har problem när jag spel så kommer det upp "stäng program för att förhindra förlust av information"

Permalänk

har problem när jag spel så kommer det upp "stäng program för att förhindra förlust av information"

Detta händer när jag spelar tf2,lol,bf4 och även wow. detta händer oftas medans jag använder obs. så efter att detta kommer så fungerar inte obs heller det kommer upp att det inte finns mine. Jag har ingen aning varför det kommer upp men jag tror att det har någon ting med windows elller något för detta händer med alla spel. jag hoppas ni kan hjälpa mig

Permalänk

om ni vill se hur det ser ut skriv till min mail så mailar jag en bild. Eriksson19a@gmail.com

Permalänk
Medlem

Ren gissning och snabb googling säger mig att du har för lite RAM samt för liten/ingen page-fil.

Kontrollpanelen -> System -> Avancerade inställningar -> avancerat -> prestanda (klicka på "inställningar...") -> avancerat -> ändra... ->

Kryssa ur "Hantera page-filen automatiskt" -> Custom size -> Öka till typ... 4GB. Starta om datorn och se om problemet kvarstår.

Nu har jag engelskt windows så jag är inte helt säker på om jag översatt alla flikar och fönster korrekt i vad jag skrev ovan. Säg till om du inte hittar så får jag/någon ge en bättre beskrivning.

Permalänk
Medlem

Som apan sade är det RAM-minnesbrist. Pagefil löser det, men gör också windows segt när den används. Mer RAM är bästa lösningen

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

jag gjorde det som du sa apamedvapen med det verkar inte fungera problemet har inte löst sig . och jag tror att jag har gjort helt rätt men jag är inte helt hundra.