!

Du borde kolla genom registret också så att det inte ligger nåt kvar där som kan göra att det installeras igen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det är ju faktiskt ditt fel att du laddar ner saker som infekterar din dator och ändrar sånt här
Felet i de här fallen ligger bakom tagentbordet "Virus" kommer inte in i datorn av sig själv, har själv kört både firefox oxh chrome och aldrig fått någon sorts ad

Asså lägg av! Det första jag installerar på en dator är antivirus - innan jag ens klickar in mig på en webläsare. Och även om det skulle vara mitt fel så reagerar inte mitt antivirusprogram på denna skiten. Hur som helst, jag har endast haft detta problem med Crome - aldrig firefox, internet explorer, netscape eller någon annan webläsare.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du borde kolla genom registret också så att det inte ligger nåt kvar där som kan göra att det installeras igen

Hej,

Japp jag gjorde det också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av phlopydisk:

Kolla om det ligger i listan Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen.

Där lägger sig Conduit Search, ett addware som inte är malware klassat.

Nej men det borde verkligen vara det...

Oftast kommer sån här skit med att man installerar något annat och så missar man att klicka ur en förifylld ruta med någon "bonusinstallation" vet inte hur mycket sånt här bös jag har fått radera från ungarnas laptops.

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum