Loot 2.0 - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Loot 2.0 - vad tycker ni?

Så, patchen har varit ute i lite mer än en vecka nu och min fråga till er är vad ni tycker om det nya lootsystemet.

Känner ni att det droppar fler upgrades än tidigare?
Tycker ni antalet legendaries som droppar är högre än tidigare?

Vet att det är RNG men är själv lite besviken. Räknade att det droppat 14 legendaries och 2 gröna för mig på 10 dagar (~2 per kväll) och ingen av dem har varit en direkt upgrade. Bytte ut ett par gula bracers, det är allt. Har ändå rätt kass gear i jämförelse med de flesta som spelar här på forumet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har också spelat sen patchen släpptes och inte fått en enda upgrade till min wiz. Lite surt eller så är mina gear så pass bra redan....... NOT!

Permalänk
Medlem

Hur mycket har du spelat då? Man kan ju inte direkt förvänta sig att det ska droppas 5 legs per dag om man spelar i en timme.

Själv har jag hittat väldigt många uppgrades. Både Rare och Leg/set.
Men klart, allt eftersom hittar jag mindre och mindre föremål som jag kan använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så, patchen har varit ute i lite mer än en vecka nu och min fråga till er är vad ni tycker om det nya lootsystemet.

Känner ni att det droppar fler upgrades än tidigare?
Tycker ni antalet legendaries som droppar är högre än tidigare?

Vet att det är RNG men är själv lite besviken. Räknade att det droppat 14 legendaries och 2 gröna för mig på 10 dagar (~2 per kväll) och ingen av dem har varit en direkt upgrade. Bytte ut ett par gula bracers, det är allt. Har ändå rätt kass gear i jämförelse med de flesta som spelar här på forumet.

Tycker detta är skit helt enkelt, min ww-barbar har de nerfat och skills har ändrats så den inte alls är lika bra längre.
Jag som endast spelar barbar kommer nog inte köpa expansion nu

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv

Märker inte större skillnad än att sakerna som droppar är mer till den klassen man spelar för tillfället, vilket känns positivt. Det finns många som har riktigt bra saker redan och hittar inte mycket uppgraderingar.

Vi kan ju inte bli 70 än, det är fortfarande loot baserat på högst level 60, om än lite tajtare stats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mina största uppdateringar är faktiskt från crafts.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/CookieMonsta-2217/hero/286...

så shoulders, bracers, armor och pants.

Kommer ta ett tag innan jag byter bort skornen som det känns nu iaf.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

För min del så har jag bytt shoulders, bracers samt en av mina ringar och jag hade väl ändå rätt hyffsad gear redan innan.
(http://eu.battle.net/d3/en/profile/HerpDerp-2583/hero/3155221...)
Sen ska man ju som sagt ha i åtanke att precis som redan blivit sagt... vi spelar på lvl60 fortfarande och tittar man på videor från RoS betan så kommer droppen att förändras snabbt efter level 60.

Satt och kikade på moldran och han sa att barbaren kändes lite underpowered nu på 60 men att på 70 så var det klart en klass att räkna med så ni som kör barbar går mot ljusare tider i expansionen.
Sen får man tycka vad man vill om att blizz rättade till balanseringen och fimpade ww builden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tycker detta är skit helt enkelt, min ww-barbar har de nerfat och skills har ändrats så den inte alls är lika bra längre.
Jag som endast spelar barbar kommer nog inte köpa expansion nu

Ska nog påminna om att det kommer att finnas lvl 70 items i expansionen. Så det kan vara värt det, vem vet.

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem

Jag tycker generellt att loot 2.0 är mycket trevligt. Det ända tråkiga är att karaktärsberoende drops sätter käppar i hjulen ibland, främst när man vill hitta gear till andra karaktärer än den man spelar just då.

T.ex så droppade ett legendary 2-handssvärd från butchern i går, sweet tänkte jag, kanske en uppgradering till min stackars barbar. Istället hade såklart svärdet ~500 int och +Damage i någon Wizard-skill.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hade rätt high-end gear innan patchen och har hittat Bracers och shoulders som har gett mig mer dmg % och toughness %, spelat kanske 10h

Permalänk
Medlem

Tycker de är klockrent, speciellt nu när dom tar bort AH, spelet kommer bli så mycket mer fair då, la du ner riktiga pengar på spelet innan så kunde du ju köpa dig grymt gear, nu tar de faktiskt lite grindande innan man hittar något

Lootsystemet är klockrent, lootat rares innan men aldrig någon som passat min karaktär, så de är underbart

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande det är kasst att de tar bort gold AH. Fixa gold farming istället.
Annars så är jag relativt nöjd med 2.0 looten.

Hittat ett helt gäng legendaries. Några som var riktigt bra.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Hur mycket har du spelat då? Man kan ju inte direkt förvänta sig att det ska droppas 5 legs per dag om man spelar i en timme.

Själv har jag hittat väldigt många uppgrades. Både Rare och Leg/set.
Men klart, allt eftersom hittar jag mindre och mindre föremål som jag kan använda.

3-4 timmar per kväll 10 dagar i sträck så kanske 35h?
Menar inte att jag skall få allt serverat på ett silverfat. Dock heller inte på ett smutsigt tennfat. Ibland kollar jag på det folk i SweC klanen plockar upp och det är ofta skitbra grejer. Som sagt, har väldigt dålig gear och trots detta inte fått något som är bättre än det jag har.

Skrivet av griid_83:

Tycker detta är skit helt enkelt, min ww-barbar har de nerfat och skills har ändrats så den inte alls är lika bra längre.
Jag som endast spelar barbar kommer nog inte köpa expansion nu

Det var inte riktigt det som tråden handlade om Har dock en polare som också är Barbar och är förkrossad över att de gör så dålig damage. Vi har kört tillsammans nu under några dagar men han sa att han inte är värst sugen på att köra mer, så I feel you

Skrivet av cookie_monster:

Mina största uppdateringar är faktiskt från crafts.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/CookieMonsta-2217/hero/286...

så shoulders, bracers, armor och pants.

Kommer ta ett tag innan jag byter bort skornen som det känns nu iaf.

Recept verkar kosta runt 2.8-3m (iaf de jag fått rekommenderade). Värt det säger du?

Skrivet av the_weird:

För min del så har jag bytt shoulders, bracers samt en av mina ringar och jag hade väl ändå rätt hyffsad gear redan innan.
(http://eu.battle.net/d3/en/profile/HerpDerp-2583/hero/3155221...)
Sen ska man ju som sagt ha i åtanke att precis som redan blivit sagt... vi spelar på lvl60 fortfarande och tittar man på videor från RoS betan så kommer droppen att förändras snabbt efter level 60.

Satt och kikade på moldran och han sa att barbaren kändes lite underpowered nu på 60 men att på 70 så var det klart en klass att räkna med så ni som kör barbar går mot ljusare tider i expansionen.
Sen får man tycka vad man vill om att blizz rättade till balanseringen och fimpade ww builden.

"Rätt hyfsad gear?" Kan man ha så mycket bättre gear? Tycker din är vansinnigt bra Herregud, är själv ljusår ifrån det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Looten är lika skit för mig så far.. vafan man får ju bara en sketen rare från att döda elite packs vad är detta för trams? har större tur i craft än looten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Looten är lika skit för mig så far.. vafan man får ju bara en sketen rare från att döda elite packs vad är detta för trams? har större tur i craft än looten.

Du vill alltså ha legendary så fort du bara dödat ett elitepack...? Låter som att det skulle vara jättekul att spela då. Njäe. Om detta var någon form av ironi-humor-försök så är det bara rent misslyckat.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

har hittat en del, legendary boots, bälte, 1 1hd mighty weapon, 1 svärd, 1 wand, och gjort 2-3 skölder, sen hittat lite rares och sånt, allt var uppgraderinger... men jag lirade inte på max inferno, mitt gear räkde typ till inferno med MP 2-3....

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Jag har börjat spela Diablo 3 igen från lvl 1 och jag har märkt att jag får bättre gear oftare. Vet inte hur det är i lvl 60 dock.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

För min del så har jag bytt shoulders, bracers samt en av mina ringar och jag hade väl ändå rätt hyffsad gear redan innan.
(http://eu.battle.net/d3/en/profile/HerpDerp-2583/hero/3155221...)
Sen ska man ju som sagt ha i åtanke att precis som redan blivit sagt... vi spelar på lvl60 fortfarande och tittar man på videor från RoS betan så kommer droppen att förändras snabbt efter level 60.

Satt och kikade på moldran och han sa att barbaren kändes lite underpowered nu på 60 men att på 70 så var det klart en klass att räkna med så ni som kör barbar går mot ljusare tider i expansionen.
Sen får man tycka vad man vill om att blizz rättade till balanseringen och fimpade ww builden.

DAAAMN vad fick du all dps ifrån? Tyckte du låg på typ 280-300k obuff o nu 320k?

Ontopic så tycker jag det är kul o spela igen nu när man får bra saker. Igår fick jag dock "Crudest boots " med str/vit när jag spelade på min Wizard... Trodde de sagt att drops skulle ta hänsyn till vilken karaktär man spelade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tycker detta är skit helt enkelt, min ww-barbar har de nerfat och skills har ändrats så den inte alls är lika bra längre.
Jag som endast spelar barbar kommer nog inte köpa expansion nu

Du får lära dig spela barben på nytt bara, Moldran sa t.ex i en stream att han tyckte WW spec var starkare nu i 2.0.x än i tidigare patcher.

Men för att stanna on topic så droppar det för mig mycket mindre legendaries, men de som droppar är bra mycket mer användbara än tidigare även om det fortfarande kommer en del skräp, men även rares är ju mycket bättre än tidigare så det är inte bara legendaries man ska kolla på om man inte hade sjuk gear sedan tidigare.
Den största skillnaden märker man när man startar en ny karaktär då du aldrig går med för låg gear under hela levelingprocessen när du tidigare kunde springa runt med level 15 items när du var level 50 eftersom det helt enkelt inte droppat något bättre.
Det tog mig ca 10 timmar att levla en ny character på hardcore från level 1 till att kunna köra Torment på level 60 med helt och hållet self found gear, något som i tidigare patcher var omöjligt.

Men om man kollar på min main wizard i normal så har jag bytt ut 6 av 13 items sedan patchen kom och då körde jag MP10 tidigare utan problem, har inte kört mer än max 10 timmar på den heller, lagt mesta tiden i hardcore.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag kör HC Monk från början på Expert nu efter patchen.

Upplever att det droppar riktigt trevliga saker, är level 35 nu har har hittat 3-4 legendarys so far alla relevanta i levels och stats och bra rares. Så jag gillart

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Looten är lika skit för mig så far.. vafan man får ju bara en sketen rare från att döda elite packs vad är detta för trams? har större tur i craft än looten.

Men vad tycker du att du ska få från ett rarepack då?
Om du fick en legendary per pack skulle du ju ligga på 50+ legendaries i timmen.
Och rares är allt annat än värdelösa om man inte redan har nära perfekt gear.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Gillar nya looten riktigt mycket, kul me unika synergies istället för de vanliga bas statsen.

Enda negativa va ja sett är att set items verkar "låsa" sig till ett specifikt set. Har fått 4st blackthornes, inga andra. Har sett likadant på andra spelare, hade hellre fått mer blandat.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du får lära dig spela barben på nytt bara, Moldran sa t.ex i en stream att han tyckte WW spec var starkare nu i 2.0.x än i tidigare patcher.

Men för att stanna on topic så droppar det för mig mycket mindre legendaries, men de som droppar är bra mycket mer användbara än tidigare även om det fortfarande kommer en del skräp, men även rares är ju mycket bättre än tidigare så det är inte bara legendaries man ska kolla på om man inte hade sjuk gear sedan tidigare.
Den största skillnaden märker man när man startar en ny karaktär då du aldrig går med för låg gear under hela levelingprocessen när du tidigare kunde springa runt med level 15 items när du var level 50 eftersom det helt enkelt inte droppat något bättre.
Det tog mig ca 10 timmar att levla en ny character på hardcore från level 1 till att kunna köra Torment på level 60 med helt och hållet self found gear, något som i tidigare patcher var omöjligt.

Men om man kollar på min main wizard i normal så har jag bytt ut 6 av 13 items sedan patchen kom och då körde jag MP10 tidigare utan problem, har inte kört mer än max 10 timmar på den heller, lagt mesta tiden i hardcore.

Ok, tack.
Får se om jag orkar sätta mig in i det igen bara
Spelade väldigt mycket precis när patchen kom, men spelade då HC och dog tack vare en DC sådå slutade jag spela...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

DAAAMN vad fick du all dps ifrån? Tyckte du låg på typ 280-300k obuff o nu 320k?

Ontopic så tycker jag det är kul o spela igen nu när man får bra saker. Igår fick jag dock "Crudest boots " med str/vit när jag spelade på min Wizard... Trodde de sagt att drops skulle ta hänsyn till vilken karaktär man spelade?

Vem är flickan på bilden?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

DPSen på min 56 hunter dubblades dock på min första playthrough post-patch så det var positivt Nästan alla gula jag hittade var en upgrade. Blev 60 på ett nafs och kunde då slänga på ett Legacy set...som hade sämre total DPS än de gula han hade innan så jag swichade tillbaka till dem plus några till jag hade undanstoppat från mina runs med Wizzen

Skrivet av HazZarD:

Looten är lika skit för mig så far.. vafan man får ju bara en sketen rare från att döda elite packs vad är detta för trams? har större tur i craft än looten.

Tycker man i alla fall skall förvänta sig en gul från elitepacks. Legendary droppar nog bara från var 30e pack eller så. Kanske mer...

Skrivet av DOGE:

DAAAMN vad fick du all dps ifrån? Tyckte du låg på typ 280-300k obuff o nu 320k?

Ontopic så tycker jag det är kul o spela igen nu när man får bra saker. Igår fick jag dock "Crudest boots " med str/vit när jag spelade på min Wizard... Trodde de sagt att drops skulle ta hänsyn till vilken karaktär man spelade?

Eller hur, sa själv det tidigare i tråden. Men du hade väl också skaplig dps? 250k om jag inte minns fel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

DPSen på min 56 hunter dubblades dock på min första playthrough post-patch så det var positivt Nästan alla gula jag hittade var en upgrade. Blev 60 på ett nafs och kunde då slänga på ett Legacy set...som hade sämre total DPS än de gula han hade innan så jag swichade tillbaka till dem plus några till jag hade undanstoppat från mina runs med Wizzen

Tycker man i alla fall skall förvänta sig en gul från elitepacks. Legendary droppar nog bara från var 30e pack eller så. Kanske mer...

Eller hur, sa själv det tidigare i tråden. Men du hade väl också skaplig dps? 250k om jag inte minns fel?

Ah eller craftade nya vantar så har bara 242k nu men det räcker för T5 solo iaf o T6 grupp.

Permalänk
Medlem

Att tänka på är att Legendarys droppar från urnor och all annan skit du kan klicka på. Jag har nog fått 80% av mina från kistor, urnor osv, sällan det droppats från mobs överhuvudtaget nu när jag tänker efter.

Så klicka på/förstör allt ni ser.

Permalänk
Skrivet av DOGE:

DAAAMN vad fick du all dps ifrån? Tyckte du låg på typ 280-300k obuff o nu 320k?

Shoulders gjorde en hel del

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Shoulders gjorde en hel del

Köpte plan för ditt svärd och craftade tre st. Alla tre var skit med en DPS mellan 750-850 :/ Hur många försök tog det för dig att crafta det du har?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Köpte plan för ditt svärd och craftade tre st. Alla tre var skit med en DPS mellan 750-850 :/ Hur många försök tog det för dig att crafta det du har?

Ingen idé o försöka, det är köpt på AH.

Saker man kan crafta är bracers, gloves, amulet, chest o shoulders.